Permalänk

Billiga Lysdioder

Tänkte göra en mofikation på mitt chassi och behöver ca 800 lysdioder, gröna och röda. vad ni nån stans där man kan köpa såna billiga. en polare pratade om nått överskotsbolag som hade massa el prylar till låga priser, vet ni nått om det.

vore tack för svar

Vad jag ska göra kommer ni få se sen, det kommer bli extremt ballt och tror inte att nån annan har gjort så här innan

Visa signatur

Dator: Intel Pentium 4 3.0Ghz. ABIT IS7-E. 512 mb DDR RAM. DVD. CD-RW. Radeon 9800 pro 128mb tv-out. Cheeftech fulltower med Lite moddar....

Permalänk

800 st? :S e du inte riktigt klok? d blir dyyyrt...

Permalänk
Medlem

lär nog nästan behöva ett nätagg bara för att driva dom

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

ca 2000 lödpunkter

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

www.besthongkong.com
De är nog billigast.

(3 svar i en tråd och ingen svarade på det trådskaparen ville veta... nästan lite skrattretande )

Edit: fast du kanske kan säga vad du ska ha alla dioder till?

Permalänk
Medlem

julgransmodd? nå, som sagt, jag tror också att du kommer undan hyfsat billigt på besthongkong. svårt att hitta butiker med sådana priser i sverige. ska bli spännande att få se vad du har planerat iaf.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Edit: Strömförsörjningen är det mista problemet eftersom att jag har plats för 2 nät agg och kan nog lösa det med ett till om det behövs.

Visa signatur

Dator: Intel Pentium 4 3.0Ghz. ABIT IS7-E. 512 mb DDR RAM. DVD. CD-RW. Radeon 9800 pro 128mb tv-out. Cheeftech fulltower med Lite moddar....

Permalänk
Medlem

www.besthongkong.com är grymt bra och har just halverat sina priser på gröna leds så att dom ligger på typ samma pris som dom blå, dvs ca 1kr/lysdiod

Dom är dock rätt dyra på röda leds, fast det finns återförsäljare på ebay som jag köpt från som säljer röda lysdioder i 100-1000pack för runt 50öre/lysdiod

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt besthongkong! Kollar man på blå 5mm´s dioder hittar man någon ultrablue, så står det 100 5mm bla bla bla, får man 100st dioder för 18$ isf ? För 18$ låter liiiite väl mycket för en liten diod..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

De är väldigt starka, därför blir det lite dyrare. Kolla vad elfa tar för dem...

edit: Men det är alltså 18$ för 100. (läste ltie fel)

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
edit: Men det är alltså 18$ för 100. (läste ltie fel)

Okej, schysst! Frakt ligger på ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Okej, schysst! Frakt ligger på ?

Det lär st på sidan, så seg så jag orkar itne kolla upp.

Men det är nog inte så dyrt.

edit: Det är gratis frakt, står så på sidan iaf.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

står ju fortfarande free shipping längst upp på sidan men om det stämmer vet jag inte har för mig att jag läst att frakten skulle bli 7$ men men den som vet kan ju berätta

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Elfa tar inte så mycket om man beställer över 500st, 0,50 - 1,00kr per diod för dom billigare typerna

Permalänk
Medlem

men inte för högintensiva blå

där är elfa tokjävligt dyra

besthongkong är GRYMT bra.
beställt därifrån 6-7 gånger nu och aldrig haft problem

gratis frakt och mycket mysiga priser

Permalänk

elshop.se har dioder till hyffsat bra priser

Visa signatur

Lysdioder i lager igen!
www.elshop.se

Permalänk

Som sagt, www.besthongkong.com är billigast vad jag vet.
De tar ca 1:- per blå lysdiod inkl frakt. elshop.se tar ca 4:-/st + frakt för samma produkt.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Okej! Blir väl Besthongkong då, ska modifiera scootern med lite dioder

Visa signatur