Permalänk
Medlem

Bästa spelmusiken?

Vilket spel är det som har den absolut bästa spelmusiken? Antingen att musiken helt enkelt är bra, eller att den passar extremt bra in i spelet. Min röst går till Journey to Silius till NES. Finns det något spel som har skönare tema?

http://www.boomspeed.com/omelette/midis2/siliuslevel1.mid
http://www.boomspeed.com/omelette/siliuslevel3.mid

Särskilt ettan är extremt skön
Är det någon som har ett bättre bidrag?

Permalänk
Medlem

Total Annihilation

Permalänk

Jag gillar temat i Metal Gear Solid (2) (osäker på om samma tema fanns i 1:an)

Fast en massa folk kommer nog snart föreslå zelda och final fantasy och en massa sådant. Zeldas musik gillar jag med iofs.

Permalänk
Medlem

Fable är helt överlägset när det gäller musik.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Jag gillar temat i Metal Gear Solid (2) (osäker på om samma tema fanns i 1:an)

Fast en massa folk kommer nog snart föreslå zelda och final fantasy och en massa sådant. Zeldas musik gillar jag med iofs.

Sant. Ocarina of Time hade en hel del bra musik.

Permalänk
Medlem

Max Payne 2

Zelda-spelen.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk

spelet som har musik som man kan lyssna på utan att spela spelet måste vara Painkiller... skön metal \m/

Permalänk
Medlem

Quake 2! Och så samtliga Zelda-spel förstås. Och låten som spelas när man tränar mellan matcher i Punch Out till NES

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII och Chrono Cross har överlägset bäst musik.

Permalänk
Medlem

megaman serien allihopa! så sonic serien

Permalänk
Medlem

Zelda: OoT & Chrono Cross

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk

Alla som spelar har spelat The Neverhood borde svara det. En helt unik musikupplevelse!

Permalänk
Medlem

mega man 2 lätt! annars ffIV V VI har jävligt bra musik, chrono trigger/chrono cross med alla snes rollspel i stortsett

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag tyckte musiken till Turrican (1 eller 2 kommer inte ihåg så noga) var riktigt skön

Permalänk
Avstängd

Rob Hubbard Kung!

Permalänk
Medlem

Siliuslåtarna är grymt sköna!

Gillar även starkt punch-out-låten, ninja gaiden har också feta "beats".
Kanske dags för årliga avdamningen av nintendot (:

http://www.vgmusic.com/music/console/nintendo/nes/ng1_2-1.mid
http://people.freenet.de/datastorer/fight.mid

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

alla Zelda spelen utan tvekan!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Diggade Doom musiken rätt rejält när det begav sig. Annars Outcast hade suverän musik. RPG:t alltså inte Jedi Outcast annars brukar ju Star Wars spel ha bra och välkända teman givetvis

Men Outcast skulle jag säga tätt följd av Doom är vad jag kommer på i skrivande stund.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Unreal
Deus Ex
KotOR
+
Hela Final Fantasy-serien (förutom FFX-2) har bra spelmusik.

Permalänk
Medlem

Discworld innehåller trevliga snuttar.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy Serien
Journey to silius
Megaman 1 och 4 )
Alla zelda spel förutom, tamtamtam 2:an! sämre skitspel och skitmusik får man leta efter :(.

Permalänk
Medlem

Varför bara Rockman 1 och 4, SueCia?

Anser att alla Rockmanspelen har underbar musik, samt Journey to Silius som nämnts flera gånger (någon som har titelmelodin på midi? den är bäst). Final Fantasy ska jag inte ge några fler poäng till för även om det är väldigt bra musik vill jag inte öka "poängen" hos världens mest overrated musikkompositör ger istället till Chrono Cross, Xenogears och Star Ocean 2. Mitsuda och Sakuraba är bra mycket bättre än FFs Uematsu.

Fast overall så är det klart Rockman X5 som har bäst musik, varenda låt i spelet är helt underbar.

Permalänk
Medlem
  • Det mesta med Rob Hubbard på C64

  • Ingenting.

  • The Last Ninja II (C64)

  • Bionic Commando (C64; Tim Follins europa-version)

  • The Last Ninja (C64)

  • Doom och Doom II (GM/MT-32)

  • Det mesta med Martin Walker på C64

  • Quadralien, Pandora mm (David Whittaker på C64 och Amiga)

  • Quake II (PC)

  • En massa annat på Amiga och C64

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk

Självklart Homeworld I och II

Mer stämmning får man leta efter! PUNKT!

Visa signatur

Moment of Terror is the Beginning of Life

Permalänk
Medlem

Musiken i Lineage 2 är grymt bra.

Den är gjord av Bill Brown som även gjort musik till Undying och C&C Generals m.fl.

http://bbmusic.crosswinds.net/musicG5.htm

Permalänk
Medlem

Giana sisters!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NOLF. Helt underbar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Kommer ihåg att jag tyckte musiken till Turrican (1 eller 2 kommer inte ihåg så noga) var riktigt skön

Ord! Chris Heulsbeck är ett geni... Han har även gjort musiken till Giana Sisters som nån annan nämnde här i tråden.

Permalänk
Medlem

silent hill 1,2,3,4
nolf 1,2
metal gear solid 1,2
final fantasy 7

Permalänk
Medlem

Total annihilation och Morrowind

Visa signatur

Epox EP-8K9A9+ KT400A | AMD XP2500+ Barton | Arctic Cooling Cooper TC | TwinMOS Original DDR 2x256Mb 400mhz Cas2.5 | Sapphire ATI Radeon 9800Pro 128 mb | Seagate Barracuda 120gb | Creative Audigy 2 | Creative MegaWorks 550 5.1 THX | Samsung 957P 19" | Miditower Chieftec Silent 300W ATX