Permalänk

Bidé i badrummet

Rumptvättare, stjärttvättare… Kärt barn har som bekant många namn, men det riktiga namnet för den här badrumsmöbeln var bidé. Hade du en sådan? Hr du den kvar? Vi hs ingen sådan.

§3.1 /MOD
Visa signatur

Silver Pethead

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter just nu knappt en halvmeter ifrån våran bidé

Används för att samla smutstvätt i

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hade en bide när jag växte upp, skrubbade fötterna i den.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Sitter just nu knappt en halvmeter ifrån våran bidé

Används för att samla smutstvätt i

Och bastun är full med prylar så att den absolut inte kan användas som bastu?

/Uppvuxen i hus med bastu innanför tvättstugan

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Hade en bide när jag växte upp, skrubbade fötterna i den.

Det kunde man säkert också göra.

Visa signatur

Silver Pethead

Permalänk
Medlem

Om jag haft en hade jag definitivt kallat den Joe (Bidén). Japp, jag har usel humor...och jag står för det.

Permalänk
Medlem

En standalone tror jag inte på men däremot en integrerad direkt i toaletten tror jag hade varit riktigt fint att ha.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpion76:

Den fanns i bsdrummet

... och jag som tänkte på BSD, alltså operativsystemet. Undrade vilket sorts meta-rum som syftades.

Skrivet av ztenlund:

Precis samma hemma hos mina föräldrar! Vi flyttade till en villa med bastu när jag var 11 år. Tror vi använde den kanske ungefär tre gånger innan den blev förråd. Synd det egentligen, för det är ju riktigt trevligt att bada bastu.
Berättar man det för någon från Finland lär det väl betraktas som helgerån typ.

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ztenlund:

Självklart!

Trädgårdsdynor, dasspapper och leksaker som inte fick plats någonstans

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Alla svenska hem borde ha en sådan. Outstanding att tvätta daimkrysset i jämfört med att gegga runt ett papper när man lämnat Bruno på simskolan.

Jag har ingen btw. 😔

Permalänk
Medlem

Egentligen är japansk toalett, eller helt enkelt ett duschmunstycke bredvid toaletten, bättre - bidé tar onödigt mycket plats.
Vi hade i förra huset innan renovering av badrummet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Gör det någon skillnad i hygien. Blir du friskare? Finns det andra, mätbara, fördelar jämfört med att bara använda papper?

Bara ute efter mätbara, faktiska skillnader, inte upplevda skillnader

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Har en så kallad "japansk toalett" vi valde när vi renoverade badrummen. Självklart val efter några resor till Japan. Sparar enorma mängder toapapper och dagarna man är risig i kistan så är det en enorm lyx att sitta där och bli rengjord.
Förstår inte hur det inte är mer populärt än det är idag. Borde vara en självklarhet i alla hem.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 2x MSI 27CQ6F, 1x AOC modell äldre "27. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Japansk toalett är ju rätt avancerad o dyr historia som kanske inte blir en grej som hela Sverige / världen tar åt sig.

MEN Turkisk toalett är så jävla bra. Sitter ett litet munstycke längst bak i ringen där man sitter o skiter.
Sen skruvar man bara på en kran så sprutar det vatten i röven. Så jävla bra.
Torka, sptuta lite vatten, tvätta rent röven, klart.
Så simpel grej som alla toaletter borde ha.

Vi är fan äckliga igentligen i västvärlden där vi bara har papper.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Om man har flickvän så är det oslagbart! Problemet kan kanske vara att hon sitter där med duschen på istället för att komma tillbaks till sängen!
Som tidigare sagts så är det perfekt att tvätta rumpan med om man inte behöver duscha hela kroppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Japansk toalett är ju rätt avancerad o dyr historia som kanske inte blir en grej som hela Sverige / världen tar åt sig.

MEN Turkisk toalett är så jävla bra. Sitter ett litet munstycke längst bak i ringen där man sitter o skiter.
Sen skruvar man bara på en kran så sprutar det vatten i röven. Så jävla bra.
Torka, sptuta lite vatten, tvätta rent röven, klart.
Så simpel grej som alla toaletter borde ha.

Vi är fan äckliga igentligen i västvärlden där vi bara har papper.

Kallvatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Gör det någon skillnad i hygien. Blir du friskare? Finns det andra, mätbara, fördelar jämfört med att bara använda papper?

Bara ute efter mätbara, faktiska skillnader, inte upplevda skillnader

Partnern blir 10x mer benägen att slicka dig där bak, enligt långtgående vetenskapliga studier 🤣

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swegro:

Om man har flickvän så är det oslagbart!

Ja en del gillar det kladdigt men de flesta gillar inte koprofili.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ingen bidé men kör krandusch här hemma, mycket mer hygieniskt. https://www.biltema.se/bygg/vvs/sanitet-och-vatten/blandare-o...

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Partnern blir 10x mer benägen att slicka dig där bak, enligt långtgående vetenskapliga studier 🤣

Ingen kommer nära min ändtarm...bara så vi är på det klara med det...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swegro:

Kallvatten?

Ja. Bättre än endast papper.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros