Permalänk
Medlem

Jag är LAT: Färdig LCD. Kolla!

http://www.gizmodd.com/default.asp?show=info&id=26

Är detta verkligen PLugg N PLay.

Har inga löd verktyg m.m. Vill bara ha en LCD display.

Säg inte "Gör själv, enkelt m.m."
Sägbara om denna verkligen är plug n play

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Jo verkar som det är plug and pray på den...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk

om de står "En helt färdig LCD, bara att koppla in." brukar det menas men "plug and play"

Permalänk

plug-and-pray...

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckyourZ
plug-and-pray...

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckyourZ
plug-and-pray...

Snarare pay and pray.

Obefintlig företagsinformation.
Levererar inte LCD förrän 6 beställningar.

Driver han företaget med veckopeng eller?

Permalänk
Medlem

Beskrivning:
En helt färdig LCD, bara att koppla in.

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hmmm fractronics är ju också helt färdig o "bara" koppla in.
Beror ju på hur man ser det

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Snarare pay and pray.

Obefintlig företagsinformation.
Levererar inte LCD förrän 6 beställningar.

Driver han företaget med veckopeng eller?

Tippar på att det är mera att han beställer grejor för 6st samtidigt, dels för att hålla nere frakten och kanske få ett billigare pris ifrån elfa eller vart han beställer det. Sen är det nog mera som ett hobbyprojekt inte nått som han håller på med 24/7

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

och säljer beg. skit också

EDIT: ber om ursäkt, kollade på en annan sida samtidigt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
och säljer beg. skit också

Vad skulle det vara för skit då....kan inte påminna mig att jag har sålt nån begangnad skit till dig om du har fått nått som inte är som det ska...maila mig då...jag har to.m bytt ut nya displayer som folk har kopplat fel eller så har det varit något annat fel på dom...det gör ingen annan....

SUMITOMO...nej jag har ingen veckopeng...och ingen behöver be en bön för att sakerna ska funka.

Plug and play är ett stående begrepp på utrustning som är färdig att koppla in...alltså inga andra kunskaper behövs för att få det att funka...

Så nästa gång ni ska vara sarkastiska ...ta gärna reda på lite fakta innan ni slänger skit omkring er....MvH Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

macdick: dom där blandade LED:s displayer du har, är det bara 7 segments? kanske är en dum fråga, men gör såna någon nytta i en dator?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
macdick: dom där blandade LED:s displayer du har, är det bara 7 segments? kanske är en dum fråga, men gör såna någon nytta i en dator?

....
Jo det är 7-segments med 4 st siffror
Jag har använt en själv som tempvisare.....jag tog en äldre tempmätare( 9 volt´s ) och bytte ut den gamla displayen mot en sån led som jag har och det funkar bra....lyser rött med stora nuffror..ser rätt bra ut.

Men sen kan det ju finnas nån som kan bygga ett kort med rätt drivkrets så man slipper slakta en vanlig tempmätare....problemet som jag har fattat det är att hitta rätt krets och få den att funka ordentligt....är inte alls hemma på det där med mjukvara och sånt ( för många tummar mitt i handen )...men man kanske skulle utlysa en tävling om att göra ett fungerande kort för sådana LED med en grafisk LCD som första pris ( 240x128 )...nån som är sugen på att ta hem det priset....:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha jag avböjjer tack är inte så hemma på mjukvaran direkt jag heller

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

som sagt...pay plug and pray

Visa signatur

EPoX 8K9A7-I , AMD Athlon XP Thorton 2400+@2250 MHz (2700+) , ATI RADEON 9600xt 128mb G:550Mhz/M:648MHz , TwinMOS DDR-DIMM 2x256 MB DDR400 Points: 3dmark03:4025p, 3dmark01SE:12400p