Permalänk
Medlem

Kör den engelska versionen av mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
För att köra ICQ/MSN/AIM och liknande på mobilen använder ni er av programmet Colibry.

1) klicka på "Tre"-stjärnan för att gå in på Tre's portal.
2) Välj knappen med de tre prickarna högst upp i mitten.
3) Scrolla ner och välj "URL"
4) Skriv in adressen: http://e616.kicks-ass.org
5) Välj "Colibry" och ladda ner det.
6) Starta från Java-menyvalet.

Notera att ni måste ha ett Jabber-konto för att kunna köra det... Ladda ner ett en jabber-klient som t.ex. Exodus och registrera er på valfri server (jag använder Jabber.dk), använd sedan det för att logga upp er från mobilen.

jag har försökt med allt detdär och när jag har loggat in så är min buddylist helt tom, borde ju vara fullt med kontakter

Permalänk
Medlem

Du måste registrera dig med en service också.. t.ex. "MSN Messenger Service".. Leta i menyn efter "Browser"...

Permalänk
Medlem

Fick hjälp nu av zAjben via irc!
creds till zAjben!

Permalänk

Jag behöver verkligen det där intellisync programmet, så kan någon haffa fram det från era gamla cdskivor så skulle det uppskattas enormt mycket.

Kommer inte in på 3's startsida eller http adresser nu, Funkade typ en kvart tidigare ikväll...fel på deras server??

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

kraspor som sagt är det så på alla, men använd det engelska programmet istället.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

går det att få stereo ljud med andra hörlurar

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 7ohan
går det att få stereo ljud med andra hörlurar

japp, skaffa bara en 2.5mm > 3.5mm så kan du koppla in vilka lurar du vill

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

ok, nice
vad får man för tillbehör när man köper mobilen?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

2 batterier (smalt och tjockt), två laddare (en mindre som laddar batteriet i mobilen, en större som kan ladda mobilen + extrabatteriet), ett monoheadset.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

vad kan en bil laddare kosta tro?

Visa signatur

...

Permalänk

Jag köpte min mobil igår och då fick jag endast med 1st laddare och det var inte combo versionen.
Lite sniket men dom på tre hade tydligen sagt till den här återförsäljaren att dessa laddare var slut och att man inte planerade på att kompensera ut nya laddare när dom kommer in, priset för en sådan laddare kommer således att landa på 299kr.
Lite hårt med tanke på att det följt med 2st laddare innan, men men skitsamma inte mycket man kan göra bara gå och köpa den när den kommer in i lager igen dvs om några veckor.

Billaddaren borde man kunna få loss för 199-299 utan problem.

Deras stereoheadset kostar 199.

Fortfarande nöjd med mobilen men jag provade med att skicka ett mail idag och då klipptes meddelandet av hos mottagaren vid första åäö tecknet. Är detta någon som ni känner igen? Jävligt pinsamt för tre om man inte ens kan skicka svenska mail med deras mobil/mail-tjänst

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
2 batterier (smalt och tjockt), två laddare (en mindre som laddar batteriet i mobilen, en större som kan ladda mobilen + extrabatteriet), ett monoheadset.

fel nu är det sterio headset laddare 2 i en och batterierna.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Mina e-post inställningar är tydligen inte konfigurerade, kommer upp en ruta om det när jag försöker nå 3-post under Meddelanden.

Var ställer man in det, hittar inget om det varken under inställningar eller verktyg.

Permalänk

så jag då fick man ett sterio headset hemskickat gratis *skryt*

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky

var har du fått det ifrån?

Permalänk
Medlem

e det nån som köpt sin nalle via tre,s hemsida?

Visa signatur

...

Permalänk

Har nu testat att tanka lite grejor till mobben från min hemsida. Fast när jag tex har en mp3 fil som jag vill ladda ner så laddas bara filkodningen fram vilket man inte har nytta av

Hur ska man lösa detta så man kan ha filer på sin egna server och även tanka ner dom via 3g?

Finns siter man kan tanka .jad filer på men det fungerar inte heller från min sida.

Någon liten grej man missat typ när man skriver in server adressen i programmet, måste http vara med osv?

Tankade ner chat clienten som fanns beskriven i forumet och följde varje steg (även jabber) men när jag ansluter så går det inte, får connection fel, funkar dock på min pc så användarnamn osv är korrekta. Någon liten grej man missat typ när man skriver in server adressen i programmet, måste http vara med osv?

tacksam för svar

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Har nu testat att tanka lite grejor till mobben från min hemsida. Fast när jag tex har en mp3 fil som jag vill ladda ner så laddas bara filkodningen fram vilket man inte har nytta av

Hur ska man lösa detta så man kan ha filer på sin egna server och även tanka ner dom via 3g?

Finns siter man kan tanka .jad filer på men det fungerar inte heller från min sida.

Någon liten grej man missat typ när man skriver in server adressen i programmet, måste http vara med osv?

Tankade ner chat clienten som fanns beskriven i forumet och följde varje steg (även jabber) men när jag ansluter så går det inte, får connection fel, funkar dock på min pc så användarnamn osv är korrekta. Någon liten grej man missat typ när man skriver in server adressen i programmet, måste http vara med osv?

tacksam för svar

Räckte för mig att skriva in jabber.se, sen verkar programmet lite buggigt. Har fått både min och min polares mobiler att göra små snabbomstarter (?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Skumt, jag köpte min telefon för en vecka sedan och då var det monoheadset.

Hicks: Innehåll på 3.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

så jag då fick man ett sterio headset hemskickat gratis *skryt*

Hur fan bar du dig åt ?!?!? Jag vill ju me ha ett stereo!! =D

Visa signatur

Okay... okay...

Permalänk
Hedersmedlem

MSN i mobilen (logga in via telefonen)

http://start.e-messenger.net/mobile

Permalänk
Medlem

Är telefonen fortfarande slut i butikerna i Stockholm? Hade nämligen tänkt dra in och försöka byta min, den har krånglat endel. Många "Please wait, initiating", och igår la hela datadelen av i ~10 timmar efter att jag fått en "Please wait" vid uppstart (självklart testade jag att starta om den).

Hur stora är mina chanser btw, det var 9 dagar sedan jag köpte min. Är ju 7 dagar DOA-grej va? :/ För lämna in den på reparation pallar jag inte.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Tror det är vad du tvingas till men tjafsa med personalen så kanske de går med på det hela.

Permalänk
Medlem

tänkte bara om fråga om det e ngn mer som har samma fel som jag..
Ibland så försvinner bara all täckning å så kommer den tillbaks efter några minuter..

ingen som vet va det kan vara.. e ju inte att det e för dålig täckning för jag har ju full 3 täckning när den förvinner helt..

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Är telefonen fortfarande slut i butikerna i Stockholm? Hade nämligen tänkt dra in och försöka byta min, den har krånglat endel. Många "Please wait, initiating", och igår la hela datadelen av i ~10 timmar efter att jag fått en "Please wait" vid uppstart (självklart testade jag att starta om den).

Hur stora är mina chanser btw, det var 9 dagar sedan jag köpte min. Är ju 7 dagar DOA-grej va? :/ För lämna in den på reparation pallar jag inte.

NEC har 7 dagars DOA

Permalänk
Medlem

Då är det för sent men aja... det löser sig säkert. Jag väntar tills de får in dem igen och säger att de var slut och jag alltså inte kunde byta under DOA-perioden. Det är ju nästan sant, bara två dagars skillnad :]

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man får igång Colibry?
Har fixat ett konto hos Jabber med hjälp av Exodus. Men jag lyckas inte adda några personer. Försöker fixa MSN genom det. Vad ska man köra för Gateway? Just nu har jag Jabber.org, så säger den: The gateway server you requested does not have a transport for this contact type..
Please help

Visa signatur
Permalänk

till er som kör med memorystick duo så har jag hittat en billig kortläsare/skrivare http://www.microhard.se/product.asp?id=862

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

Portalen är uppdaterad nu... Vet inte om den fungerar bättre eller sämre, men jag tycker det ser lite bättre ut iaf.