Hur många döda pixlar fick ni?

Permalänk

Samsung SyncMaster 710n = 0 Döda pixlar (insert jubel here)

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Packade just upp min BenQ FP767 v2 och ser inga döda pixlar ännu , ska leta upp nått Dead Pixel Tester program och testa iaf.

Edit =

Körde just detta program = http://www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm och jag hittar inga döda pixlar ännu iaf....men jag kanske har börja få sämre syn eller så vill jag inte se dom

Edit 2 = Hittade 2 döda pixlar höger övre hörn när jag använde svart färg i DTP testen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ModerSvea
Hur fan ser man om man har döda pixlar igentligen?. Jag har en gammal 19" CRT Skärm Hp A4033A. Jag vet att jag kan se ett streck som e tunt tunt tunt tunt över hela skärmen 1dc. ner från övre delen av skärmen, är det sk. döda pixlar?
Ps. Det är spik rakt med rakt över hela skärmen.

CRT-skärmar har inga döda pixlar. Det är ett fenomen som är exklusivt för LCD och liknande tekniker. Strecket du syftar på är troligen ett tecken på att du har en trinitronmonitor, jag har två sådana sträck. Strecken är någon sorts tråd som bär upp gallret. I övrigt lär trinitron vara bättre än vanliga skuggmask-crt men det är inget som jag kan intyga. Snart blir det en TFT för min del.

Jag har inte kunnat upptäcka en enda död pixel på min bärbara. Skärmen är på 14,1" och 1024x768 upplösning och skärmen har några år på nacken och är av fabrikat Unipac. Den har inget märkbart släp i film och datorn är för seg för spel, betraktningsvinkeln är usel och skärpan perfekt.

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 570B Tft, snart 4 år, inga döda pixlar

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Avstängd

Samsung SyncMaster 710n = alla

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 710T: Inga som jag sett än i alla fall
Fick skärmen igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nybben
CRT-skärmar har inga döda pixlar. Det är ett fenomen som är exklusivt för LCD och liknande tekniker. Strecket du syftar på är troligen ett tecken på att du har en trinitronmonitor, jag har två sådana sträck. Strecken är någon sorts tråd som bär upp gallret. I övrigt lär trinitron vara bättre än vanliga skuggmask-crt men det är inget som jag kan intyga. Snart blir det en TFT för min del.

Jag har inte kunnat upptäcka en enda död pixel på min bärbara. Skärmen är på 14,1" och 1024x768 upplösning och skärmen har några år på nacken och är av fabrikat Unipac. Den har inget märkbart släp i film och datorn är för seg för spel, betraktningsvinkeln är usel och skärpan perfekt.

Hade en "död pixel" på min gamla crt. Har haft min Dell e173fp tft nu i några dagar, har inte funnit någon död pixel än, och hoppas på att jag inte kommer göra det.

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt en LG L1710B och jag har kört ett enkelt Microsoft Paint-test...jag hittade inte ett endaste lik, alla levde. Första intrycket är att skärmen är en riktig höjdare med snabbare respons än min fd. Trinitron...den hade släp, skuggor och annat otrevligt. Otroligt ljusstark skärm dessutom och avsaknaden av felande pixlar gör den inte sämre.

Permalänk
Medlem

Benq FP767 v2 0 döda än så länge

Visa signatur

| Asus A8V Delux | AMD64 3500+ Zalman 7700 Cu | 1024 DDRram | 200 GB wd | Powercolor raedon 9800 Pro Zalman ZM80D-HP + ZM-OP1 |

Permalänk
Medlem

Samsung 710t

0 döingar...

Permalänk
Medlem

Iiyama E481S
Haft den i ca 2 veckor och inte upptäckt några döda pixlar, alltså 0 döda pixlar

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

Samsung 710t fick inte en enda död pixel.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Samsung 172x, 1 död.

Permalänk
Medlem

ViewSonic VP171s - 1 död pixel långt upp. Hamnar precis i skuggan av kommandoraden, så den syns knappt.

PowerBookens skärm har också en död pixel, som är ljusblå/grå. Syns bara om man letar efter den.

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 4TB TLC NVMe, 2TB MLC SATA | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Min nya TFT har precis kommit:

Samsung 710T - 0 döda pixlar!

Permalänk
Medlem

Hansol H750 17" från komplett.se, 0 döda

Permalänk
Medlem

Sony SDM 17

En vit rackare

Permalänk

Samsung Syncmaster 710N - Inga döda pixlar

Permalänk
Medlem

LG1715S - En död som nu jag har "masserat" bort så... 0 döda

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Hedersmedlem

Hyundai Q17S - Inga döda pixlar

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Viewsonic Vg500 - 0 döda efter ett år.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

15'' som följde med Dell Dimension 4600
0 döda pixlar

Permalänk
Medlem

710t en ljus blå och kanske en död
grymt svårt att hitta dom igen bara...

Visa signatur

xp2500+@3200+, 2x256 mb kingston valuram, 80 + 160 gb hd, 710t samsung osv

Permalänk

0 pixlar, Eizo L550
Och det är tur för Eizo det, för de har en pixelgaranti på just första pixeln i hela 5år. Skall bli mycket intresand om skärmen lever upp till garantin...

Edit: Gäller tydligen bara om den är helt vit eller Svart.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Samsung 710T
0 Döda pixlar.

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem

Samsung 710n Inga döda pixlar.

Permalänk

1st Samsung 710T= 0 pixlar
har en till på ingång så vi får se om den är lika bra.

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

Hercules 15": 0 döda
IBM 17" : 0 döda
(Moddelbeteckningar okänt)
Samsung 193t: 0 döda

Permalänk
Medlem

hade 1 död på min laptop, men acer återupplivade den igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kryoh
hade 1 död på min laptop, men acer återupplivade den igen.

går på garantin antar jag?
lämnade du in till nån acer-reparatör?
har nämligen 1 död jäkel mitt på min acer.