Hjälp med FTP (Serv-U)

Permalänk

Hjälp med FTP (Serv-U)

Jag har två hårdiskar som jag vill "dela ut", så att säga.
När man loggar in med sitt l/p och hamnar i sin home directory på HD:1 så vill jag att man ska kunna hoppa över till HD:2. Det enda jag kan komma på är att man lägger en genväg på 1:an som leder till 2:an men detta verkar inte fungera. Rättare sagt, det verkar inte fungera med IE, vilken är klienten som ska användas.

Någon som har några tips?

*edit* genvägen syns alltså inte när man loggar in med IE

Visa signatur

P4 2.66ghz @ 3.2ghz | Albatron PX865PE Pro (V2.0) | 1gb DDRAM PC2700 | Nvidia Geforce2 MX/MX 400 | 120 Gb Seagate Baraccuda 7200.7 | Pioneer DVR-106 DVD+/-RW | 200 Gb Seagate Baraccuda 7200 |

Permalänk
Medlem

Lite osäker på din fråga, men du söker förmodligen efter "Virutal Path Mappings" som du finner i Domain / Settings / General

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk

Vilken version kör du?

*edit* Hittade! Undersöker...

*edit* Får det inte att funka...

Visa signatur

P4 2.66ghz @ 3.2ghz | Albatron PX865PE Pro (V2.0) | 1gb DDRAM PC2700 | Nvidia Geforce2 MX/MX 400 | 120 Gb Seagate Baraccuda 7200.7 | Pioneer DVR-106 DVD+/-RW | 200 Gb Seagate Baraccuda 7200 |

Permalänk
Medlem

Testa att köra med ett annat FTP program. Jag använder CesarFTP och är det bästa freeware FTP programmet jag vet om.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wensleydale
Vilken version kör du?

*edit* Hittade! Undersöker...

*edit* Får det inte att funka...

1. Lägg till virutual path, ex:
Physical path: D:\dela2\
Mapped to: %HOME%
Virtual name: dela3
2. Se till att ha dir:en delad till användare som ska komma åt den.

d:\dela2 kommer synas som /dela3/ hos ftp-klienten.

Permalänk

Yay! Funkar!

Gracias!

Visa signatur