Medal of Honor AA startar inte...

Permalänk
Medlem

Medal of Honor AA startar inte...

Min dator:

Windows XP
Nvidia GeForce 2 MX 400
Athlon XP 2400+
1024mb SD-RAM

------------------------------------------------

När jag tänker starta Medal of Honor Allied Assult kommer en ruta upp som vanligt där den kollar systemet, osv. Den rutan "säger":

"GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem"

Det har antagligen något med OpenGL att göra om man läser felmeddelandet. Någon som har ett förslag vad man kan göra för att lösa problemet eller har samma problem? Jag har testat DirectDraw och Direct3D i "DX Diag" men inget problem funnet.

Tack på förhand!

Visa signatur

<NE>

Permalänk
Avstängd

byt drivrutiner till grafikkortet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
byt drivrutiner till grafikkortet

Jag har dom nyaste drivrutinerna till mitt grafikkort, i så fall får det bli äldre drivrutiner.
Dom jag har kanske är för nya för MOHAA?

Visa signatur

<NE>

Permalänk
Avstängd

alltså alla drivrutiner passar inte till mohaa. testa lite äldre hehe. dock är jag tveksam till att det grafikkort klarar mohaa speciellt bra. det är ju inte mycket att spela med tyvärr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ah, ok. Jo det är så att grafik kortet klarar MOHAA ganska bra, jag har spelat det förut med detta kort (ännu bättre online ). Det är nog som du säger att det är drivrutinerna... för länge sedan hade jag ju andra drivrutiner, äldre alltså.

Jag för testa, uppdaterar med svar senare.

Visa signatur

<NE>

Permalänk
Avstängd

okaj.. trodde grafikkortet var sämre än så hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mohaa funkar me dom nyaste o me ditt graffekort utan probs:)
Testa bara o ominstallera drivisarna o sen direcktx så skall du se att det funkar:)

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Jag provade att ominstallera dom drivrutinerna jag hade och DirectX, men det fungerade fortfarande inte. Jag provade sedan att ladda ner dom nyaste drivrutinerna (jag kanske inte hade de nyaste trots allt), då fungerade det!

Tack för svaren!

Visa signatur

<NE>