Permalänk
Medlem

x800 grafik problem

köpte ett connect 3d x800 pro häromdagen och har upplevt en rad problem.

Till att börja med så har jag problem med farcry, går fint så länge jag rör mig inomhus men när man kommer utomhus blir träden röda, vatten kommer på land, jag ser igenom hyddor osv..

har även upplevt lite problem i thief 3 och hitmancontracts.. inga stora problem men att vissa väggar tycks ha svårt att bestämma sig om de ska vara upplysta eller inte.

har testat massor med olika drivrutiner, atis senaste officiella, omega (senaste) och har nu DNA (senaste).. alla drivers drar ungefär samma prestanda i 3dmark03 (~9300)

har även direct x 9.0b installerat och service pack 1 och andra uppdateringar till win xp

hade inga problem med mitt gf4 ti 4600 med domhär spelen.. en polare tipsade mig om att spelen bråkar pga dom blev installerade innan jag böt grafikkortet å därför kör på fel drivrutiner.. men jag tycker det låter lite långsökt.. nån som vet nåt?

nån som har samma probs? har ni nåt tips? vill verkligen ha hjälp.. vill inte att mitt kort e sönder

Permalänk
Medlem

Har du formaterat innan du satte in x800 ? det rekommenderas verkligen, om inte format så åtminstone en reinstall.

Sen farcry är ett helvete just med 1.2 patchen, antar du har lagt in den, den är helt värdelös. Jag fattar inte varför så många har så mycket problem i olika spel nu när man själv är i tankarna på att uppgradera man blir så rädd.

Permalänk
Medlem

hmm jag har inte installerat senaste farcry patchen eftersom jag har inte köpt spelet så verkar inte gå att installera då.. men iaf så e det andra spel som bråkar också .. en format verkar lite extremt eftersom det har nog funkat fint förut utan att behöva formatera

Permalänk
Medlem

Hadde liknande problem när jag skaffade mitt X800pro. Vatten upp på land och konstiga färger överallt. Installerade om allt och la in senaste Omegan och patchade spelet med patch 1.1. Funkade betydligt bättre efter det. Inte klockrent men godkänt. Väntar in den nya 1.2 patchen . Den bör nog fixa resten. Men du hadde ju Nvidia före så du bör nog formatera . Så du får en fräsh installation.:)

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Problemet med de upplysta väggarna i Thief 3 har jag också med mitt 9600XT. Blir ju nästan lite fusk när man kan skapa nya skuggor genom att ändra kameravinkeln i tredjepersonsperspektiv. Eller tvärt om när man går mot en skuggad vägg, tittar runt om eventuella fiender och man plötsligt blir en levande julgransbelysning.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

Hmm verkar som dessa nya GF ATI korten har lite små problem här och var.

bör man kanske väna på näta revision av kort typ en adnra edition om man kan säga så på dessa kort??

innan man ens funderar på och uppgradera???

sedan skulle jag vilja veta om det är ett bra eler dåligt byte

att går fran den R9800PRO jag har till ett vanligt 6800???

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Korten är det ju inga fel på! Utan problemen ligger i spelen . Som man sen patchar bort. Enkelt !:cool:

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Ladda 4.7 catalyst och 1.1 farcry patchen det är i orginal farcry 1.0? som har vatten och träd buggen jag hade även kvr träd buggen (i bland) med 1.1 1.2 bör du inte ladda net fungerar typ inte med ati korten över huvudtaget vad jag har förstått men www.farcry-thegame.com och ladda 1.1 så årdnar det sig

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem

Om du bara har tagit bort drivrutinerna till ditt GF TI 4600 och sen lagt in drivrutinerna till ditt Ati så får du räkna med sådana problem!
Om man byter från Geforce till Ati eller tvärtom , så är enda sättet att slippa en massa problem , att formatera och lägga in operativsystemet igen. Och sen in med nya friska drivare.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Korten är det ju inga fel på! Utan problemen ligger i spelen . Som man sen patchar bort. Enkelt !:cool:

NJA de där är typiska ATI problem. Skaffa nVIDIA istället så slipper du problem med grafiken. ATI har nog aldrig varit duktiga på att göra kompatibla drivrutiner, bara snabba...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kxdude
NJA de där är typiska ATI problem. Skaffa nVIDIA istället så slipper du problem med grafiken. ATI har nog aldrig varit duktiga på att göra kompatibla drivrutiner, bara snabba...

Det ligger faktiskt en hel del sanning i det du säger skulle jag tro.

Med mina nvidia-kort har jag sällan behövt uppdatera drivisar, men med 9800se, 9700pro & x800xt krävs det ständiga uppdateringar för att spelen skall fungera som man vill

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kxdude
NJA de där är typiska ATI problem. Skaffa nVIDIA istället så slipper du problem med grafiken.

Knappast. Det är ungefär jämnt mellan ATi och nVidia när det gäller problem. Man hör ungefär lika mycket klagande på båda håll. Problemet kan summeras i ett ord: Datorer ...

Permalänk
Hedersmedlem

Problemen har nog också mkt att göra med vilka kort som spelet "är gjort för"

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Han lär väl inte kunna patcha eftersom han kör med en piratkopia. . *host*

Permalänk

sen kan man inte bara skylla på hårdvaran, det är ju alltid nån som använder dator, lite sbs burkar vara problemen te dessa saker (inte alla dock)

Permalänk
Medlem

Farcry funkar betydligt bättre för mig efter jag la in 1.2 även om jag inte tror att patchen är problemet för denna kille. Installera om ditt kort o kör drivercleaner så kanske det blir bättre.

Alla kan patcha spelet Japp även om vi naturligtvis köper alla spel vi spelar ;E

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem

Nejdå! Han ska inte lägga in 1,2 patchen . Den är indragen på grund av alla problem med den. Han får börja med 1.1an . Sen får han vänta tills den nya 1,2an kommer ut.:cool: Eller vad den nu kommer att heta.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!