Geforce 2gts/pro CLONE problem SNÄLLA HJÄLP

Permalänk

Geforce 2gts/pro CLONE problem SNÄLLA HJÄLP

Hej... har nyss bytt dator...

hade tidigare en celeron med geforce 2mx och gamla drivisar... och på detta kortet var det inga problem att köra clone mode...

nu har jag bytt upp mig till ett fartmonster från amd @ 1200mhz
har även uppdaterat drivrutinerna... ja just det grafikortet nuförtiden är ett geforce 2gts/pro 64mb

det ser ju inte alls likadant ut....

men iaf under nview(antar att det är där man borde kunna välja clone osv) finns bara alternativet "enstaka skärm"...

kontentan av detta är alltså att jag får välja mellan tv eller skärm...

Varför????kan jag göra något åt det?
Hilfe....

Ps. jag vet att jag redan skrivit samma tråd tidigare men den var det ingen som svarade på(mao föll den bakåt i trådarna väldigt fort) och jag är desperat efter hjälp...

tack på förhand

vill ju så gärna kolla ett avsnitt simpsons innan sängdags

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Det går inte att klona bilden med GF gts utan det funkade bara på MX har jag för mig , ladda hem det lilla programmet tvcc2000 så kan du genom det klona bilden.

Visa signatur

P4 2000 t - 512mb ram - 120 Gb hd - TI-4200.

Shuttle SN45GV2 XP-M 2400@2300 - 1024mb ram - 320gb hd Radeon 9700PRO AIW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wreezig
Det går inte att klona bilden med GF gts utan det funkade bara på MX har jag för mig , ladda hem det lilla programmet tvcc2000 så kan du genom det klona bilden.

vaaaaaaaaaaaaaa?hur uselt är det?????
mx är väl ett sämre kort?men tack för svaret....tvcc2000?vart får jag tag på det?

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Closetland
vaaaaaaaaaaaaaa?hur uselt är det?????
mx är väl ett sämre kort?men tack för svaret....tvcc2000?vart får jag tag på det?

Ett GTS är givetvis bättre prestandamässigt, men saknar nView (el. dyl.) funktionalitet.
Det går dock att "låtsasklona" med TV-tool om din monitor pallar 50Hz.

Mvh Ola

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olaa2618
Ett GTS är givetvis bättre prestandamässigt, men saknar nView (el. dyl.) funktionalitet.
Det går dock att "låtsasklona" med TV-tool om din monitor pallar 50Hz.

Mvh Ola

fy bubblan..... ett bättre prestandakort men utan clone funktion?????gaaah suuuuurt.....

gillade din avatar

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)