Permalänk
Medlem

Upphängning av högtalare

Jag har införskaffat 5.1 högtalare men stötte på ett problem....jag har inget ställe att sätta mina bakrehögtalare på....
Men nu kom ja på att ja ska hänga upp dom i taket med en slags "teleskoparm" (vet inte vad dom heter se ritningen) så man kan dra högtalarna upp och ned..... Men jag undrar om nån vet var man kan köpa sånna "armar".....ja har sett dom på små vägg speglar.....
Hoppas ni förstår vad jag menar

P.S. va inte avundsjuka på mina paintskills

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Medlem

verkar lite klurigt de där.
du skulle kunna fixa nån anårdning me tråd eller vajer med ett block i taket å en motvikt på andra änden som inte högtalaren sitter i men frågan e vart sladden ska ta vägen?

Permalänk
Medlem

men du vet inte var man kan köpa sånna? har tänkt på d där me vajer men ja vill ha det lite orginellt.
Ingen som vet var d går att köpa, bor i sthlm som ni ser....

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Medlem

IKEA har rakspeglar på såna armar. Du kanske kan modda såna.

http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?c...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapsyl
IKEA har rakspeglar på såna armar. Du kanske kan modda såna.

http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?c...

Fan va bra lite utmaning oxå....ska posta bilder när d e klart:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja tror knappast dom kan hålla upp en högtarlare.
måste sånt fall ha nån slags spärr på dom så inte högtalaren åker ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Ja tror knappast dom kan hålla upp en högtarlare.
måste sånt fall ha nån slags spärr på dom så inte högtalaren åker ner.

hmm....d kan du ha rätt i...men ja får se, ska försöka ta mej till ikea imorrn...

Edit: det är små satelithögtalare så vi får som sagt se

Visa signatur

Permalänk

ja och så kan man göra ställ som står på marken så slipper du få så sjukt mycket distortion att du lika gärna kan skita i bakkanalerna.... 90 % av ljudbilden spelas ju för övrigt upp i frontkanalerna idag. även på "surround" inspelningar.

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk

Håller med dannzig. Har du nåt som helst intresse för att högtalarna ska lira så glöm den idén. Det kommer ju inte se så vackert ut heller, speciellt inte med kablarna uppsatta på väggen?

Permalänk
Medlem

Varför inte bygga en enkelt stativ av aluminium. Då går du ju en egen moddad variant.

Visa signatur

Benjamin*Nixon89*Langolz

Kossa Kossa mu dum som en GNu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flanka
hmm....d kan du ha rätt i...men ja får se, ska försöka ta mej till ikea imorrn...

Edit: det är små satelithögtalare så vi får som sagt se

har haft en sån där spegel, kan säga de är ingen motstånd i själva saxarmarna.

Permalänk
Medlem

nu har jag fixat teleskoparmar iaf

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35295...

armarna höll mina högtalare men armarna blir väl slappare med tiden....

Visa signatur