Permalänk
Medlem

Doom 3 vs Unreal 3

ja, som ni ser på rubriken så tänkte jag bara se vad ni tycker ?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är stor skillnad på dem iaf... Troligen över 2 år

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Vad vi tycker? Om vad egentligen?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Men DooM 3 kommer vara bättre lita på mej.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Reza, knappast
Men sen vet vi inte ens om det kommer ett unreal3. kan va något helt annat......

Permalänk

båda kommer bli en flopp.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Grafiken i Unreal 3, eller de spel som kommer använda motorn, kommer bli något i hästväg snyggt, kolla in den här: Unreal E3 2004 Engine Demonstration (torrent)

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Jag har spelat båda spelen men Half-life 3 var roligare, så jag tror det vinner över dom här två.....;)

Typ rätt önödigt att gämnföra ett spel och en grafikmotor med varandra, gissar att båda spelen kommer bli bra när de väl kommer.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Jag har spelat båda spelen men Half-life 3 var roligare, så jag tror det vinner över dom här två.....;)

Typ rätt önödigt att gämnföra ett spel och en grafikmotor med varandra, gissar att båda spelen kommer bli bra när de väl kommer.

Vilka hade du spelat egentligen?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Unreal3 kommer att använda en mycket kraftigare grafikmotor. Men Doom3 kommer nog att ha bättre känsla.

[Språkpolis]
Det heter jämföra
Det heter egentligen
[/Språkpolis]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har missat att Epic har gått å sagt att det är unreal3 dom gör ? unrealengine3 != unreal3

Och sen spekulera om hur det nya spelet kommer vara är ju bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Doom3 me unreal3 moter det skulle var något

Visa signatur

jag har läs och skrivsvårigheter klaga in på min stavning
Chieftec Dragon MediumTower . AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz . MSI K8T NEO-FIS2R Moderkort Socket 754 . Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB . TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 2 st . NEC DVD-brännare IDE ND-2500A . Creative Soundblaster Audigy 2

Permalänk
Medlem

sry för att jag inte skrev riktigt vad jag menade... Men det var typ vilket ni kommer tro bli roligast/snyggast osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
sry för att jag inte skrev riktigt vad jag menade... Men det var typ vilket ni kommer tro bli roligast/snyggast osv..

Snyggast: U3E baserat spel
Roligast: Går inte att säga då man inte vet någonting om något U3E spel.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Om unreal3 kommer så tror/hoppas jag att de blir precis lika roliga, 2 perfekta spel dvs Angående grafik så behöver jag nog inte ens svara... klart som fan doom3 kommer va "fulare" än spel som använder unrealengine3

Permalänk

Ganska dumm fråga ...
Doom3 ligger 2-3 månader fram i tiden medans det är minst 2 år innan vi får SE ett spel baserat på U3E.. Så hur ska jag kunna ta ställning till vilket som är roligtast. U3E är inget spel.
Vilket är snyggast då?
U3E så klart en 9 månader gammal motor mot en 3 år gammal motor.
Samma fråga som "Är S.T.A.L.K.E.R II snyggare än HL2?"

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem

I dagens läge skulle jag säga Doom3 eftersom man bara får 2-5 fps med ett monstergrafikkort i ett spel som använder UE3motorn.

Visa signatur

AMD AthlonXP 2800+ Barton@2325MHz | Asus A7N8X-E D | HIS Radeon 9800Pro IceQ 128MB@411/750 | TwinMos TWiSTER 512MB PC3200/DDR400 2-3-3-8 | Seagate Barracuda 7200,7 160GB
AMD Duron 1800MHz | Abit KT7A (RIP) | Standard 512MB PC133(RIP) | Seagate 5400RPM 40GB

Permalänk
Medlem

Alltså, du kan inte jämföra dessa två. John Carmack började knappra på Doom"3"-motorn efter Q3 för några år sedan och släpper första titeln nu i sommar. Epic har tagit steget vidare och planerar att ha en färdig produkt 2006. Historien upprepar sig igen, ID Software gör något nytt och resten kopierar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandrake
Alltså, du kan inte jämföra dessa två. John Carmack började knappra på Doom"3"-motorn efter Q3 för några år sedan och släpper första titeln nu i sommar. Epic har tagit steget vidare och planerar att ha en färdig produkt 2006. Historien upprepar sig igen, ID Software gör något nytt och resten kopierar.

haha, trångsynte stackare

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Håller med ovannämnde talare.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

ganska omöjligt för oss som inte (förmodligen) testat något av de spelen att avgöra vilket som är bäst, och om man nu har en åsikt är den nog förmodligen bara gjord på vilket spel man tyckt om bäst i serien innan.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ::]jazzil

Samma fråga som "Är S.T.A.L.K.E.R II snyggare än HL2?"

Du menar att HL2 är snyggare? Jag tror inte att det är någon större skillnad mellan STALKER och HL2

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Du menar att HL2 är snyggare? Jag tror inte att det är någon större skillnad mellan STALKER och HL2

Du missade "II" efter stalker va?

EDIT: Det jag menar är att det är helt galet att jämnföra två spel från olika generationer på ett bra och jämnt sätt.

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat dem. Berätta någon som spelat dem så får vi veta

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
Vilka hade du spelat egentligen?

Ett litet skämt bara. Varför diskutera Doom 3 Versus Half-life 2 när dom inte är släppta än.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Taskigt att jämföra då U3 kommer höra till nästa generation av spel. Spelmässigt så beror det helt enkelt på hur mycket tid dom lägger ut på U3 denna gången då U2 var en riktig besvikelse för många. ID siktar ju verkligen mot att göra tidernas läskigaste spel, så änsålänge tror jag på Doom3.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Taskigt att jämföra då U3 kommer höra till nästa generation av spel. Spelmässigt så beror det helt enkelt på hur mycket tid dom lägger ut på U3 denna gången då U2 var en riktig besvikelse för många. ID siktar ju verkligen mot att göra tidernas läskigaste spel, så änsålänge tror jag på Doom3.

va inte epic som gjorde U2 va ju inte direkt att legend la lite tid på spelet som gjorde att inte blev så populärt.

Permalänk
Medlem

Nu längtar jag som mest till Doom3 för att det verkar vara klart snart. Ser verkligen fram emot det. Unreal 3 motorn ser ju oändligt bra ut. Älskar skuggorna och väggarna speciellt. Så jag ser verkligen fram emot det också men Doom3 känns närmre.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Epic gör bara motorn, som förövrigt är en modifikation av Unreal 1 motorn. De bygger liksom på varje generation av motorer.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni jämföra ett spel ni vet ingenting om? Ni har ingen aning om vare sig story eller innehåll, inte ens bilder.

Visa signatur

qw q b