Rolig grej - MOHAA Breakthrough

Permalänk
Medlem

Rolig grej - MOHAA Breakthrough

Fick mitt ex. pack till MOHAA - Breakthrough, idag. Och det första jag hajade till på var att informations texten på baksidan av spelet var delat på något arabspråk. Inget märkvärdigt i sig, kan man tycka. Men första gången för mig som man ser ett en översättning på något arabspråk i spel samanhang.

Sen när man öppnar boxen, så får man se att även intruktionsboken är tryckt bak o fram, dvs texten börjar bakifrån och fram. Så hela boken är , i våra ögonsätt, spelvänd.

Intruktionstexten börjar på engelska, sen i mittten av boken så blir det en översättning på något arabspråk.

Ser att själva ex. paket "Breakthrough" är en Second Ed. Så det jag är lite nyfiken på hur första ed. ser ut ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

haha jag trode äns inte att dom hade datorer i mellanöstern

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
haha jag trode äns inte att dom hade datorer i mellanöstern

Man kan ju tycka att arabländerna ska ha fått nog av allt vad krig heter. Sen att det är ett spel som utspelar sig i andra världskriget gör ju det hela ennu bizarrare ( ? ).

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
haha jag trode äns inte att dom hade datorer i mellanöstern

Varför då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Varför då?

* - Offpic :
Felet är väl kanske att när man nämner länder som ligger i den delen av världen som styrs av Arabemeraten ( stavning ? ). Så brukar man väl få bilden av att dom skulle vara fattiga, fråga mig inte varför. =/

Något som är helt fel, eller hur ? En av dom rikaste länderna är ju dom som ligger i den delen av världen. Sen att den största delen är fattiga, men för den delen så behöver det ju inte innebära att man inte skulle ha tillgång till datorer, eller hur ?

Ja,ja..åter till tråden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Precis.
Problemet är ju att människan bygger upp en massa fördomar och håller sig till dem, vare sig man vill eller inte. Okunskap, ovilja eller lathet, vad vet jag.

Ontopic:
Spelet måste ju vara oerhört populärt om de trycker upp en andra utgåva med fler språk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Ontopic:
Spelet måste ju vara oerhört populärt om de trycker upp en andra utgåva med fler språk.

Ja, det lär ju vara det. Eller så kan det ha något med omslaget, och innerhållet att göra. Att man kanske inte var nöjd med hur första upplagan såg ut.

Är därför jag är lite nyfiken på hur den fösta upplagan ser ut. Om det är någon större skillad på dom två. Och om det är en delat texning på baksidan och hur själva instuktionsboken ser ut.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har också "Second Edition", fast på min baksida och i manualen står det bara på finska (kan ju ha nåt att göra med att jag bor i Finland )

Sen måste jag fråga dig liv&helvete, har du lirat Spearhead?
Om inte så MÅSTE du lira det, enligt mig MYCKET bättre än Breakthrough

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Jag har också "Second Edition", fast på min baksida och i manualen står det bara på finska (kan ju ha nåt att göra med att jag bor i Finland )

Sen måste jag fråga dig liv&helvete, har du lirat Spearhead?
Om inte så MÅSTE du lira det, enligt mig MYCKET bättre än Breakthrough

Nä, "Breakthrough" är mitt första ex. pak till MOHAA. Men går det som jag vill så kommer "Spearhead" att bli nästa inköp av serien.

Kommer för den delan att införskaffa samtliga ex. pak till MOHAA. =/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det heter väl ändå arabiska och inte arabspråk?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Det heter väl ändå arabiska och inte arabspråk?

Jo, det stämer.

Kommer bara inte ihåg rätt benämning när jag skrev det hela.

Men du har rätt i vad du säger.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
haha jag trode äns inte att dom hade datorer i mellanöstern

Jag var i Irak 2001 och dem hade massor med datorer överallt och internet.
Även i mindre städer fanns internet.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk

Jag har Spearhead... Hur många är det som har det egentligen?

Jag har ingen server. Men om någon har så skulle vi väl kunna ta oss ett parti Mohaas vi swecs??

Aja skriv i tråden om ni har något intresse eller en server... Eller så skulle vi kunna utmana nån klan elr nått o få storstryk.

Kan nämna nått som jag tycker va lite ja tummlande. Pratade med en snubbe i går elr förrgår. Som jag hade lirat mohaas med för länge sen. Han sa att en annan snubbe jag rekryterade till min klan är nu med i landslaget för mohaas.... tyckte jag var lite kul..

men som sagt skulle va kul om vi kunde ta oss ett parti

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Jag är på...måste flytta över allt från min brors dator bara

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk

Re: Rolig grej - MOHAA Breakthrough

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete

Sen när man öppnar boxen, så får man se att även intruktionsboken är tryckt bak o fram, dvs texten börjar bakifrån och fram. Så hela boken är , i våra ögonsätt, spelvänd.

Det är väl så araberna skriver sitt språk typ?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Rolig grej - MOHAA Breakthrough

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
Det är väl så araberna skriver sitt språk typ?

Ja du..jag har inte den blekaste aning. Men det kan nog stämma.

Är nästan så att man skulle kunna tro att spelet är speciellt framtaget för dom arab länderna,..men ,..ja, jag vet inte alls ja.

Tyckte bara att det så rätt så udda ut med texten och att häfftet/boken är tryckt "bak o fram/spegelvänd", så att säga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Jag och Hilduke är med hittils.
Liv&helvete du skall väl va med? haru mohaas? Annars kan vi kanske köra mohaa.

kom igen nu säg till. Pma mig eller skriv i tråden.

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Jag och Hilduke är med hittils.
Liv&helvete du skall väl va med? haru mohaas? Annars kan vi kanske köra mohaa.

kom igen nu säg till. Pma mig eller skriv i tråden.

Har bara MOHAA och BREAKTHROUGH. När är det sagt att det ska gå av stapeln ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Re: Re: Re: Rolig grej - MOHAA Breakthrough

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Ja du..jag har inte den blekaste aning. Men det kan nog stämma.

Är nästan så att man skulle kunna tro att spelet är speciellt framtaget för dom arab länderna,..men ,..ja, jag vet inte alls ja.

Tyckte bara att det så rätt så udda ut med texten och att häfftet/boken är tryckt "bak o fram/spegelvänd", så att säga.

Ja, dom skriver "baklänges" där nere.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Antingen kör vi på en server. eller om någon har en server.. Men jag tror inte vi kan få ihop folk nog att spela ikväll.. Så kom igen nu alla mohaa spelare. skriv..

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Har inte du breakthrough KimpisKompis, har tyvärr utlånat mitt moh så jag kan inte lira annat än breakthrough och spearhead nu

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk

hm det ska väl alltid gå o fixxa på nått sett. Har en kompis som heter Dennis Cool. Ska fråga om jag får av honom.

Visa signatur

---------------------------