Frågor Ang Vattenkylning > Asetek WaterChill KT12

Permalänk
Medlem

Frågor Ang Vattenkylning > Asetek WaterChill KT12

Hej jag ska förmodligen köpa denna vattenkylning:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=31930

Min fråga är vad mer behöver jag förutom: des-vatten/WaterWetter....
Behöver jag slangklämmor eller ingår det?

Behöver jag något mer att "täta" med?.

Förövrigt så är det väl fläkten å inte pumpen som låter så mycket, Fläkten ska ändå bytas.

Vad tycker ni personligen om denna vattenkylning?.

Är mycket tacksam för svar.

Mvh // R

Permalänk
Medlem

Ljudnivån står ju där:
34 dBa.

Visa signatur

Ibland pratar jag i nattmössan.

Permalänk
Medlem

läs nu noga "Fläktspecifikationer"...
Jag funderade hur mycket själva pumpen låter!.

Permalänk
Medlem

Du behöver inget att täta med. Du behöver inga slangklämmor, Asetek kör med en annan variant. Fläkten går ställa ner till 7V och då låter den knappt. Det är bara att beställa, montera och köra på. Skaffa destvatten & btw, waterwetter ingår i paketet.

Permalänk
Medlem

´Tittade lite på hemsidan nu (hittade inte innan)
http://www.asetek.com/default.asp?showPage=startside.asp&para...

Jag verkar få svar på lite frågor där:

"*ALL fittings and mounting accessories are included"

"*WaterChill Anti Alga Fluid - WaterWetter [10mm bottle]"

Men jag får inte svar på hur mycket pumpen låter.

Edit. Tack siikah, Så du tror inte pumpen låter mycket?,
Anledningen att jag ej vill dra ner 12mm på 7volt är att det känns som kylegenskaperna försämras ganska rejält.

Permalänk
Medlem

pumpen låter inte alls högt har själv en L20 och får verkligen lyssna för att höra om den är på eller av

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asetek vattenkylningssystem! Och jag har gjort så här med pumpen, att jag har ställt den på ljuddämpningsmattan så man slipper vibrationerna ut i chassit.

+ att ljudet från hårdiskarna blir väldans tyst!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack siikah, Så du tror inte pumpen låter mycket?,
Anledningen att jag ej vill dra ner 12mm på 7volt är att det känns som kylegenskaperna försämras ganska rejält.

Näe, den där pumpen låter knappt, jag har en sån.

Ska du inte klocka mycket så behöver du inte med än 7v på fläkten.
För tillfället kör jag oklockat (behöver nytt nätagg), 7V och idle temp på
35C och full på 40C.

Permalänk
Medlem

xtremt n00big fråga men va e det den där vätskan heter som gör vattnet "grönt"? ?
Finns den i andra roliga färger ?

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny burk och har kollat på vattenkylning också. Detta paket verkade ju väldigt intressant. Tror ni det kommer funka bra till en athlon newcastle 3200 och ett geforce 6800 gt (det står ju att det gör det men tänkte mer vad ni tycker om det)? En till fråga, vilket moderkort och vilka minnen ska man ha om man tänkte trimma lite?

Hoppas att det inte gjorde något om jag låna din tråd! Btw testtest, du får gärna kommentera hur det funkade, om du nu köper det!

tillägsfråga: Zyber vad för låda har du? Får man plats med hela anordningen i en midtowerlåda?

Permalänk
Medlem

Highspeed!

Som du ser så kör ju jag en "rätt" vasst dator system själv så, ja det räcker för att kyla mitt system i allafall!

Och lådan är en Lian-li V-2000

Länk till Lådan!

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1516&session=da4d18...

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Nu är allt beställt!
Tack för alla svar, Allt verkar ok.
Fläkten var jag lite skepptisk till i början men av alla som jag ha frågat så ska den inte låta mycket, & att köra den på 7volt ska nog fungera prima (om inte, köper jag en till fläkt å har en på varsin sida).

highspeed > "Hoppas att det inte gjorde något om jag låna din tråd! Btw testtest, du får gärna kommentera hur det funkade, om du nu köper det!"

Näe det är lungan =).
Jag ska rapportera om resultat direkt det är möjligt!.