Självförstörande DVD skivor, framtiden?

Permalänk
Medlem

Självförstörande DVD skivor, framtiden?

satt och kollade på internet och hittade detta

http://www.biohemma.nu/filer/sjalvforstorandedvdskivor-10-03....

en sorts självförstörande skivor som svartnar mellan 8-80 timmar efter att man brutit förpackningen.

Permalänk
Medlem

Verkar ganska praktiskt egentligen. En nackdel är väl att videobutikerna får bunkra upp med enorma mängder skivor eftersom dom inte får tillbaks dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska det bara vara för videouthyrning?

Jag fick en konstig känsla av att Disney menar att alla deras DVD-filmer ska göras på detta sätt (köpfilmer med). Bra idiotiskt isf att man bara får spela upp skivan några gånger.
Då ska det inte heller få kosta mer än några tior. Och det tror jag de inte tjänar så mycket pengar på alls.
Jag kan ha missförstått det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Dom säljs ju av bland andra Disney i staterna, och verkar helt meningslösa. Ur konsumentens synpunkt kan man ju lika gärna hyra filmen till ett billigare pris, och ur anti-pirat synpunkt är det ju naturligtvis poänglöst. Sen att det suger för miljön är ju också en aspekt. Tummen ner och låt oss hoppas att vi slipper dom i sverige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag uppfattade det som att det endast gällde hyrfilmer. Att det skulle gälla köpfilmer vore befängt.

Vad är värre för miljön, utsläppen från bilresorna fram och tillbaka till videobutiken eller återvinning av skivorna? Jag vet inte.

Permalänk
Medlem

Tja, det skulle fungera som ersättning till hyrfilmer och även säljas på stormarknader och bilmackar och dylikt. Dom skulle, som jag förstår det, vara lite dyrare än normala hyrfilmer. Ang. miljön så kanske du har en poäng, eftersom USA är landet där folk tar bilen till brevlådan.

Visa signatur
Permalänk

vad e meningen med e det för att man inte ska kopiera det så kan dem ju fortsätta drömma, tar ju nästan kortare tid o rippa än o titta på filmen