Permalänk
Medlem

Erat omdömmen på Sony Ericsson T630

Hej, ska förmodligen köpa en T630 på måndag, med Telia Go 25, 200 för mobilen och 150 kr i ett år, 25 första minuterna gratis varje månad dygnet runt till Telia och fasta nätet.

Hursomhelst, detta hör inte hit..(inget ny ska kommentera),

utan jag vill höra betyg på själva telefonen Sony Ericsson T630, hur bra är den? finns det nåt negativt? (bara ni som har den själva får svara helst, eller som har erfarenhet av den).

Vill veta allt, bra eller dåligt köp?

att det e billigt vet jag reda, syftar på telefonen i sig..tacksam för svar..

edit: ooo, jag kanske gör en poll ..:p

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jag kommer få en på Torsdag

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Kringutrustningsforumet.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Det är en bra telefon till ett bra pris. Den kanske inte har videoinspelning och 1 mp kamera men det gör vad den ska göra mycket bra. Man kan ringa med den.

Visa signatur

grilla på

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är nåt fel på min, men min batteritid ligger mellan 2-4 dygn vilket är katastrofalt.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfish
Jag vet inte om det är nåt fel på min, men min batteritid ligger mellan 2-4 dygn vilket är katastrofalt.

Hur länge laddade du den första gången?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Min halvhänger sig i menyerna ibland och skärmen blir rätt repig, men bra överlag. En 7a.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

har inte haft ngn själv men min far har en, och med tanke på priset är den väldigt bra. Tar man inte hänsyn till de duger den. Men den är snygg och har dom viktigaste funktionerna. en 7:a här med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tatay
Hur länge laddade du den första gången?

Du vet att det inte har något med det att göra, va? Eftersom att SE T630 kör med Li-Ion-batterier så har de ingen som helst minneseffekt, och behöver inte heller köras in genom att ladda dom extra länge första gången. När batteriet är fullladdat så slutar telefonen att ladda batteriet.

Att man skulle behöva köra in batterierna och att man ska ladda ur dom helt innan man laddar igen sitter i ifrån NiCd-batterierna.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Du vet att det inte har något med det att göra, va? Eftersom att SE T630 kör med Li-Ion-batterier så har de ingen som helst minneseffekt, och behöver inte heller köras in genom att ladda dom extra länge första gången. När batteriet är fullladdat så slutar telefonen att ladda batteriet.

Att man skulle behöva köra in batterierna och att man ska ladda ur dom helt innan man laddar igen sitter i ifrån NiCd-batterierna.

Så du menar att man inte förstör batteriet genom att småladda?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag köpte min utan abbonemang på webhallen för 1995 kr. Prisvärt tycker jag för en relativt ny och bra telefon.
Visst, jag hade också gärna haft 1,3 mp kamera och videoinspelning, lite mer minne, men då får man ju gå upp på dubbla priset. Och det hade jag inte råd med när jag köpte min.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

håller med, orka punga ut massa extra för en K700, en digitalkamera har jag själv, så jag behöver inge bra sådan i kameran, spela in video är lite väl über tycker jag, lär ju dra en del på batteriet oxå..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
Så du menar att man inte förstör batteriet genom att småladda?

Marginellt. Visst, det kanske inte är det bästa, men det var egentligen bara ett problem när NiCd-batterier fortfarande användes, idag är det egentligen inget man behöver bry sig om.

Permalänk
Medlem

Hur länge behöver man ladda den då? nån?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Den får en 8 av mig. En helt ypperlig telefon, men tre-fyra knappar har en tendens att "låsa" sig på min.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

8 pga. dålig kamera och att .amr inte kan väljas som ringsignal.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaden mellan T610 och T630? Jag tycker att T610 ser bra mycket snyggare ut - men båda telefonerna verkar ju vara toppen!

Mvh. Pierre

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5200+ l MSI KN9 V3 nForce 560 l Radeon X1950 Pro l Samsung SpinPoint 320 GB 7200 RPM 16 MB Cache SATA-2 l 2048 MB Corsair XMS2 PC 5400 DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pson
Vad är egentligen skillnaden mellan T610 och T630? Jag tycker att T610 ser bra mycket snyggare ut - men båda telefonerna verkar ju vara toppen!

Mvh. Pierre

Skillnad? Skalet, displayen och lite programvara

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pson
Vad är egentligen skillnaden mellan T610 och T630? Jag tycker att T610 ser bra mycket snyggare ut - men båda telefonerna verkar ju vara toppen!

Mvh. Pierre

Största skillnaden är nog skärmen, T610 har stn skärm på 65536 färger, emedans T630 har tft skärm med samma färgantal givetvis. Detta borgar för skarpare färger, bättre kontrast och en skärm som är ypperligt bra utomhus i starkt ljus.

T630 är 1 mm smalare på bredden och 2 mm smalare på djupet, vilket är s.a.s knappt märkbart Knapparna är aningen större också, sen är den lite snabbare i menyerna än T610an.

Kameran på T630 klarar 640*480 pixlar, men då genom att interpolera från 352x288 pixlar. Vilket resulterar i förfärliga bilder på högsta upplösning.

Glöm inte ladda batterierna första gången till max! Spelar ingen roll vilken typ av batteri det är, tester har gjorts som visat att om man endast "slarv" laddar så blir passningstiden typ bara 2 dygn.

Permalänk
Medlem

Skärmen är bättre (TFT) och kameran aningen bättre vad jag hört..

men ovanstående inlägg har faktiskt fel..

Citat:

emedans T630 har tft skärm med samma färgantal givetvis

T630 har faktiskt "bara" 60000 färger, alltså 500 MINDRE än T610..men det märker man ju knappast, eftersom T630 har TFT skärm.

Imorrn köper jag telefonen, bara så ni vet, kan skriva mitt omdömme här i tråden då.

EDIT: Asså, vikka idioter röstar en 1:a? tycker ni telefonen är sämst? nej, ni är antagligen bara avnudsjuka på folk som har den och vill jävlas..för telefonen är inte sämst..! Uttrycket är utjatat, jag vet..men GET A LIFE for fuck sake..man röstar inte en 1:a bara för att jävlas..så barnsligt å omoget..
Tack för mej

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

själv Köpte jag en Nokia 6230 för 0:-, 150:-/Månaden i 1 år. 50 fria sms och 50 fria minuter (helger, kvällar efter 1800 och andra vodafone abonenter), abonnemanget var ett Vodafone.

Kan vara delade meningar varför folk röstar 1. Vissa kan ju mena att den är sämst jämfört med andra nyare telefoner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skitbra telefon som gör det den ska skitbra som någon annan sa.
Vad kan man förvänta sig av mobilens kamera?
Hatar se personer säga: "Kameran på den suger!!!11!"
Det är ju inte typ en digitalkamera? eller hur?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Skärmen är bättre (TFT) och kameran aningen bättre vad jag hört..

men ovanstående inlägg har faktiskt fel..

T630 har faktiskt "bara" 60000 färger, alltså 500 MINDRE än T610..men det märker man ju knappast, eftersom T630 har TFT skärm.

Imorrn köper jag telefonen, bara så ni vet, kan skriva mitt omdömme här i tråden då.

EDIT: Asså, vikka idioter röstar en 1:a? tycker ni telefonen är sämst? nej, ni är antagligen bara avnudsjuka på folk som har den och vill jävlas..för telefonen är inte sämst..! Uttrycket är utjatat, jag vet..men GET A LIFE for fuck sake..man röstar inte en 1:a bara för att jävlas..så barnsligt å omoget..
Tack för mej

Om T610an har 65.536 fäger och du påstår att T630 har 60.000 hur kan det bli 500 mindre?

Antar att du menar 65.000, har även hört detta också. Men enligt sonyericsson.se så har den lika många färger, alltså 65.536.

Kamerorna är baserade på samma bildsensor, fast man påstår att T630 har bättre kamera vilket den inte har. Det större formatet får man fram genom interpolering av ursprunliga upplösningen, vilket resulterar i förfärliga bilder.

Permalänk
Medlem

Kan säga att T630 e en bra tel. Själv föredrar jag T610 för jag gillar designen mer på den än på 630.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pson
Vad är egentligen skillnaden mellan T610 och T630? Jag tycker att T610 ser bra mycket snyggare ut - men båda telefonerna verkar ju vara toppen!

Mvh. Pierre

Jag har bägge telefonerna, har haft T610 lite drygt 1 år och T630 2 månader eller nått. Tycker telefonerna är i stort sett likvärdiga, T610:an är ju klart snyggare och mindre repkänslig med sitt aluminiumskal.
Skärmen på T630 är något skarpare i solljus, men annars märker inte jag så stor skillnad på skärmarna. Mjukvarumässigt ser menyerna något annorlunda ut på T630:an.

Sammanfattningsvis tycker jag det är en bra telefon som gör sitt jobb, en 8:a får den av mig.

Permalänk
Medlem

en 8av mig väldigt bra lur för den slanten. Du kommer nog inte bli missnöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Marginellt. Visst, det kanske inte är det bästa, men det var egentligen bara ett problem när NiCd-batterier fortfarande användes, idag är det egentligen inget man behöver bry sig om.

Inte alls faktiskt, och jo, det är det bästa. Batteriet håller längre om man håller det så laddat som möjligt så ofta som möjligt.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

ett klick till så har jag köpt den!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
Så du menar att man inte förstör batteriet genom att småladda?

Du förändrar inte batteriets kapacitet genom att ladda det när det inte är tomt. Däremot förkortar du livslängden på batteriet då det inte tål hur många uppladdningar som helst.