Permalänk
Medlem

Är Corsair bra eller jättebra?

Jag kan inte riktigt få några slutsatser om Corsair minnena.
Jag har inte sett all avgudande kritik som oftast gör det lätt att välja på Corsair. Så min fråga är, är det värt att satsa på två corsair ddr 512 framför någon medelbra märke som kingston tex?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Corsair är Bra eller jättebra om man har tur.

OCZ, Corsair, HyperX etc är bra minnen men som allt annat när det gäller överklockning så är det lite tur som gäller. Om du kör med en AMD standard så är Corsair 3200XL mycket bra minnen men om du ska överclocka så rekommendera jag OCZ BH6 minnen.

/Martin

Permalänk
Avstängd

Corsair är jättebra!

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

ok...

Jag ska köra Intel. Så corsair är bara för överklockning eller extrema situationer?

Ärligt talar, är det värt att satsa på corsair istället för några billigare märken? Får jag valuta för pengarna så att säga? Jag vill inte ha mer än opartisk källkritik angående corsair.

Visa signatur
Permalänk

Jag kör intel (2.8 NW) och hade 2st 256mb Twinmos innan 2.3.3.5 och köpte Corsair 3200XL 2st 512mb som kör 2.2.2.5, okej att jag vann 512mb samtidigt som nya minnen men skillnaden på prestanda var otrolig minst sagt.
Valuta för pengarna är ju väldigt individuellt, jag fick ge 3.7K för mina XL vilket är en del men jag personligen tycker det var värt varje öre.

Visa signatur

Orka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeTwister
Jag kör intel (2.8 NW) och hade 2st 256mb Twinmos innan 2.3.3.5 och köpte Corsair 3200XL 2st 512mb som kör 2.2.2.5, okej att jag vann 512mb samtidigt som nya minnen men skillnaden på prestanda var otrolig minst sagt.
Valuta för pengarna är ju väldigt individuellt, jag fick ge 3.7K för mina XL vilket är en del men jag personligen tycker det var värt varje öre.

Inte tillräckligt inbegripen för att kunna förstå hälften av vad du säger. 2.3.3.5?? Är det olika klockfrekvenser för minnet eller?

Visa signatur
Permalänk

timings

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

LL är bättre än Xl.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk

XL har bättre timings, LL är dyrare nu för XL är nyare och säljer bättre.
Samt att XL klockade bättre..
Så vad är bättre med föregångaren LL?
LL = 2.3.2.6 och XL = 2.2.2.5 original.

Visa signatur

Orka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
LL är bättre än Xl.

Se: TimeTwisters inlägg.

LL = Lowlatency.
XL= eXtreme Lowtatency.

Sen om du kollar timings hur får du att LL är bättre?
XL klockar bättre lägre timings.
Inte ens chans att LL är bättre förutom hos en riktig Fan boy eller hos den som itne har råd med mer och vägrar inse bättre.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
LL är bättre än Xl.

Det var det dummaste jag hört idag :// Ta reda på lite saker först innan du skriver, stackarn kunde ju verkligen ha fått för sig att LL är bättre och köpt ett sådant istället ://

Permalänk
Medlem

är mycket nöjd!

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollejos
är mycket nöjd!

Vad kan det bero på..
Om du inte vore det skulle du väl bara sälja dom och köpa XL.
Med tanke på vad du har för dator så har du antagligen råd med det.

Permalänk
Medlem

har 2x256 xms3200LL cas 2er och kan prima i 225fsb.

jag har iof inte betalat för mina då jag lyckades få dom i ett byte i en datorafär på ett skumt sätt, men men

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Ja cxl,är det någe problem eller?Jag jobbar och har råd med denna dyra hobby.

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk

Mina Corsair PC3500 körda i 2-2-2-6 1:1 Så det är väl godkänt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

XL är kalas, se nedan. Inte omöjligt dock att OCZ EB är bättre....Anandtech har gjort många minnestester på slutet, kolla där. XL är bäst på några deltester, men inte overall.

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk
Medlem

Ett tips.
Kolla in Geil Ultra X minnen.
Dom är möjligen det bästa du kan köpa till en Intel.

http://anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2174

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem