Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Sa jag att jag har det?
Sluta leka moderator.
Alla bilder,alla filmer,previews etc... det spelet har fångat mej totalt och det är inte äns ute.

Satans massa gnällspikar på det här forumet.

satans mycke mycke töntar också som ska skyta om att dom har doom 3 som de vore nå speciellt, du kan ju inte påstå att de fångat dig om du inte ens spelat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
Dune 2
CoD

Helt rätt! Dune 2 det första real time strategy! Det han man spelat sin andel av. (gråter när man hör musiken i introt)

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

Måste nog oxå säga CS!!

Det rockade på den tiden

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
satans mycke mycke töntar också som ska skyta om att dom har doom 3 som de vore nå speciellt, du kan ju inte påstå att de fångat dig om du inte ens spelat det.

Oj blev du så exalterad av att någon ville argumentera med dej så att du totalt glömde bort hur man stavar till svenska ord?

När du inte har konkreta bevis på att personen har D3 eller inte så ska du inte beskylla personen ifråga för att ha stulit det.
Ger mej fan på att du är en av dom som gnäller "FUSKARE!!!" "WALLHACK!!" så fort någon spelar bättre än dej online.

Slut på disskutionen.

Permalänk

Hm.

The Pawn, Guild of Thieves, Uninvited, Ultima V på en 520 STfm, Ultima VII/VIII, Kyrandia-spelen, * Quest-serien (Police, Space, King's).

Lite modernare spel? Metroid Prime, Wind Waker, Wizardry 8, American McGee's Alice, Baldur's Gate, Legend of Zelda III.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

CS och MsHearts

Visa signatur

det allra senaste

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Oj blev du så exalterad av att någon ville argumentera med dej så att du totalt glömde bort hur man stavar till svenska ord?

När du inte har konkreta bevis på att personen har D3 eller inte så ska du inte beskylla personen ifråga för att ha stulit det.
Ger mej fan på att du är en av dom som gnäller "FUSKARE!!!" "WALLHACK!!" så fort någon spelar bättre än dej online.

Slut på disskutionen.

de e jättemoget att tracka på mig för mina läs/skriv svårigheter...
jag vet iaf att dej skriver man på lunar, i den seriösa världen som befilkas av människor skriver man Dig.
nä för ja sitter inte och lirar cs, lirar för övrigt ingenting online.

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 2 och Final Fantasy IX.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

mume

Visa signatur

blocka då tönt!

Permalänk
Medlem

Fallout 2 & Asheron's Call helt klart.

Permalänk
Medlem

Det spel som fångat mig riktigt ordentligt är: Dune 2
Jag drömde om olika taktiker på nätterna när jag spelade det som mest...

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

Morrowind. Det är det enda spel som jag faktiskt har blivit beroende av. Helt sjukt bra! Älskar miljöerna! ... Urk, nu blev jag sugen på att lira det igen... Där rök all sömn för ett par veckor framöver. :/

EDIT: Btw, bra jobbat DeliMastah! Ownage.

citat:

de e jättemoget att tracka på mig för mina läs/skriv svårigheter...
jag vet iaf att dej skriver man på lunar, i den seriösa världen som befilkas av människor skriver man Dig.
nä för ja sitter inte och lirar cs, lirar för övrigt ingenting online.

Visa signatur

Höjden av lathet är;
Brenna: orkar inte laga mat....dricker mig mätt på vatten
Som säger det på fullaste allvar...

Permalänk

Re: Vilket spel har fångat dig mest?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catstyle
När har ni låst ute omvärlden och bara suttit inne och spelat dagar i sträck?

För mig var det nog D2 skulle jag tro.

Måste nog säga att det blivit mest Counter-Strike man har setat & lirat hela dagarna i massa år!! Fast Det har ju blivit rätt mkt Never Winter Nights också!!

Visa signatur

The_82th_alien
AMD Athlon XP2000+ (Palomino)@1667Mhz (133Mhz) | MSI G4MX420 128MB @250/350 Mhz | Twinmos PC2100 2*256MB (6-3-3-2,5) | MSI KT3 Ultra ARU (6340) | Nec 20G + Western 10G + Maxtor 8.5G | Chassi AOPEN Miditower | PSU Chieftec 340w | Windows XP Pro |

Permalänk

Hmm... Diablo 1 har det blivit några timmar i... hände tom att jag cyklade hem på en lunchrast och sprang nåt varv i en dungeon.

Torment är nog ett som jag varit mest fängslad av på grund av storyn. Läste varje dialog med stora ögon och njöt av varje avtäckt del av The Nameless One's historia.

Det jag blivit mest skrämd av är nog System Shock 2, har inte lirat Silent Hill etc, men det kändes som att det räckte med SS2.

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk
Medlem

CS, Tony Hawk Underground, Tiger Woods PGA Tour 2004

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Quake2/Action Quake 2

Visa signatur

AMD64 3000+ | HIS Radeon 9800 Pro ICEQ | MSI K8T Neo2 | TwinMOS 512mb Dual Channel

Permalänk

Morrowind. Lånade det av en vän, han fick inte tillbaka det förrän ett halvår senare då han krävde det. For genast till stan och köpte mig en egen kopia. Goooda tider det, då jag satt med 15 fps på lägsta upplösningen med halva normala minimum view distance (morrowind FPS optimizer) på min P3 600 och GF2MX400. Ska förresten bli kul att spela det nu på mitt nuvarande system

EDIT:

Citat: För min del är det fan Warhammer: Dark Omen. Satt o spelade det så jääkla mkt när det kom. Va hur kul som helst o köra mot polarna också

Lol, har det också i en gammal vrå. Så jävla omöjligt. Jag fuskade upp gubbarna så jag alltid hade max i allt, alla artifacts och högsta leveln, ändå gick det inte att klara. Tidernas omöjligaste spel.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

California Games
Civilization
Indiana Jones and the fate of atlantis
Tekken 3 (det har spelats i så många timmar att det inte går att räkna)
THPS 2 och 4

är spelen som jag har fastnat för...önskar att jag hittade fler spel som jag gillade..

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Anarchy Online!!!

Permalänk
Medlem

Re: Vilket spel har fångat dig mest?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catstyle
När har ni låst ute omvärlden och bara suttit inne och spelat dagar i sträck?

För mig var det nog D2 skulle jag tro.

Det spel som man fastnat mest för just för att spela och bli bättre är väl Starcraft. Det spel man levt sig mest in i är definitivt helt utan tvekan final fantasy 8 (ja VIII) inte 7:an :P. Nu när jag tänker efter så levde jag mig nästan in lika mycket i Final fantasy IX också.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 1 & 2, Fallout 2 (Har inte spelat 1:an så jag har ngt eiktigt kul för mig), Deus Ex, Thief 1, Gothic 2, Command & Conquer 1 (Unity, Peace, Brotherhood).

Nästan bara Rpg eller spel med RPG element som håller mig fast.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

battlefield 1942 har tagit mycket av min tid ,attan sköjigt spel

Visa signatur

frippew

Permalänk

På 90-talet var det nog Doom och Quake, dem spelen som har utvecklat pc spelen till vad dem är idag.

På 80-talet var det nog Quest serierna från Sierra

Tyvärr håller inte spelen lika svåra kvaliten på 2000-talet. Det verkar som att det är på väg utför som med film. Man satsar mer på grafik en spelglädje.

Det kommer man aldrig slå så som det var på 80-talet. Även om grafiken då var simpelt.

Permalänk

Gothic 2, spelade det 2 månader i streck i en rutten liten lägenhet från morron till natt varrje dag (ok, jag åt med) men det var nog 2 år sedan men för ett halvår sedan återupptäkte jag det igen och spelade en månad i streck
Ett helt underbart spel det, måste ta mig i kragen och klara av det snart (är på kapittel 4 eller så).
har någon tips på liknande spel så skrik till för fan, kräver sånna massiva rollspel, drakar, demoner, orcs och ödlekrigare, blir fan inte bättre

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dungeon Master på Amiga

Permalänk
Avstängd

Diablo 2 när jag körde det.. behovat av att hitta/trada så man får bättre saker lockar en.

just nu: war III TFT. matcher är alltid lika roliga och varierande samtidigt som det kommer fler o fler custom games som man kan välja på. kan spela det lääänge

Visa signatur

oOo

Permalänk
Medlem

SNES:
Zelda var helt magiskt bra, kändes verkligen som att få tal del av ett episkt äventyr. Sögs in helt och lirade det rakt igenom.

Metroid, den dystra ödesmättade stämningen är helt fenomenal. Nerverna på helspänn och allt kändes fascinerande och spännande.
Medtroid prime kan dra något gammalt över sig.

Final Fantasy VI, glädje, sorg, storslaget episkt, småskaligt personligt, spännande, långt som attans, snyggt och helt enkelt underbart. Satt klistrad framför skärmen i princip konstant i 60 timmar när jag lirade det först gången.
Inget annat spel i serien fängslar mig lika mycket, speciellt inte de till playstation.

PC:
Mafia första gången man lirade det och kom förbi de första tråkiga taxiuppdragen. Fy fan va nice det blev då, sögs in helt av stämningen och alla grymma voiceactors.
Längtar som ett jehu efter uppföljaren.

Nintendo 64:
Zelda Ocarina of time. Helgjutet lir, enda N64-spelet jag någonsin riktigt fastnade för.

Playstation:
Parasite Eve... bäst stämning av alla spel jag någonsin spelet. Helt sjukt bra. Ett ödesmättat, tomt, new york. Magnifikt.

Kommer säkert på fler.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Hedersmedlem

bg -> bg2 exp

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
bg -> bg2 exp