Permalänk
Medlem

PNY... GT eller Ultra?

Har tänkt att fixa ett nytt grafikkort nu... Lutar åt att det blir ett PNY... Men sen är frågan om GT duger eller om man ska leta längre ner i plånboken för att skaffa ett Ultra... Frågan är om det är värt dom typ 1500:- extra för ett Ultra?
GT eller ULTRA??????

Visa signatur

Helt laglös...AMD2500+ / MSI KT6-Delta / 1024Mb ram 400 / XP:SE /

Permalänk
Medlem

Ultra finns ej. Än.

Permalänk
Medlem

Jopp... det finns visst till försäljning....

www.pny.com

Visa signatur

Helt laglös...AMD2500+ / MSI KT6-Delta / 1024Mb ram 400 / XP:SE /

Permalänk
Medlem

GT är bra och ganska prisvärt, ultra är lite bättre men inte lika prisvärt enligt mig.

Det går att klocka upp ett GT i Ultra hastigheter med lite flyt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Japp... det blir väll kanske ett GT då.... Fick ju inte så mycke hjälp av just det här... Men jag får väll "chansa på att folk här inne på forumet vet vad de pratar om..:0)

Så man får väll ta o beställa... Hmmmm Ett PNY eller LeadTek ...

Verkar vara typ samma skräp.... Blir nog ett PNY.....

Sa ni lite beslutångest.... :0)

Visa signatur

Helt laglös...AMD2500+ / MSI KT6-Delta / 1024Mb ram 400 / XP:SE /

Permalänk

GT Räcker gott och väl anser jag..
Köpte själv igår: Gainward 6800 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluelimit
GT Räcker gott och väl anser jag..
Köpte själv igår: Gainward 6800 GT

hur funkar ditt gainward? det är referens på det där gissar jag hur klockar ditt kort osv?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

jag skulle köpt ultra helt klart

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
hur funkar ditt gainward? det är referens på det där gissar jag hur klockar ditt kort osv?

Om du läser i hans sig så har han klockat det 402/1100 Ultrans hastighet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag kan säga att mitt grafikkort är superb anser jag, ångrar mig inte en sekund
Klockade med vad jag vet, Gainwards egna program nämligen EXPERTool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
jag skulle köpt ultra helt klart

är det värt att punga så mkt extra för ultra egentligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Om du läser i hans sig så har han klockat det 402/1100 Ultrans hastighet.

jo jag såg =p tänkte ifall han klockat nåt mer oxå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluelimit
Jag kan säga att mitt grafikkort är superb anser jag, ångrar mig inte en sekund
Klockade med vad jag vet, Gainwards egna program nämligen EXPERTool

ahh ok undra dock om referenskorten har det där extra som Gainwards Golden Sample kort har

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13

ahh ok undra dock om referenskorten har det där extra som Gainwards Golden Sample kort har

Gainwards goldens sample GT kort är ett exakt kopia av referenskortet. det klockar exakt lika mycket som mitt andra GtT kort från PNY. inte värt dom extra pengarna. Bäst att köpa det billigaste GT kortet man kan få tag på.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Japp... hur som haver... Det lär bli ett GT kort så får jag väll skriva en rad senare om vad jag tycker om det sen...

Tack alla som hjälpt mig med svaret.....

Visa signatur

Helt laglös...AMD2500+ / MSI KT6-Delta / 1024Mb ram 400 / XP:SE /