Permalänk
Medlem

Ventrilo e knas

Jag har stort problem med mitt ventrilo.. Det fungerar utmärkt i windows, men när jag börjar lira counterstrike kommer buggen.. min röst börjar låta som om jag stod på arlandas startbana med en jumbojet till thailand bakom mig...

Jag har p4 1.7, 512 ram, Geforce 3 Ti200, Turtle beach santa cruz ljudkort.

Har provat allt.. formatering, byte av drivrutiner, os, starta ventrilo efter att jag gått in i cs.. you name it.. ska jag verkligen behöva skaffa nytt ljudkort?? i need answers..

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Jag har samma ljudkort och jag har inga problem.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Du har möjligt vis inte bindat samma tangent i cs som du har i ventrilo när du snackar?? Om du har det så tror jag att det är där felet sitter.
Annars vet jag ej vad det kan vara.

Visa signatur

AMD 3000+ | His IceQ 9800pro | 2x256 mb ram 400mhz | 120 gb hdd 8mb cache | abit an7 | asus dvd spelare | Antec lanboy-EC |

Permalänk
Medlem

Jo, det där turtle beach santa cruz är problemet.

Har en polare som hade det ljudkortet och alltid hade ett "helikopterljud" när vi skulle pracca i cs. Han skaffade ett nytt ljudkort och det löste problemet

Permalänk

Det finns en lösning på det där Santa cruz problemet, har för mig att det finns info på ventrilos hemsida om det.
Testa o googla annars, en polare fixade det nämligen.

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

nej. jag vet vad felet är..

Du har samma IRQ på ditt grafikkort som på ljudkortet.. testa å byta nått så funkar de bättre..

jag är 200% säker på att du har detta problemet..

jag hade exakt så själv. å jag gjorde historiens största felsökning innan ja kan fram till vad de va....

kan dock va lite krångligt å byta IRQ på grafikkortet å ljudkortet ibland..

kolla bios, enhetshanteraren..

hittar du inget där, så testa å flytta grafik- eller ljudkortet till en annan ledig slot..

lycka till.