Permalänk
Medlem

mm, dom kommer tydligen gå för runt 500k i C1 i affären ska dom till och med gå och köpa. men men om någons säljer för under 1m så e jag med på att köpa annars så väntar jag till C1

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Jo pengar i cruma är riktigt knepigt. Har hört att det ska bli bättre på floor 2 och sedan i VoD. Du borde kunna köra i VoD nu vid din level.

Har inte spelat så mycket på de senare dagarna så jag är level 42 bara :). Sitterpå SoR*SoR, fast med brig och 700k i skuld

edit: Jag hoppas verkligen att dropsen är fixade i C1.

bah det går inte att köra solo i VoD som melee och tjäna på det och går man i grupp så är det endå aldrig jag som får dropsen

de måste öka dropsen i c1 annars slutar jag fan nästan spela

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara archersvinen som kan köra solo Känner igen det där med dropsen, brukar aldrig få något bra. Blev överlycklig när jag fick min bästa drop, ett elven earring. I VoD får man spela i grupp, precis som cruma.

Droprates ska öka i C1 på höglevelmobs, yay

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Yeees! Äntligen Mina Elven*bastard Dual och min Brig armor. farmade som en *** och tillslut fick jag ihopa allt. Nu har jag 200 k över och har bege mej till cruma. E bara lvl 29, men som sagt har jag inte haft så mycket tid att spela. Jaja, nu kan man börja lvla. hihih.. helt patetiskt långt efter =P

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag vore du skulle jag faktiskt köra i FT ett par levlar. Du kommer inte att få så jättebra exp där eftersom de flesta är högre levlade och ni dödar mobs segt i jämförelse. Undrar också lite vad du har i mdef. Jag har 254 och blir windstrikead på kanske 250.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Jag har ~500 m.def och blir boltad för runt 100 av en krator Satsade alla mina stålar på c grade jewellery hehe..

Som sagt för att hantera cruma måste man ha bra m.def särskilt om man är låg levlad eftersom man inte har de där 1500+ hp som vi andra.

Permalänk

Jag hade en mardrömm inatt om Lineage jag spawnade inne i cruma tower mitt i ett rum helt fult av Krators alla skickade magiboll på mig samtidigt och jag dog, tappade hela min manti rustning. Fanken vad det var hemskt

Visa signatur
Permalänk

usch jag börjar tröttna rejält på lineage2. Tar för mycket tid sen är det inge lika roligt längre

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Som sagt för att hantera cruma måste man ha bra m.def särskilt om man är låg levlad eftersom man inte har de där 1500+ hp som vi andra.

Vad pratar du om? 2136 hp har man ju

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Ska ta det lungt fram till C1 jag orkar inte farma mer eller lvla för den delen, det som är roligt är PvP om man får göra riktiga 1v1 och inte kommer någon cp Kines och dödar en, "hehe jag kanse får honom att droppa något" morrons

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

"We are preparing a new server exclusively for European players which will be located closer to Europe. Castle sieges will be set according to times that are more appropriate for our European fans and we hope to do things with the server that are more Euro-centric. The new server will tentatively be named, “Eva”." (saxat från lin.warcry)

Mycket goda nyheter enligt mig!

Permalänk
Medlem

Det låter bra. Men jag är lite tveksam endå. Vill ha officielt ord på deras forum innan jag tror på det 100% Men det vore grymt skoj, förhopningsvis blir det mindre Ebay farmare.

Visa signatur

"Say what you mean, Mean what you say"

Permalänk
Medlem

Antagligen, men jag har ju min clan på Bartz tror knappast dom flyttar för min skull, kanse någon men inte alla

BTW: Snackade med ggThnx idag, han/hon tyckete det var jobbigt att lvla lvl 65+ nu nice, jag tycker det är jobboigt på en tredjedel av det hehe

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga angående duals, kommer att man få penaltys om man använder duals om man inte har dualmastery sen i C1? Har för mig att jag läste något om det någonstans, men det kanske bara var spekulationer.
Funderar på att skaffa mig duals till min cleric, men det är ju lite onödigt om man inte kommer att kunna använda dom fullt ut.

Permalänk

Nu var jag snäll och lånade ut alla mina pengar till en polare 650k
Han skall köpa lite nya saker snart så han behövde alla pengar han kan få tag i

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill inte låna ut alla mina pengar (5m) skaffade en Dark screamer +2 för 6.2m mot min ena katana. sålde den andra för 5.3 + salamander skin mail och gratis crafting upp till lvl 5

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Usch... jag som kämpar som fan att få pengar :/ Mendans andra har hur jävla mycket som helst. Ibland kan jag helt klart förstå folk som köper pengar på ebay.

Visa signatur

"Say what you mean, Mean what you say"

Permalänk

http://www.insultmonger.com/swearing/mandarin.htm <- här har ni lite fraser ni kan föra vidare till mandarin talande kineser om dom är dumma mot småpojkarna

Permalänk
Medlem

Haha, jag har en bit kvar till "miljoner". Men så är jag bara lvl 10 med min första karaktär än. Började spela igår.

Gjorde en dum grej, joinade ett miniparty och följde efter den andra. Så sprang han iväg och anföll ett väl starkt monster, som dödade honom efter ett par sek och sen fortsatte som aggro på mig, dog på två slag. Backade en lvl, hade ju precis gått upp. Man ska inte tro att alla andra som spelar är mindre newbie än en själv.

Permalänk

Jag var i party med en kille för nån dag sen som påstod att han körde med en amd 64bit cpu i 4.5ghz(jag frågade om han menade pr rating men han sa att det var ghz), är det möjligt? Han sa att han körde med "vanlig" kompressorkylning... Jag tycker det låter väldigt högt är inte det nära vad folk får med riktigt fet kylning? Måste fanken vara bs? Eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic
Jag var i party med en kille för nån dag sen som påstod att han körde med en amd 64bit cpu i 4.5ghz(jag frågade om han menade pr rating men han sa att det var ghz), är det möjligt? Han sa att han körde med "vanlig" kompressorkylning... Jag tycker det låter väldigt högt är inte det nära vad folk får med riktigt fet kylning? Måste fanken vara bs? Eller?

"dis game sux! i have intels brand new pentium!1! teh athlon one and its running at 2600ghz! its still lagging in town. can everyone plz turn down their settings? i turned down mine but its not enough to make the lag stop!!11!!"

genuint citat från den öppna betan. Fast den där killen verkade ju veta lite iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epiic
Usch... jag som kämpar som fan att få pengar :/ Mendans andra har hur jävla mycket som helst. Ibland kan jag helt klart förstå folk som köper pengar på ebay.

ja lol... kul att se ur lvl20 - 30 sitter på 10 mil medans man själv skrapar på hälften vid nästan lvl50 lol..

damme: jaja hp hit och hp dit, ska vi springa ikapp från Dion till Giran?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
ja lol... kul att se ur lvl20 - 30 sitter på 10 mil medans man själv skrapar på hälften vid nästan lvl50 lol..

damme: jaja hp hit och hp dit, ska vi springa ikapp från Dion till Giran?

Haha så säger jag till en polare som är orc jag har med min self buff 173 i speed, jag gnäller alltid på honom att det går slött
Jag brukar kunna springa cirklar runt honom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det gick snabbt upp till 10 tycker jag, sen segade det ner ordentligt. Men det beror väl lite på vad man spelar också. Ska försöka leta lite bra party sen när jag nått några levels till.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag befinner mig i ett stort dilemma just nu. Jag spelar för närvarande DAoC med 7-day-trialen och gillar det skarpt, men jag har inte fått chansen att testa LineAge2. Betan tog slut samma dag som jag kunde spela det. Och eftersom jag antagligen ska lägga ut pengar på DAoC vill jag veta om jag kommer ångra mig eller inte.

Därför undrar jag om det finns NÅGOT sätt att prova på LineAge2 gratis i några dagar?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamorai
Hmm, jag befinner mig i ett stort dilemma just nu. Jag spelar för närvarande DAoC med 7-day-trialen och gillar det skarpt, men jag har inte fått chansen att testa LineAge2. Betan tog slut samma dag som jag kunde spela det. Och eftersom jag antagligen ska lägga ut pengar på DAoC vill jag veta om jag kommer ångra mig eller inte.

Därför undrar jag om det finns NÅGOT sätt att prova på LineAge2 gratis i några dagar?

Tyvärr inte som det ser ut just nu. Det är om du kan hitta någon som vill låna ut sitt login till dig.

Om ett tag kanske Kina kommer att ha beta (enligt www.l2orphus.com:s statusruta) och om du lyckas ta dig in där så kan du kanske testa det. Problemet är att det verkar spärrat för personer som inte kommer från Kina. Jag kommer till exempel inte ens åt sidan.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Tyvärr inte som det ser ut just nu. Det är om du kan hitta någon som vill låna ut sitt login till dig.

Om ett tag kanske Kina kommer att ha open beta (enligt www.l2orphus.com:s statusruta) och om du lyckas ta dig in där så kan du kanske testa det. Problemet är att det verkar spärrat för personer som inte kommer från Kina. Jag kommer till exempel inte ens åt sidan.

Ajdå, då verkar det som om jag inte har nåt annat val än att köpa DAoC och hoppas på att jag inte kommer ångra mitt val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamorai
Ajdå, då verkar det som om jag inte har nåt annat val än att köpa DAoC och hoppas på att jag inte kommer ångra mitt val.

Det tror jag absolut inte. Jag har spelat lite DAOC också, och tycker det är ett bättre spel (min personliga uppfattning).

I Lineage 2, visst är det skoj med anime-stuk på karaktärerna, men spelet saknar en del. Det finns det många som tycker det är kul att PK nybörjare, har blivit snipad en gång och varit nära en gång till. Dessutom läser man ofta i chatten shouts med varningar om PKs. Leveling är väldigt reptetitivt (väldigt få quests också), trots att jag gått runt och testat lite på olika monster för att få en bra xp/hit ratio så tar det väldigt lång tid från lvl 10+ verkar det som. Nu har jag inte spelat så länge, det kan vara så att det 'släpper' sen när man får lite bättre level/utrustning och kan börja spela i party/klan. Många asiater inne och farmar adena, så chatten är ibland fylld med obegripliga saker.

Snart kommer dock Chronicle 1 som är en stor patch till spelet med mycket nyheter och nytt land att utforska.

Permalänk

Jag har varit uppe vid elven village och rensat på pkare, var minst 2st som sprang runt och dödade alla som han kom nära. Det finns många som vill hjälpa, ett råd att följa är att aldrig slå tillbaka om det är en vit/lila som slår till dig, då är det bara en noob som vill få bättre pvp stats typ.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag önskade att C2 var här. låt mig saxa lite från Warcry. kommer spela tills dess iaf... :

Huge Changes will be implemented in Chronicle 2

1. Monster Race
It is very similar to horse racing, just difference is that monsters race instead

2. Play with other players with 4 different Dices
There are four different type of Dice: Heart, Spade, Diamond, Clover
You can play with other people by using these dices but i don't how you will be playing with these things yet.

3. Lottery
You can buy lottery tickets Everyone dreams of a millionaire

4. Treasure Box
You will be able to find treasure box on the fields. Some are trap and some have real treasure in it. Rogue class will have some kinda ability for this later.

5. Echo Crystal
It's a music instrument, you can play music by using this.
You may play this with other people to make beautiful harmony

6. Cruiser travelling
There will be cruiser which travels Water city Highness, Innadrill beach, Devil Island (not sure about the spelling). It's for Free

7. Macro for magic and speech
There will be macro system implmented. Thus you don't have to repeat meaningless action.
For example, healers can cast few different buffs at once by hitting one button.

8. Dwarf vending machine for creating items
It's similar to private store, Dwarf can open a shop does "creating items" service.
Of course, dwarves will charge some money for it.

9. Personal Notebook system
You don't need to write down notes on papers anymore. You will have your own person notebook in the game.

10. New politic system
The lord of a castle will be able to sell seeds and normal players will plant the seeds.
Once players harvest the thing, they can sell it to the lord. Then Lord can create items with that.

The lord of a castle also will be able to transfer their political power in their town to their clan members.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1