Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Jag tror inte det passar på ett K8n neo2

Tror inte det är några andra dimensoner på neo2 jämfört med neo, vilket jag har. Där passar det (även om det blir väldigt trångt mellan fläns och gpu.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Någon som har en länk till 7700cu??? har bara hörtalas om 7000cu

[edit] hitta den på db.. Men den verkar ju vara exact lika dan som 7000b-cu eller??? vet att det är en liten skillnad mellan 7000a-cu och b-cu. Men vad är skillnade mellan 7000b-cu och 7700???För 7700 fanns inte ens på zalmans hemsida....

7000 har en 92 mm fläkt medan 7700 har en 120 mm fläkt. Flänsytan på 7700 kylarna är dessutom lite drygt 100 cm2 högre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mertz
Ljudmässigt antar jag att ALCU och CU e lika dana.... hmm bara 2 graders skillnad för kylning? Då kanske det är bättre med en ALCU (va d gäller priset bryr jag mig ej för att d e typ ingen skillnad). Fast jag brukar inte flytta runt på min burk och går aldrig på LAN så det kanske inte är någon skillnad för mig?

Om inte pengarna spelar någon roll och du inte flyttar runt datorn mycket så är det väl bra att få ner temperaturen dem där 2 extra graderna?

Visa signatur

ASUS A6Ja Q011P

Permalänk

jag tänker inhandla ett msi nforce 3 och 3200+ 90nm cpu, med den cpun kommer en boxad kylare med , men jag tänkte byta ut den mot en zalman, nu vet jag inte vilka som passar osv. för jag har zalmans heatpipekylare på grafikkortet också, om nu cpu sitter mera centralt på de moderkortet blir jag tveksam =/

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Det ska fungera ihop sitter i samma sits, kolla länken.

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7000(AB)_754-939-940MBlist_eng.htm