Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damned
olirc, wizard: jag uppskattar att ni iaf till en början på nåt vänster försökte hjälpa mig men snälla jag ber, kan ni inte hålla er till min fråga?

Som jag sa tidigare har jag haft 3st kort som tv-outen pajjat på och är helt övertygad om att det är så i ditt fall också eftersom den helt plötsligt lägger av. Tv-outen på ATI-korten är helkassa eftersom de går sönder stup i ett och det skall inte vara något problem att få dem utbytta på garantin. Ett annat alternativ är som Olirc säger att löda ihop en VGA->RGB-scart men detta kräver lite jobb med lödning & inställning av powerstrip.

Ni som har mörk bild har ni provat en annan kabel av högre kvalitet eller kortare om den är väldigt lång? Kör ni s-video eller kompositkabel?

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jag kör med en kompositkabel på 3~m.. och jag har testat en annan utan någon förändring.
Jag är mer skeptisk över den stora adaptern:

Eftersom jag inte har någonting som jag kan ersätta den med när jag felsöker :/

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Det är ju en s-videokabel du visar på bilden.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
Jag kör med en kompositkabel på 3~m.. och jag har testat en annan utan någon förändring.
Jag är mer skeptisk över den stora adaptern:

http://w1.303.telia.com/~u30321219/asus_to-tv.jpg

http://w1.303.telia.com/~u30321219/asus_to-pc.jpg

Eftersom jag inte har någonting som jag kan ersätta den med när jag felsöker :/

okej?
min>

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Det är ju en s-videokabel du visar på bilden.

Nepp, det kan man tro, men den den kablen skall in i datorn.

Ingen som vet vad den billigaste och mest beständiga tv-ut kortet man kan köpa?.. pci kort då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, jag trodde det var kabel du använde som du visade inte adaptern till kortet. Köp ett billigt PCI Nvidia-kort eller nått. Du har ingen garanti kvar på ATI-kortet ditt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske, har bara hittat hälften av alla kvitton o orderinfo osv på det kortet.
Men jag vill inte få ett nytt likadant kort om det går sönder IGEN. Det hade ju vart meningslöst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns det något program som man kan kolla om tv ut är trasig? Blir vansinnig på det problemet vi har..