HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Lite mer nyheter angående CS:Source.

GameMeca har släppt tre filmer med ingamebilder från spelet. Jag rekommenderar den första filmen, där det spelas dust2. Kvalitéten är bra för att vara filmad från en skärm och man får se ganska mycket.

Den första minuten i den andra filmen så får man se lite aztec, men sen byts det till dust2 igen. Första filmen är dock bättre, eftersom man ser en stark spegelbild av killen som spelar i skärmen hela tiden i den här

Den tredje filmen är nån match mellan två klaner på aztec. Enligt csnations så var inte denna så intressant, så jag har inte kollat på den än.

Anyway. Filmerna kan laddas ner via bittorrent på följande URLs:
http://www.csnation.net/content/cssource/torrents/cssource-me...

edit: stavning
edit2: storleken på filmerna ligger mellan 70-80MB.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns någon information om HL2 Multiplayer? Det enda jag har hört om är CS:Source. Det skulle ju vara brutalt roligt att hålla på med gravityguns och grejer i MP.

Permalänk

Vi har inte riktigt fått nån info om HL2 MP än. Vi vet ju att alla valve moddar till hl1 kommer bli portade (CS, TFC, HL1 och så vidare), men inget om HL2 MP.

Vissa tror att CS:S kommer bli HL2 MP, men det tycker jag är riktigt riktigt dumt gjort av valve om det skulle vara så. Jag ser inte sammanhanget med ett sci-fi SP och sen ett "realistiskt" polis vs terrorist MP... helt ologist.

Men men... det är ju valve.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Vi har inte riktigt fått nån info om HL2 MP än. Vi vet ju att alla valve moddar till hl1 kommer bli portade (CS, TFC, HL1 och så vidare), men inget om HL2 MP.

Vissa tror att CS:S kommer bli HL2 MP, men det tycker jag är riktigt riktigt dumt gjort av valve om det skulle vara så. Jag ser inte sammanhanget med ett sci-fi SP och sen ett "realistiskt" polis vs terrorist MP... helt ologist.

Okej, hoppas hoppas... Men hursomhelst lär man inte bli besviken med tanke på hur många modar det lära komma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Vet inte om jag bara har fått för mig detta men jag är ganska säker på att i "Info from Valve" fråden på www.halflife2.nets forum står det att Cs Source inte är Half Life 2s MP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Vet inte om jag bara har fått för mig detta men jag är ganska säker på att i "Info from Valve" fråden på www.halflife2.nets forum står det att Cs Source inte är Half Life 2s MP

Får hoppas det i alla fall

Permalänk
Medlem

ser ingen anledning varför det skulle vara så, valve har ju själva sagt att dom vill spara den informationen tills spelet släpps om jag inte minns fel

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

vet nån när half life 2 kommer??? sitter å kör beta :S:S eller när demot kommer????

Visa signatur

Don´t Say It . Spray It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swip21
vet nån när half life 2 kommer??? sitter å kör beta :S:S eller när demot kommer????

Är du beta testare? varför fick inte jag vara beta testare? jag såg aldrig någon anmälan för beta testning av HL2 :(. är du VIP för Valve och dom?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

det kommer inget demo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k

Är du beta testare? varför fick inte jag vara beta testare? jag såg aldrig någon anmälan för beta testning av HL2 :(. är du VIP för Valve och dom?

förmodligen har han laddat hem alphan lr nåt för inte är de nå betatestare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EdwardTheGreat
det kommer inget demo

förmodligen har han laddat hem alphan lr nåt för inte är de nå betatestare

Och antagligen så vet Sweman2k det och sitter bara och driver med swip21 som har laddat ner en olaglig kopia utav HL-2 Betan.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

ja.. jag laddade ner betat.. :P:P men dåligt att inte vissa banor fungerar... :S

Visa signatur

Don´t Say It . Spray It

Permalänk
Medlem

HL:source och CS:source följer med HL2, demo kommer antagligen efter release: http://www.computergames.ro/articole.php/optiune-show_intervi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Right now we're targetting a July 30th release candidate. This means we give what we think is a shippable version to VU. Usually you go through a couple of RCs before you reach Gold, which means that you have what you are going to manufacture. After you manufacture it, it goes to stores.

In our last conversation with the ESRB, we were looking at a teen rating.

- Gabe

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

^^^^^
AMAGASH!!! There is a GOD!!

Permalänk
Medlem

Går den igenom så släpps nog spelet i September.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Demo kommer antaligen efter HL2 släppts till affärerna, samma sak som med HL1.

Citat:

ja.. jag laddade ner betat.. :P:P men dåligt att inte vissa banor fungerar... :S

Hallå?! Det är en Alpha! Sluta snacka om det om ni inte vill få tråden låst.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Demo kommer antaligen efter HL2 släppts till affärerna, samma sak som med HL1.

Jag skulle inte bli förvånad om de gör som de gjorde med Half-Life och släpper ett demo som inte har med handlingen i hela spelet att göra.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni har sett detta.

Valve boss Gabe Newell has revealed the hardware requirements for Half-Life 2, ahead of the game's expected late summer release.

Taking time out to post on HL2Fallout's forums last week, Newell said that the minimum spec would be a 1.2GHz powered PC with 256MB RAM, Win 98/ME/2000/XP and a DirectX 7 compatible graphics card.

But for those who want to see the game running in all its glory, be prepared to spec up to around a 2.4 GHz machine, with 512MB RAM, Windows 2000/XP and a DirectX 9 capable graphics card.

This will come as a relief to many PC gamers used to games requiring specs well out of reach, although in this case the graphics card will be the key component to consider when getting your machine back in shape. Our machine hasn't seen a great deal of gaming action so far this year, but we're happy to report it's fighting fit and ready for a slew of hi spec FPSs to finally make use of its expensive innards.

Permalänk

Vi har la skrivit om specsen för flera sidor sen. De har uppat specsen 500Mhz men det var känt innan har jag för mig. Min 2400+ ligger på gränsen nu

Permalänk
Medlem

Angående Collectors Edition.

Citat:

I do not have the final contents, but I can tell you that it will include a mix of extra playable content as well as some collectable type of items.

http://www.computergames.ro/articole.php/optiune-show_intervi...

Ett givet köp, alltså!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

15. Computer Games Romania: What do you think will happen after Half-Life 2 will be released? Will it really take you that long to develop Half-Life 3?
Doug Lombardi: Unfortunately, we never stop working here. For instance, our work on TF2 will continue and I'm sure we'll be working with the community as HL2 takes off. That said, the very first thing happening after the release of Half-Life 2 involves much tequila.

Hehe. Grabbarna på valve är goa dom:)

Master9 vart kommer den texten ifrån?

Permalänk
Medlem

Nåt om DoD:Source skulle sitta fint.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk

Vad underbart det vore ifall Half-Life 2 kommit ut när jag kommer hem ifrån min Turkiet resa den 5e Augusti, för då kommer jag vara så grymt deppig över hur tråkigt allt är här hemma om man jämför med där nere...

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
15. Computer Games Romania: What do you think will happen after Half-Life 2 will be released? Will it really take you that long to develop Half-Life 3?
Doug Lombardi: Unfortunately, we never stop working here. For instance, our work on TF2 will continue and I'm sure we'll be working with the community as HL2 takes off. That said, the very first thing happening after the release of Half-Life 2 involves much tequila.

Hehe. Grabbarna på valve är goa dom:)

Master9 vart kommer den texten ifrån?

Såg du inte länken?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Guld verkar närma sig...

16 dagar...

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

16 dagar tills alla buggar är bortfixade om allt flyter på som det ska?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem

jupp..
Faen vad goett
Faktum är att jag ger fan i att vara negativ nu.. Jag satsar högt och tror att hl2 kommer ut någon gång i mitten av augusti =D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
16 dagar tills alla buggar är bortfixade om allt flyter på som det ska?

Om alla buggar är borta om 16 dagar kan de skicka en release candidate till Vivendi som förhoppningsvis blir godtagen => spelet går guld. Sen tar det väl 2-4 veckor för spelet att komma ut i butikerna.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

är det inte sånt som de kan få göra om flera gånger? det är väl sällan en "release candidate" går igenom på första försöket? men man kan ju alltid hoppas

Visa signatur