Screenshots - Riktigt modemvänlig

Permalänk
Permalänk
Medlem

TimeWalker: Du borde fixa ttf-fonter. Är det int ejobbigt att surfa med serif-fonter?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varför surfar du inte så hela tiden? Skönt ju.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

FreeBSD / PekWM / xterm / emacs / irssi / evolution

Workspace 1 | Workspace 2

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Varför surfar du inte så hela tiden? Skönt ju.

Hade precis bytt från XFree86 till Xorg, så fonterna funkade inte, ville juh få igång transparens
men fixxade det sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeWalker
Hade precis bytt från XFree86 till Xorg, så fonterna funkade inte, ville juh få igång transparens
men fixxade det sen

Hur bär du dig åt egentligen? Den enda åtgärden man behöver göra när man bytt till X.org är ju byta namn på XF86Config till xorg.conf.

Visa signatur

"Murphys law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus
Hur bär du dig åt egentligen? Den enda åtgärden man behöver göra när man bytt till X.org är ju byta namn på XF86Config till xorg.conf.

mjo.. + byta fontpath i xorg.conf

Permalänk
Medlem
Citat:

mjo.. + byta fontpath i xorg.conf

Vad har du för knasig fontpath?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

/usr/share/fonts/ istället för /usr/X11R6/lib/X11/fonts/ ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
/usr/share/fonts/ istället för /usr/X11R6/lib/X11/fonts/ ?

precis!

Permalänk
Medlem

Det spelar ju ingen roll, funkar lika bra med både XFree86 och X.org.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådär.. nu tror jag att jag är nöjd ett tag..
http://www.home.no/i989/swec/current.jpg

Visa signatur

Powerbook 12" 1.5G/100G/512MB/BT/AP, OSX 10.3.9
MacMini 1.42G/80GB/512MB/BT/AP, OSX 10.4.2

Permalänk
Medlem

Marcus: Ja, om xorg.conf/XF86Config har rätt FontPath och det finns några fonter i dem, samt om man kört mkfontdir och allt sånt(personliegn kör jag xfs och låter den göra allt sånt när jag startar den, smidigare och funkar utmärkt)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa

snyggt theme.. dela med dig ? ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker Kent-Mustafa kan dela med sig av sina färger i Xdefaults istället. Såg väldigt behagliga ut. Har sökt som en tok efter någon trevlig konfiguration, men förgäves. Skulle uppskattas om du bara orkade klistra in den här någonstans, eller lägga upp någon fil på sidan kanske.

Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Gnome2.6.2 + xorg 6.7.99.903 + xcompmgr
http://members.chello.se/timewalker/bilder/cleant.png
http://members.chello.se/timewalker/bilder/eyecandy.png

Snoffsigt wallpaper... har du länk kanske?

Permalänk
Medlem

keofz:
Här har du en ganska trevlig annars som jag har gjort: http://terminal.se/files/Xdefaults

Visa signatur

Permalänk

sami: zeda

koefz: Här kommer min .Xdefaults:

XTerm*color0: #000000 XTerm*color1: #bf7276 XTerm*color2: #86af80 XTerm*color3: #968a38 XTerm*color4: #3673b5 XTerm*color5: #9a70b2 XTerm*color6: #7abecc XTerm*color7: #dbdbdb XTerm*color8: #6692af XTerm*color9: #e5505f XTerm*color10: #87bc87 XTerm*color11: #e0d95c XTerm*color12: #1b85d6 XTerm*color13: #ad73ba XTerm*color14: #338eaa XTerm*color15: #f4f4f4 XTerm*colorBD: #ffffff XTerm*foreground: #bebebe XTerm*background: #212121 XTerm*font: bleed2 XTerm*boldMode: false XTerm*scrollBar: false XTerm*colorMode: on XTerm*dynamicColors: on XTerm*highlightSelection: true XTerm*eightBitInput: false XTerm*metaSendsEscape: false XTerm*oldXtermFKeys: true

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tackar till Marcus och Kent-Mustafa. Det blev en hybrid till slut. Väldigt trevligt.

Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk
Avstängd
Citat:

sami: zeda

koefz: Här kommer min .Xdefaults:

XTerm*color0: #000000 XTerm*color1: #bf7276 XTerm*color2: #86af80 XTerm*color3: #968a38 XTerm*color4: #3673b5 XTerm*color5: #9a70b2 XTerm*color6: #7abecc XTerm*color7: #dbdbdb XTerm*color8: #6692af XTerm*color9: #e5505f XTerm*color10: #87bc87 XTerm*color11: #e0d95c XTerm*color12: #1b85d6 XTerm*color13: #ad73ba XTerm*color14: #338eaa XTerm*color15: #f4f4f4 XTerm*colorBD: #ffffff XTerm*foreground: #bebebe XTerm*background: #212121 XTerm*font: bleed2 XTerm*boldMode: false XTerm*scrollBar: false XTerm*colorMode: on XTerm*dynamicColors: on XTerm*highlightSelection: true XTerm*eightBitInput: false XTerm*metaSendsEscape: false XTerm*oldXtermFKeys: true

får det inte alls att se ut som på ditt screenshot där
vart skall jag lägga bleed2.pcf.gz för att den skall funka?
installerade pekwm bara för att kunna ha det som du har det

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickjump
vart skall jag lägga bleed2.pcf.gz för att den skall funka?

Dra hem http://vico.kleinplanet.de/files/vc-fonts-20020207.tar.bz2

Packa upp den, och placera den nyskapade mappen på ett lämpligt ställe, t.ex. /usr/share/fonts/. Lägg sedan till en rad i xorg.conf och peka på mappen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Dra hem http://vico.kleinplanet.de/files/vc-fonts-20020207.tar.bz2

Packa upp den, och placera den nyskapade mappen på ett lämpligt ställe, t.ex. /usr/share/fonts/. Lägg sedan till en rad i xorg.conf och peka på mappen.

antar att jag måste restarta X för att ändringarna skall börja gälla, men jag kompilerar xorg 6.7.99 nu så jag tar det sedan

men iaf, jag hade lagt bleed2 i /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/ och det funkade ju inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snälla ta detta någon annan stanns..
och du ska ju köra mkfontdir om du bara lagt fonten där

Permalänk
Medlem

Kör mkfontdir i den diren:

# cd /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc # /usr/X11R6/bin/mkfontdir # /usr/X11R6/bin/xset fp rehash

Men om du använder xorg lär ju alla fonter ligga i /usr/share/fonts/, alltså /usr/share/fonts/misc ? Och X11R6/lib/X11/fonts är väl symlinkad till share/fonts? Iaf för mig. Men det kanske är gentoo som fixar det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://kalle.serveftp.net/screen.png

Lite tillgjort kanske, men emacs och gaim ligger alltid så. torsmo installerade jag nyss. Mina fonter är antagligen hemska - brukar få den kommentaren. Dock är jag fontblind, och kan inte se skillnad

Visa signatur

<darren> the hardest part of linux is choosing either a kill bill or an anime wallpaper i wish i didnt have to choose

Permalänk

Nytt screenshot:

Synliga program:
fluxbox med custom FluxAqua style som matchar gtk-temat 6nome-sandy
xmms med fishtank skin
gkrellm med 6nome-sandy tema
aterm
idesk
root-tail
gdesklets
wmufo

Passar samtidigt på att testa imageshack