Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Moder natur kyler =)

Jobbar just nu och hittade en genomskinlig vattenslang i 40mm strl. Då fick jag iden att jag sätter en 40mm fläkt på chassidörren och fäster slangen där i t.ex. fläktgaller hålen jag borrar upp.

Sen drar jag en slang därifrån och antingen ut genom fönstret, (har nära till fönstret, datorn alldeles bredvid)

Vad tror ni? nån som har testat och vet om det funkar eller inte?
Tycker ni det låter onödigt?

Skriv allt ni kommer på

tacksam för eventuella idéer för att det ska funka bättre

Visa signatur

HEHEHE, WHAT A MESS!

Permalänk

Hmm Du behöver nog lite mer än en 40mm .. om de ska vara till nån nytta...

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem

det kommer ju kalluft i slangen tror du verkligen jag behöver större då?

Visa signatur

HEHEHE, WHAT A MESS!

Permalänk

Akta så att du inte får in flugor och mindre fåglar i datorn bara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulka-Pulka

Haha .. Då har han ju fågelbur och dator chassie i ett...

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulka-Pulka

Gratis + Snabb mat, grillat blir det ju också !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

funkar nog bättre om du skulle ha en 90mm-120mm fläkt å rör sen sätter man bara nått nätt på den enden som ska vara utan för annars go4it

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

En 40mm fläkt flyttar ingen luft överhuvudtaget, om du ska märka nån skillnad så ta en stor ventilationsslang ~110mm, köp sedan en Sunon extreme output (120mm) fläkt och koppla in, då tror jag du märker nån skillnad

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk

Ett järngaller framför fläkten kan va bra å ha och sen nått myggnät en bit bakom fläkten och ett damfilter närmast datorn. Du kan ju fast köpa en 230 V 120 mm fläkt för utomhusbruk med en 120 mm slang.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

ja tror inte 40 mm fläkt ändra tempen så mycket låter mest.... men det gör iaf en liten förändring... å glöm inte fläktfilter dock...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

aja, tänker testa iaf..

Kommer med fakta sen hur det gick

Visa signatur

HEHEHE, WHAT A MESS!

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffa en hyfsad radialfläkt istället. De ger ganska bra tryck på liten yta om man behöver flytta luft längre sträckor.

Jag har två rätt små radialfläktar. Utblåset är 3,5x4cm... 160 cfm

Nåt i stil med dessa borde gå bra att använda. Axialfläktar kan man utesluta nästan direkt eftersom det blir enorma tryckförluster i slangen vilket gör att luftflödet blir väldigt litet...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=209&session=2d299d4... Någon sådan hade ju gått bra att använda för att flytta mera luft, synd bara att det inte finns 40mm till 80mm. :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xack
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=209&session=2d299d4... Någon sådan hade ju gått bra att använda för att flytta mera luft, synd bara att det inte finns 40mm till 80mm. :/

Vad gäller garantin?

Citat:

Garantitid: 1 år

Permalänk
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Skaffa en hyfsad radialfläkt istället. De ger ganska bra tryck på liten yta om man behöver flytta luft längre sträckor.

Jag har två rätt små radialfläktar. Utblåset är 3,5x4cm... 160 cfm

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/fetflakt1.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/fetflakt2.jpg

Nåt i stil med dessa borde gå bra att använda. Axialfläktar kan man utesluta nästan direkt eftersom det blir enorma tryckförluster i slangen vilket gör att luftflödet blir väldigt litet...

sen så kan ja påpeka att en radialfläkt suger bättre än vad den trycker.