Permalänk
Medlem

Han hade Zahlman CNPS 7000 mobot omoddat

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskeKrok
Jopp som eckim sade så byggde jag ihop riggen idag.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/2736.JPG
Körs stabil i 2700 (3dmark/spel)

Tycker resultaten är godkända med tanke på kylare.

kanske har läst det om att använda 0.5 multiplar på MSI k8n Neo2, antar att du har det mobot. vad har du för minnen/vdimm för att kunna nå så fina timings?

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk

Minnen: Twinmos winbound pc3200 bh-5
vdim: 3.4 (hjälp av ocz ddrbooster)

Ett tips är att lägga in bios 1.36b.
Länk:http://www.maksys.biz/comcentral/showthread.php?t=128

Läs också igenom:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033&page=1...

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Medlem

hade du två minnen? måste man ha boostern i egen minnes kanal för att funka?? körde du 1:1?

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk

Minnena var placerade i slot 1 och 2 (för dualchannel) Står förövrgt på screenen om du kollar efter.
Boostern skall sitta i slot 4 dvs längst bort från cpukylaren.
Är testat av ocz själva och ska minst klara 3.4 med boostern.

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden med BIOSversion 1.36b mot 1.3?

Edit: Läste igenom hela tråden på xtremesystems.org och kom fram till att 1.36 hade högre inställningar för Cpu-voltage.

Finns även länkar till moddade 1.37 versioner där med ännu mer att ställa in.

Permalänk
Medlem

Fiskekrok du är inte sugen på att testa hur högt du kommer utan boostern? kanske inte så roligt när du har så snabb dator nu men skulle vara väldigt intressant för mig

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLiCE
Fiskekrok du är inte sugen på att testa hur högt du kommer utan boostern? kanske inte så roligt när du har så snabb dator nu men skulle vara väldigt intressant för mig

Då kan jag bara mata stickorna med 2.85, så då lär dom inte göra mer än 225 fsb. Ska inhandla ett par tccd minnen i nästa vecka om jag får sålt mina 2*512 khx stickor. Verkar inte som att någon är intresserad av att köpa bh-5 längre :/

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Medlem

så då behöver man köpa typ 500-550 mhz minnen om det ska bli najsigt?

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Var köper ni era winchester cpu:er. Har svårt att hitta butiker som har dem i lager? Några tips? Man blir ju enormt sugen efter ha sett hur bra de funkar.

Permalänk

http://www.buggy.nu/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=100&p...
Där finner du winchester. Vet dock inte om någon har dom inne. Köpte själv min på datorbutiken.

Man ska helst köra med tccd minnen på a64 939. 2*512 bh-5 går inte alls ihop. Minnen med tccd kan ni finna på länken nedan:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43659

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Medlem

Suck att BH5 inte funkar på A64. Då lär vi aldrig se 280MHz+ 2-2-2-5 till A64:an.

Permalänk
Medlem

Tjoho, har nu uppnått mitt mål (2.5Ghz) jag hade när jag köpte mina nya prylar.

Satt för första gången i mitt liv och överklockade inatt och det var ju inte så svårt.

Här är en screenshot: http://lemerok.ipv4.co.uk/2500mhz.JPG

Mina inställningar just nu:

HT Frequency: 4x
CPU Ratio: 10x
CPU FSB: 250
AGP Frequency: 68
CPU VID: 1.550V
CPU Voltage: +5%
Memory Voltage: 2.85V

Minnestimings: 2.5-3-3-10 1T

Som ni kan se på screenshoten så fick jag 34s på Super-PI, fick 42s när processorn gick i 2GHz.

Men jag kan inte köra Prime95 i ens 30 sek, vad kan jag göra för att få den primestabil? Har höjd spänningen till cpun till max med samma resultat.

Permalänk
Medlem

Sänk HT-hastigheten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lemerok
Tjoho, har nu uppnått mitt mål (2.5Ghz) jag hade när jag köpte mina nya prylar.

Satt för första gången i mitt liv och överklockade inatt och det var ju inte så svårt.

Här är en screenshot: http://lemerok.ipv4.co.uk/2500mhz.JPG

Mina inställningar just nu:

HT Frequency: 4x
CPU Ratio: 10x
CPU FSB: 250
AGP Frequency: 68
CPU VID: 1.550V
CPU Voltage: +5%
Memory Voltage: 2.85V

Minnestimings: 2.5-3-3-10 1T

Som ni kan se på screenshoten så fick jag 34s på Super-PI, fick 42s när processorn gick i 2GHz.

Men jag kan inte köra Prime95 i ens 30 sek, vad kan jag göra för att få den primestabil? Har höjd spänningen till cpun till max med samma resultat.

Fiskaren har samma problem men den är stabil till allting annat, vi vet ej vad som är fel. De kan vara den nya biosen eller så är det någon inställning. Har svårt att tro att det är cpun när den går stabilt i timmar för både farcry doom 3 etc. you name it!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Suck att BH5 inte funkar på A64. Då lär vi aldrig se 280MHz+ 2-2-2-5 till A64:an.

Skulle du ha läst något inlägg innan du postade skulle du ha sett att Korvskall körde med BH-5 or.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Skulle du ha läst något inlägg innan du postade skulle du ha sett att Korvskall körde med BH-5 or.

2x512MB BH5 menade jag.

Edit: Sen undrar jag vart korvskall skall ha skrivit. Hittar inget inlägg från honom i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
2x512MB BH5 menade jag.

Edit: Sen undrar jag vart korvskall skall ha skrivit. Hittar inget inlägg från honom i denna tråd.

Han är bannad så eckim och Fiskekrok har skrivit "för" han. Men det var hans A64 BH-5or

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Han är bannad så eckim och Fiskekrok har skrivit "för" han. Men det var hans A64 BH-5or

Hursomhelst är det ändå synd att BH5 512mb inte funkar bra, fortfarande dom bästa minnena som finns. Kommer dröja ett tag tills det kommer minnen som kan köra 280MHz+ med 2-2-2-5 i timings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Fiskaren har samma problem men den är stabil till allting annat, vi vet ej vad som är fel. De kan vara den nya biosen eller så är det någon inställning. Har svårt att tro att det är cpun när den går stabilt i timmar för både farcry doom 3 etc. you name it!

Okej, jag ska testa mer för att försöka lista ut vad som gör det.
Återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem

Vad är det för grundprocessorer ni leker med.? Är det en 3500+ och en 3200+ och är det nforce moderkort?

Permalänk

öhm nu får vi reda ut det här.
Det är min cpu och moderkort.
Det är korvskalls minnen och booster.
Det är min begåvning att överclocka, det är hans moraliska stöd.

Förövrig har jag bett er läsa tråden på xtremesystems, dom tar upp allt som ni behöver veta. 2*256 bh-5 fungerar hur bra som helst, däremot går det inte köra 2*512. (iaf inte om man inte vill över 210 fsb)bh-5
Som sagt allt jag lärt mig om klockning om just winchester och neo2 kortet står i charlies tråd på xtreme så LÄS DEN.

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033&page=1...

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Medlem

Var köper man moraliskt stöd Sitter o funderar på om det ska bli 3500 eller 3200? Några tips?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av FiskeKrok
[B]
Det är min begåvning att överclocka, det är hans moraliska stöd.

hahah "lol"

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

på ett msi k8n , går inte HT:n i 1000 MHz original? fsbn är ju 200, 200*5 = 1000

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Jo den ligger på 1000mhz....

Visa signatur

Shuttle SN95G5V2 | AMD Athlon 64 3200+ Winchester | Canyon 1024MB| WD 200GB + WD 100GB + Iomega Extern 500gb | Palit 6800GS 256mb| NEC Multisync 1850X 18.1" TFT | fUnc sUrface + Logitech MX500|

Permalänk

Nu har jag börjat leka lite med min med:
http://hem.bredband.net/andrejeppsson/20777.GIF

mina ballistix ville inte alls va med med cas 2 i 210HTT ,så jag ändrade till 2.5-3-3-8 och de kör jag nu i 220HTT på org. vcore och 2.80v vdimm. Får 38s superpi 1M. Aja nu har jag iaf börjat.. mer kommer.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Jobbigt, ja som kommer köra 2x512 BH-5 på NEo2 om det blir av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jobbigt, ja som kommer köra 2x512 BH-5 på NEo2 om det blir av

Sälj dom för en stor summa pengar och köp andra minnen.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Får inte mycket för TwinMOS WB BH-5 idag, alal bara whinar, HyperX å ADATA är mycket bättre jadda jadda jadda...