Permalänk

Shure E2c Vs Sony Ex-71

Är det någon som har erfarehet av båda dessa lurar och kan ge tips på vad man ska satsa på. Är det värt att satsa på Shure lurarna eller är sony (nästan) lika bra.

är det värt det?

Permalänk
Medlem

Var i samma val, men gjorde ett impulsköp där det blev ett par EX71:or, så jag hoppas verkligen inte att det är värt prisskillnaden=), dock tror jag dessvärre att det är det...

Permalänk
Medlem

Alla jag vet som provat bägge tycker att E2c är klart värd merkostnaden, men samtidigt tycker de flesta att E3c är ännu mer prisvärd än E2c trots att E3c kostar nästan dubbelt så mycket som E2c.

Permalänk
Medlem

Tänkte själv uppgradera till E3c från E2c nu. Egentligen är det ganska onödigt tror jag men jag kan ändå inte låta bli

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

okej, jag tror jag satsar på E2c:orna då. är väl ingen ljudexpert men nog vill jag ha ett bra å klart ljud alltid.

Ni som har andra tankar om valet får också gärna skriva in sina tankar

Permalänk
Medlem

Kan man inte prov lyssna E2C någonstans?

Permalänk
Medlem

Jag valde själv mellan dessa lurar och det blev Shure E2c för min del. Efter att ha kollat runt på lite olika forum så fick jag uppfattningen att E2c är bra mycket bättre än Sony ex71.

Enda problemet är att jag beställde mina E2c för tre veckor sen från webhallen och de har fortfarande inte kommit. Ska ringa och fråga vad som händer egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Lothar
okej, jag tror jag satsar på E2c:orna då. är väl ingen ljudexpert men nog vill jag ha ett bra å klart ljud alltid.

Ni som har andra tankar om valet får också gärna skriva in sina tankar

Om du inte är någon ljudexpert så känns det väl onödigt att lägga ut nästan det dubbla priset för ett par lurar som du nog inte hör någon skillnad på?

Vet dock inte hur petig du är, och har ingen erfarenhet så jag kanske är ute på djupt vatten, men jag skulle inte betala det priset, även om jag var sugen på dem, om jag inte bryr mig om ljudkvalieten ordentligt.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk

Av andras inlägg att dömma så verkar det vqra värt att köpa E2c:orna. Och eftersom jag jobbar i sommar å tjänar lite stålar så känns inte 300 spänns skillnad så mycket =). Är det Webbhallen som har de billigaste i sverige?. jag orkar inte beställa nåttt från typ tyskland. urk vad jobbigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Lothar
Och eftersom jag jobbar i sommar å tjänar lite stålar så känns inte 300 spänns skillnad så mycket =). Är det Webbhallen som har de billigaste i sverige?. jag orkar inte beställa nåttt från typ tyskland. urk vad jobbigt

Nu får du ta och bestämma dig! Spelar priset någon roll eller inte?!
Är du lika osäker på vad som låter bra så är det illa.

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk

Om det inte är nån skillnad på dom så spelar ju 300 spänn roll. Men det är det ju uppenbarligen, och jag tror nog ändå att jag här skillnad på dom...