Fick mitt Doom 3 idag

Permalänk
Avstängd

Fick mitt Doom 3 idag

Webhallen skickade mitt Doom 3 så att det nu ligger på posten, MEN tänker inte hämta ut det. är lurad. jag beställde Special Edition. men den har aldrig existerat enligt dom. skumt då att jag betalar 528:- för spelet med frakt. känns lite overkill.

visst har jag rätt i denna frågan?. jag behöver inte hämta ut om rätt produkt inte finns i lådan?.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

459 (Doom 3) + 69 (postförskott) = 528
Du har betalat för vanliga Doom 3 så jag ser inte problemet. Dessutom hade väl Webhallen skickat ut mail om detta tidigare (att det inte fanns någon SE version och att alla förhandsbokningar gick över till vanliga spelet om man inte hörde av sig till dem).

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

men jag beställde spec edition.. går jag hellre till el-giganten och handlar det för 350. eller hur?

Fick inget mail.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

...men fick du nått mail om att SE inte fanns?.....

Permalänk
Avstängd

nope.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Kontakta dem via telefon. Berätta ditt dilemma, jag tror nog att de ger sig.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att de är samarbetsvilliga... dock skickade de verkligen ett mail.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

jag fick dock inget mail och jag kollar mailen 10ggr/dag. Deras system på beställningarna borde vara som på komplett. att man ser översikt och kan ångra sig osv. men jag sände dom ett mail om mitt dilemma. sen visar det sig om dom ger sig.. annars river jag lappen.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Det finns en sida med översikt... dock får du maila dem om du vill ångra dig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nej dom skickade inget mail om andra ändringen. Däremot för länge sen så ändrades det från limitet edition(?) och då skickades ett mail :/

Permalänk
Hedersmedlem

2004-08-10 17:14:

Bäste Webhallenkund,

det här meddelandet riktar sig till er som har beställt dvd-utgåvorna av Doom 3, såväl den vanliga dvd-utgåvan som special-dvd:n. Ursprungligen fick vi höra från distributören att dessa utgåvor skulle komma. Av okänd anledning drogs de sedan tillbaka och ersattes med Special package, en CD-utgåva. Ett tag verkade det osäkert om även den skulle släppas,men det ser i dagsläget ut som att denna nuvarande Special package (en pappkartong istället för dvd-fodral) kommer att cirkulera på marknaden till en början, för att sedan fasas ut och ersättas med dvd-fodral. Det är som sagt inte bekräftat att de kommer att fasas ut, det enda som är säkert i dagsläget är att spelet kommer att släppas i en pappkartong.

De av er som har beställt dvd-utgåvorna (oavsett om det var vanliga dvd:n eller special edition-dvd:n) har fått era beställningar överflyttade till Doom 3 CD med pappkartong.Om ni önskar ha kvar denna nya beställning på Doom 3 så behöver ni ej svara på detta meddelande.

Om ni bara har beställt den vanliga utgåvan på Doom 3 så behöver ni ej heller svara på detta meddelande.

Med Vänliga Hälsningar
Fredrik Rosenvik

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

bara så ni vet så är det en dvd-fodral liknande låda i pappkartongen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polka
bara så ni vet så är det en dvd-fodral liknande låda i pappkartongen

Liknande? Det _är_ ett "dvd"-fodral av tjock modell.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Om du skickar tillbaka det i oöppnad förpackning så är det ju inga problem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

så går det när man köper spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
men jag beställde spec edition.. går jag hellre till el-giganten och handlar det för 350. eller hur?

Fick inget mail.

Om du gör det får du betala 190kr i avgift för att du inte hämtade ut det. Det är väl lite onödigt?

Permalänk
Avstängd

Det kommer att kosta dig ca 12Kr mer att köpa från Elgiganten..

Typ 350kr för spelet och sedan avgiften för icke utlöst paket typ 190kr = 540kr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det kommer att kosta dig ca 12Kr mer att köpa från Elgiganten..

Typ 350kr för spelet och sedan avgiften för icke utlöst paket typ 190kr = 540kr

ag ska inte betala ett skit. det är dom som INTE skickat ett mail till mig. skulle jag bli uåårörd om jag visste att det var fel version??. blir sné på dom snart. och mailet jag fick tillbaks av webhallens support var från en dryg praoelev. fan vad jag blir arg på sånt här.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Är det så himla svårt att ringa? Blir ju fan så mycket smidigare.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rikardo
så går det när man köper spel.

Word

Rätt kasst av Webhallen att inte visa någon information om ändringarna i spelen på sin sida, t.ex om förpackningen ändrats eller ifall en utgåva, som i detta fall, inte kommer ut till butikerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Word

Rätt kasst av Webhallen att inte visa någon information om ändringarna i spelen på sin sida, t.ex om förpackningen ändrats eller ifall en utgåva, som i detta fall, inte kommer ut till butikerna.

Nog syntes väl förändringarna allt eftersom om man tittade på sin order...?

Men visst, om nu Underbarnet inte tittat på sin order den senaste tiden och av någon anledning inte fick mailet de skickade så....

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Jag är inte en sådan som kollar på min order särskilt ofta när jag beställer spel, det enda jag gjorde var att vänta på spelet.

"Hej Pierre
Skulle nedanstående information inte vara korrekt ber vi Dig kontakta oss
omgående.

Sändning 1:
29855: Doom 3 (DVD) - Limited Deluxe Edition - PC [2004-08-27] 1 st à 479 kr"

det enda brevet jag fått ifrån dom. blir lite smått grinig faktiskt. men nu ska det ha ordnat sig. tack för att ni tagit er tid att svara iaf.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

Har i princip samma problem som dig. Men du skriver att det har ordnat sig? Hur gick du till väga?

Edit: Ringde webhallen och dom sa att jag kunde reklamera.. Så jag åkte till tradition istället och fick t-shirt och affish på köpet:)

Visa signatur

hej