HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antan
Du påstår alltså att CS:S har en bra nätkod? Verkligen inte!

Och vad hade hänt om de hade gjort ett HL2MP? Det hade varit väldigt svårt att tillfredsställa alla spelare från början, och det skulle komma nån mod som var bättre, och HL2MP skulle bli övergivet. Jag menar, se på CS:S, heelt värdelöst. De gjorde spelet i onödan Gamla CS är mycket bättre =/

Jag längtar efter modsen!

Jag kan inte hålla med dig om att CSS är värdelöst... Ja lirar aldrig 1.6 längre, enbart CSS.. Fast min polare tycker precis tvärtom.. Han köpte HL2 via Steam, men han gillar inte CSS vidare mycket... Fast det blir ju knappast sämre å sämre, utan snarare tvärtom, med tanke på att det kommer uppdateringar typ jämt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Är det av vikt att jag säger att de just inkommit hl2-spel till sverige? Finns på skyddat lager dit bara väldigt få personer har tillträde.

Splinter Cell Mission, någon ?

Permalänk
Medlem

Uppmanar du honom till att begå brott?

Varför sno spelet, när man redan har det...?

Fast det funkar ju inte

Kom på en grej precis.. När Valve "öppnar" HL2 på Steam... Tror ni det är något litet som ändras på datorn, eller kommer man behöva ladda hem massa filer, dvs SEEGT och ännu längre väntan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Uppmanar du honom till att begå brott?

Varför sno spelet, när man redan har det...?

Fast det funkar ju inte

Kom på en grej precis.. När Valve "öppnar" HL2 på Steam... Tror ni det är något litet som ändras på datorn, eller kommer man behöva ladda hem massa filer, dvs SEEGT och ännu längre väntan

Som jag fattar det skall väl filerna i princip bara "låsas upp"?

Edit: Bara 11 dagar kvar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Som jag fattar det skall väl filerna i princip bara "låsas upp"?

Edit: Bara 11 dagar kvar

Hoppas det, vore grymt trist ifall man var tvungen att ladda hem ännu en stor pre-load

10 dagar 21 timmar kvar

Permalänk
Medlem

Det kommer väl en "unlocking HL2 files" som dykt upp några gånger förut fast med cs: source. Men risken är väl att Steam lägger ner när hela världen ska låsa upp samtidigt kl. 09 den 16e. SOm tur är så har vi lite försprång mot de som köper i butik då vi kan kliva upp 8:55 och sätta oss och stänga av och sätta på Steam tills nåt händer. Medans de som köper i affär måste ta sig hem också.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Det närmar sig nu *gnuggar händerna*

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Min teori som så många andras:

Valve spred bara ut ryktet om den läckta betan bara för att kunna skjuta upp releasen utav HL2 med anledning till att de vill att folk ska köpa condition zero innan det blir för gammalt

Tror nog inte den teorin är så trolig, tror nog dom tjänar på att släppa HL2 å tidigt osm möjligt

Permalänk

www.hl2modcentral.com

Checka första nyheten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
www.hl2modcentral.com

Checka första nyheten

Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem
Citat:

www.hl2modcentral.com

Checka första nyheten

Nice, men jag förstår inte riktigt... Vart är Hammer då?

Btw, det är ett jävla under att inte denna tråden blivit låst ännu.. Jag menar, den har ändå varit "alive" ett ganska bra tag nu

Permalänk
Medlem

Level editor tror jag. Kanske det dyker upp lite nya banor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Level editor tror jag. Kanske det dyker upp lite nya banor

Öhhh va?

Vad menar du?

Permalänk

Vart hammer är? Just nu vet vi inte... men om det är som det står på steampowered så ska det uppdateras med det ikväll.

Hammer är det man gör banor med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vart hammer är? Just nu vet vi inte... men om det är som det står på steampowered så ska det uppdateras med det ikväll.

Hammer är det man gör banor med.

Japp, jag vet att man gör banor med Hammer...

Har du någon aning ifall det kommer bli möjligt att konvertera banor ifrån 1.6 till Source banor?

Vore ju grymt nice, så man kan få lira massa trevliga gamla maps, och så servrarna slänger in lite vettiga banor, istället för skit som havana, piranesi osv osv...

Permalänk
Medlem

Om man köper HL2 på Tradition tex...får man med CS:S då eller finns det att ladda ner gratis ?

Permalänk

http://www.hl2modcentral.com/

SDK kommer idag... Cliffies egna ord

mr. E: Japp det kommer vara möjligt att konvertera HL1 banor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, jag vet att man gör banor med Hammer...

Har du någon aning ifall det kommer bli möjligt att konvertera banor ifrån 1.6 till Source banor?

Vore ju grymt nice, så man kan få lira massa trevliga gamla maps, och så servrarna slänger in lite vettiga banor, istället för skit som havana, piranesi osv osv...

Jag tyckte det var väldigt trevligt att de började med de ovanliga mappsen, omväxling mot det vanliga nötandet av dust2, inferno osv.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN FÖRST MED EN NYHET!!!

Permalänk

Håller på att sätta upp en mirror för alla dokumentation men det går übersegt.

Nån som vet hur man sparar en sida i one go? Nån extension till Firefox?

Permalänk
Medlem
Citat:

Öhhh va?

Vad menar du?

läste fel. sorry

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är SDK?

Permalänk

http://www.hl2modcentral.com/sdk/

Mirror på dokumentationen.

SDK står för Software Development Kit och innehåller allt du behöver för att göra moddar. källkod, modeller, animationer, texturer, ljud och program.

Permalänk
Medlem

Har två frågor..
Måste man preloada hela HL2 för att få tillgång till SDKn?

Om man köper HL2 i butik, får man tillgång till alla gamla moddar då, typ S&I? Eller får man bara dom som nämns i "back catalog"? Eller får man barade som görs till HL2? Eller får man inga alls?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

http://www.forumbucket.com/hl2countdown.swf

Denna har iaf jag som startsida.

Bara ca 9 dagar kvar? Sjukt.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och tittar på http://www.forumbucket.com/hl2countdown.swf
När den tiden gått, hur lång tid tar det då innan det finns i svenska butiker?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Läste lite på ett annat forum att en del som fått tag i kopior av spelet innan releasedatumet (medarbetare i amerikanska spelaffärer) - ändå inte kan spela.

Man måste tydligen 'aktivera' spelet via steam (?) vilket gör att det inte går att spela innan den 16:e ändå.

De utan internetuppkoppling skulle få göra någon speciallösning (?)

Detta ska tydligen också innebära att det inte lär dyka upp några warezkopior innan releasedatumet heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Läste lite på ett annat forum att en del som fått tag i kopior av spelet innan releasedatumet (medarbetare i amerikanska spelaffärer) - ändå inte kan spela.

Man måste tydligen 'aktivera' spelet via steam (?) vilket gör att det inte går att spela innan den 16:e ändå.

Detta ska tydligen också innebära att det inte lär dyka upp några warezkopior innan releasedatumet heller.

Vad skönt det vore

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver

det är ju bara att någon går runt de då, dom har ju redan crackat cs:s så de t.om går att köra online