Office funkar inte efter uppgradering till XP

Permalänk

Office funkar inte efter uppgradering till XP

hej vi hade windows Me på denna dator med 2 hårddiskar. Jag skulle installera XP på den. och office låg i C:\program så jag bara kopierade över allt från c till d. förutom windows mappen. sen formaterade jag C:\ och installerade XP. Nu när jag öppnar office mappen och tar tex access som ligger i Office10 mappen så ståre
FEL
operativ systemet är inte konfigurerat för att köra det här programmet.

sen om jag öppnar tex Exel i office mappen så står det att jag måste installera om office.

Har ävem testat o lägga tillbaka det i C:\program så det var exakt som förut!.
Vad ska jag göra.?

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

KimpisKompis! Avinstall och install på nytt, låter väl mest logiskt?! Ingen höjdare att dra progs fram och tillbaka sådär.. (om jag fattat dig rätt

Permalänk

jo men frågan är om jag har Skivan. inte min dator ska kolla upp.

så det finns inget hopp?? att göra det utan skiva

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

Inte om ditt Office knaglar på det sättet... Annars får du nog sitta i registret över sommaren och pussla, dessvärre.

Ed: hans eller hennes

Permalänk

Eh... man kan i princip aldrig föra över ett installerat program mellan två datorer eller i det här fallet två operativsystem.

Alla programfiler lägger sig inte bara i program mappen utan även i Windows mappen. Sen lägger sig en hel del i registret då office bakar in sig själv i windows lite halvt.
Sen tror ju ditt office också att du kör ME medans du kör XP två helt olika system.
Även om du pusslar och sitter de närmaste 2 åren så kommer du inte att få det att fungera.
Ominstallera är det enda som funkar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if