Fuskar denna kille, eller inte? (Counter-Strike)

Permalänk
Medlem

Lägg av .. hur många av er zoomar in när ni haxar med awpn genom "haxx" väggen ? oki vissa kanske gör det men notera hur killen flyttar crossen precis innna han trycker av... om man sett demot med wallhack kan jag nästan garantera att han gör det för killen på andra sidan rör sig.

Visst kan man ha tur men jag tror inte den killen hade det i den sekvensen... köper inte riktigt det.. men men kan ju aldrig vara 100%

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Hmmm brukar det stå "you killed an enemy" på skärmen om man speccar en annan spelare? Tror det är du själv. Men jag kan ha fel... kommer inte ihåg det. Om det är du själv... varför kommer du in och startar tråd om det?
På film nummer 1 så vet spelaren att det sitter en fiende där, antingen genom ljud eller att han sett den (WH) eller så har han lyckats skjuta en fiende innan på samma sätt av en slump och vet att fienden sitter där.
På film nr 2 tycker jag det ser ut som ren tur, han lyssnar på ljudet och chansar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Men kolla på det med WH då, sen vet du ju säkert. Göra 2 filmer med 5 sek långa klipp säger ju inte ett piss, vi mötte några, dom hade en snubbe i garaget på Nuke, ute på yarden, som sköt 2 stycken in igenom gnisseldörren på 2 skott. Han fuskade inte, men hade man gjort en så kort film på det så hade det ju givetvis sett ut som fusk. Så att sitta o döma på det man ser där är ju precis värdelöst.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Ponera att grabben fuskar.

Så vad i he*vete är det med det då?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Man ser genom båda väggarna med wh.

Jasså?
Inte fan har jag stött på något WH som klarat det iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Ponera att grabben fuskar.

Så vad i he*vete är det med det då?

Fråga killen som startade tråden.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

han följer ju gubben med siktet innan han skjuter= FUSK

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst nåt av svaren till dennna tråd, men jag säger att om du tror killen där fuskar bara pga det där är du dum i huvudet. Du bör sluta med cs isf.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Efter att närmare ha studerat banan och filmklippen skulle jag säga: 100% tur.

1. Tror inte att WH fungerar genom den väggen, samt att han verkar sikta till vänster om lådorna vid rampen, ett klassiskt "haxx-ställe".

2. Osäker på om WH fungerar där heller. Han siktar även mot den högra sidan av den stora lådan som står mot väggen på andra sidan, även det ett klassikt "haxx-ställe".

exakt, jag har sett filmer (de har ju typ släppt nå cs-filmer där de enbart lirar med fusk för att visa hur det ser ut osv, för alla nyfikna som annars bara testar själva ) och där ser det ut som att bara det som grafikkortet renderar syns, dvs man ser inte rakt igenom hela banan, utan wallhacket är ofta ganska "dåligt" om ni förstår vad jag menar..

finns ju bara ett sätt att bevisa´t på, att installera wallhack och kuta runt på nuke och kolla om man verkligen ser igenom väggen?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaixon
Jag har inte läst nåt av svaren till dennna tråd, men jag säger att om du tror killen där fuskar bara pga det där är du dum i huvudet. Du bör sluta med cs isf.

Hur fan vet du att han inte gör det ? Det är skitsvårt att se om någon fuskar eller inte.... men genom att bara studera dom korta filmerna så kan det vara lika stor chans att han fuskar som att han inte gör det.

Din slutlednings förmåga av detta problemet är lika osäker som andras... kom inte in och lek cs expert eller annat dravvel... Om du inte själv sitter och kollar på killen som spelar kan du väll inte sitta och säga att han inte fuskar.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

det är ju för fan ett in-eyes demo, killen har ju recordat själv,och om han fuskade så skulle det synas då om någonsin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t9jp
det är ju för fan ett in-eyes demo, killen har ju recordat själv,och om han fuskade så skulle det synas då om någonsin

va menar du?

Permalänk
Medlem

Men. Om han nu inte fuskar så skulle han ändå må bra av att inte spela CS ett tag. När man vinner ett spel på att veta vilka väggar man ska skjuta igenom så har det fan gått långt.

Permalänk
Avstängd

Wallhack....

Visa signatur

Intel Celeron @ 1,702 GHz | GeForce FX 5600XT 256MB | TwinMOS 256MB PC2600 DDR + 128MB DDR PC266 | 120GB Western Digital | Q-Tec Miditower (300W)
3dMark01SE: 0.06 pts

Permalänk

Heh, att ingen har märkt på filmen #2 är att killen inte får några pengar när han dödar snubben på andra sidan väggen.
Texten med "You killed an enemy..." kommer upp, men inga pengar läggs till eller tas bort.

Första filmen ser uppenbarligen ut som riktigt fusk, eller 80/20 tur, men hur vet vi att det är samma snubbe som vi får se i film#2?

Smells like a setup to me.

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Testpilot

Jag testade att köra Nuke med wallhack, gick knappt att se igenom nån vägg alls, var bara vissa lådor som gick att se igenom.
Är ingen fusk-expert så jag kanske hittade ett dåligt wallhack, vad vet jag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL

va menar du?

Jag menar att killen som spelade in demot, som alla säger fuskar har ju spelat in det när han själv spelar, och då borde man ju se fusket. Man borde helt enkelt se hans WH. Om man bara speccar nån via hltv eller vanligt så ser man inte hälsan, armor eller ammo. Därför tycker jag det verkar lite underligt att ni säger att han fuskar när ni ser på en film där han spelar som han troligen spelat in själv.

Permalänk
Medlem

WH syns inte i ett POV demo.
om du nu inte har tankat hem det själv och slänger igång det under demot.

Permalänk
Medlem

Han som gjorde filmen utav demot borde veta om han fuskade ju? om man hade demot hade man ju kunnat titta med wallhack på...

Permalänk
Medlem

Hur ids man hålla igång tråden? Nä... ta och stäng den.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag o en polare har studerat filmerna lite nu. Och kommit fram till följande

För det första får han inga pengar när han dödar honom på film #2.

Film #2. Han som är "offret" i filmen. Han som cheat anklagas. Han behöver inte fuska. Eftersom hans lagkamrat dog precis sekunden innan av samma snubbe som "offret" döda.
Och han som dog behöver bara ha sagt vart han satt o bara döda honom. Med andra ord. Skills.

Exakt samma sak kan ha utspelat sig under Film #1. Fast vi inte såg att hans "kompis" dog.

Sen så är inte filmerna från samma match.

Sammanfattning:

Han behöver inte ha fuskat. Pekar väldigt mycket på att han inte fuskar.

Permalänk
Testpilot

Vad har att han inte får några pengar att göra med fusk?
Det är väl en sån där bugg i demo-inspelningen precis som att ena laget har grå färg. Blir så om man startar inspelningen under en påbörjad runda.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Om sanningen ska fram så är det jag ColtrasteN som spelar i båda klippen.

#1 klippet,

Jag springer yarden, runt garaget knivar en där, springer in till inomhus bomb platsen, alla 5 i mitt team lever.
En i teamet säger att vi har bomben i radiorum, jag går till väggen och hör en kille springa där, siktar mot ljudet...PANG... HS, som sedans följs med

"Kicked and Banned from this server"'

#2 klippet,

Jag kommer från rampen, springer mot "gula huset" ska hoppa ut lite snyggt genom fönstret men kommer bara ca 70% ut, hör att min team-mate "MuppeN" och någon annan skjuter utanför, därför så skjuter jag mot den väggen. MuppeN sa inget i ventrilo så det var helt efter ljudet.

Anledningen för att jag la upp detta var för att få kommentarer, samt veta lite hur folk recensionerar, en del folk verkar ju förstå att man kan "haxxa" och ha "ventrilo" program på.
Men ni andra som bara skriver "FUSK" osv, kanske går lite för snabbt fram.

Det var allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Om sanningen ska fram så är det jag ColtrasteN som spelar i båda klippen.

Det förstod man ju direkt, ingen nyhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Där fick de som utbrast i "fusk" direkt en knäpp på näsan.

Citat:

Så du menar alltså att ColtrasteN fuskade när han spelade där? Det var det du antydde tidigare, att det var fusk.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Fusk!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Din NÖT! Syftade på att det var han själv som spelade.

Kommenterade:
"Om sanningen ska fram så är det jag ColtrasteN som spelar i båda klippen."

Vissa har tydligen för kass IQ för att förstå, So shut the fuck up!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jag blir så otroligt less på små äckel som tror sig kunna något!! Första klippet: vem som helst kan ha lite tur, som om jag inte har lyckats med det?
In-game sound ffs!
Klipp 2: Samma som klipp 1, alla kan ha tur och in-game sound!!

Tänk så hade han killen han dödade sprungit omkring i järnskor.. Använd hjärnan, man kan faktiskt HÖRA OCH HA TUR. Vi svenskar ska alltid fuskanklaga på allting. Gå och lägg dig!!