Permalänk
Medlem

3d program

Hallao hackers

Vilket program ska jag använda om jag vill göra coola bakrundsbilder 3dbilder eller bara bilder i allmänt?

ge järnet

Permalänk
Medlem

Photoshop

Permalänk
Medlem

Ska du göra i 3D så kan ju Bryce vara nåt att kolla in.

Permalänk
Medlem

sluta nu

photoshop e ju typ värsta B programmet det e väl dessutom bara gjort för att pilla med bilder från typ digetalkameror.

Permalänk
Medlem

Ahapp Sorry da men kanske Maya, Bryce eller kanske 3d Studio max(eller vad det heter)

Permalänk

Re: sluta nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plommaux
photoshop e ju typ värsta B programmet det e väl dessutom bara gjort för att pilla med bilder från typ digetalkameror.

haha....
Nu fanns iofs photoshop innan det fanns digitalkameror...(typ)
men visst det är från början utvecklat för att bearbeta fotografier...

men det är ett väldigt brett och mångsidigt program och oavsett om man trivs i det eller inte så kan man knappast kalla det för ett B-program...

Men testa Bryce...det kanske kan passa

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Blender 3d är ju gratis

använd det i 3 år så du lär dig 3d och animering, sedan kan du kanske köpa en full version av ex 3d studio max

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

3D studio är visserligen dyrt men du kan antagligen komma över en student licens dom inte kostar så mycket, lätt att lära sig med massor av tutorials. annars finns det som saggt många andra.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

ZBrush

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk

Lightwave!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Asus P6TD DELUXE | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 6gb 1600MHz Triple Channel | Corsair HX 850W 80+ | XFX Radeon HD 5870 x2 | SSD Intel X25-M 80GB G2 SATA | 500GB Western Digital Caviar | Windows 7 64-bit

Permalänk

Strata 3D är gratis funkar helt ok och är ett bra nybörjarprogram.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Archimonde
Strata 3D är gratis funkar helt ok och är ett bra nybörjarprogram.

shit...är strata gratis?

det var fan ett av de dyraste programmen när man var liten...

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk

Vilket 3d-program du än använder så tar det nog tid att lära sig att göra snygga bilder...
Men blender använder jag. Har använt 3dstudio tidigare.
Här är vad jag för tillfället håller på med i blender. (ja jag är väl inte direkt bäst på 3d )

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se