VATTENKYLNING SÅ KLART!!!!!
hade tidigare massa fläktar som jag försökte trixa med så det skulle bli bra ballans mellan luftflöde och ljudnivå, till slut konstaterade jag att det va en omöjlig uppgift.
Jag köpte efter en hel del efterforskning asetek waterchill kit för CPU, GPU och nordbryggan.
med det kunde jag köra min 2500+ i 3200+ hastighet och fortfarande bara köra radiatorfläkten på 7v. att tillägga är att fläkten som medföljer är underbart tyst i 7v, kör jag den i 12v så läter det ungefär ½ så mycket som det gjorde med luftkylning.
Nu har jag införskaffat ett GeForce 6800 GT som jag kör i 430*1100Mhz så nu får jag leva med att det låter lite, blir för varmt att köra fläkten i 7v. Men det tänkte jag lösa genom att köpa radiatorn som man får plats med 2x120mm fläktar på. (i stället för orginal som rymmer 1x120mm)
Kitet kostar 2800 (nyare version än mitt) eller 3100 om man vill ha lite värre block till CPU:n
Kitet va VÄLDIGT lätt att installera, plocka lös moderkortet, in med bultar från undersidan och sedan bara dra fast! grafikkortet like enkelt!
Har inte haft en droppe läckage än (1 år).
Nu vet jag inte om det fortfarande är det bästa kit som finns ute, det va det när jag handlade i alla fall, och alla delarna är av ypperlig kvalitet!
äntligen färdigsurrat!