Permalänk
Medlem

Lös processorkylare (AMD64)

Har ett MSI K8T Neo-FIS2R samt en Zalman CNPS7000A-Cu.

När den skruvas åt som demostrationen visar så ska den sitta fast men i mitt fall så gör den inte det.

Lösning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det kan vara distanserna som du monterar på moderkortet som är för långa, kolla om du har kortare.

Permalänk
Medlem

Hur menar du med distanser?
Förklara närmare så jag förstår bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De små mässing-"muttrarna" du skruvar ner i plattan under moderkortet. Som du skruvar fast kylflänsen i.

Permalänk
Medlem

Jo det har jag, de man skruvar fast moderkortet med har jag en del över av.
Men de är 50% mindre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xizoc
Jo det har jag, de man skruvar fast moderkortet med har jag en del över av.
Men de är 50% mindre.

Är dom 50% lägre? Testa med dom isåfall.

Permalänk
Medlem

Ja det gick, tack för tipset HMB!

Visa signatur
Permalänk

Xizoc - Ursäkta att jag lånar din tråd, men vad har du för minnen till din AMD64?

MVH

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Jag har Samsung, har dock inte startat igång den än.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xizoc
Jag har Samsung, har dock inte startat igång den än.

Ok, du får gärna höra av dig hur dom funkar och så.
har du någon länk till minnerna ?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Det gör dem, byggde dator med samma moderkort + samsung minnen åt en kompis och det funkar bra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Det gör dem, byggde dator med samma moderkort + samsung minnen åt en kompis och det funkar bra...

Ok, vad för samsung minnen är de? alltså vill gärna ha lite spec på dom. tex vad för cas, pris, ddr400 minnen?

allt som man kan ha nytta av.

Edit: kan det vara samsung orginal 3200 minne ?

http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||dept_id=||itemno=16128

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Hedersmedlem

Till Zalman CNPS7000A-CU ska man använda Zalmans metallplatta och distanser.
Standardplattan till Athlon64 har skruvhålen lite upphöjda, därför sitter den löst.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Okej, tackar så mycker för hjälpen!

Visa signatur