Permalänk
Medlem

Svensk modifikations databas

Hej,

För ett tag sedan läste jag http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32339... och tyckte också att det vore fint med en svensk databas för detta.
Skaparen av tråden verkar dock ha glömt bort projektet så jag tog tag i det igen.

http://alj.webhosting.tant102.mine.nu/moddb/

Detta är det jag arbetat fram, allt styrs av ett administrationssystem.
Jag skall lägga upp en sidan där ni kan skicka in bidrag till sidan.
Tillsvidare kan ni maila era bidrag, hellst formaterade i HTML men jag kan även tänka mig att göra detta åt er
Mail: modidb@gmail.com .

Konstruktiv kritik av sidan välkommnas, jag är ingen grafiker utan om någon känner sig manad att göra något bättre så gärna.
Om intresse ifrån andra finns att driva sidan eller vara med på något hörn är även det välkommet.

MVH, Adam

edit1) Ändrade e-post.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

1. Din databas är öppen för SQL-injections. Så om du inte vill att jag eller någon annan ändrar i den med jämna mellanrum så föreslår jag att du kodar rätt
2. Skulle valt PHP+MySQL men det är ju en smaksak.
3. Gör ett enkelt formulär istället där man kan ladda upp sina modds.
4. Varför så jobbit långt namn? hade det inte räckt med chassimod.mine.nu ?

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_guru
1. Din databas är öppen för SQL-injections. Så om du inte vill att jag eller någon annan ändrar i den med jämna mellanrum så föreslår jag att du kodar rätt
2. Skulle valt PHP+MySQL men det är ju en smaksak.
3. Gör ett enkelt formulär istället där man kan ladda upp sina modds.
4. Varför så jobbit långt namn? hade det inte räckt med chassimod.mine.nu ?

Hej,
1. Jo jag vet om SQL-injections felen skall ta och fixa dessa. /Klart
2. Hade gärna valt MySQL men har inte tillgång till det.
3. Japp är på gång som sagt. /Påbörjat
4. Det är ett gratishotell sidan skall självklart läggas någon annanstans men jag har inga andra ställen än gratishotellet. Någon frivillig med 2 mb ASP/Access ?
Enkla domännamn kan vi fixa sedan när det börjar bli seriöst.

edit1)Lade till lite lull lull
Godnatt för ikväll fortsätter imorgon

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

varför ASP och access??!!!
PHP och MySql är det ju som gäller...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

kör PHP istället, så funkar det bättre på din linux-webserver (som du självklart har? )

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk

låter som en nice idée. ett lite tips bara, en annan snubbe här va ju också inne på att http://alj.webhosting.tant102.mine.nu/moddb/ är lite långt, gå in på www.inc.se för att istället kanske ha; www.moddb.inc.se ?

Permalänk
Medlem

tycker de funkar bra att lägga upp sina saker här.
kan va så att bilderna försvinner, men vem fan har råd att sätta upp en server för tonvis me stora bilder?

Permalänk

Sätt räknaren på förstasidan att räkna unika besökare istället för antal ggr Default.asp har blivit visad.

Permalänk
Medlem

Då intresse för en sådan sida fanns i den tidigare tråden så gjorde jag en sådan sida. Vi får väl se om det blir något
Debatt om PHP eller ASP är bäst kan tas i någon annan tråd. Somsagt hade jag gärna använt MySQL om jag hade haft tillgång till det.

Klart
Nu räknar den era IP nummer istället för 'hits'.
mod.foo.se kommer snart att börja fungera.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator