HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Tror ni det kommer lagga på en P4 2,8 Ghz, 512 DDR, ATI Radeon 9700 Pro (kommer klocka upp till ca 360/330)

Borde gå hyfsat bra va?

Det går hyggligt för mig med liknande system, så det ska nog inte vara några problem.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Tror ni det kommer lagga på en P4 2,8 Ghz, 512 DDR, ATI Radeon 9700 Pro (kommer klocka upp till ca 360/330)

Borde gå hyfsat bra va?

Nja, inte lagga. Men du kommer nog inte ha så hög fps om det är som CS: Source..

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men måste man ha steam installerat eller ??

jamenar dom där låsuppfilerna tankas ner i nån steam mapp ??

Lite onödigt å ha 2,5G steam bara för att få spela lite HL2 tycker jag

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk

Har hört att det inte går att installera mods med den versionen som finns att köpa i butiken stämmer det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange_909
Nja, inte lagga. Men du kommer nog inte ha så hög fps om det är som CS: Source..

Jag kör ju självfallet inte allting på MAX... körde CS:S på 1024x768 o allt på max och det flöt på helt okej.

HL2 borde ju vara liknande...

Permalänk
Medlem

hl2

ja, då har man kört ett tag, jävligt bra spel, flyter bättre än vad jag trodde. lite lagg ibland, mitt värdelösa moderkort som inte tål någon som helst överklockning.

Visa signatur

"Samtron 96P 19"Intel P4 2.4@2.68 (MSI 645E Max) 1024mb Twinmos. Gecube 9800 pro@XT. Sound Blaster® Audigy® 2 ZS. (Creative 5.1) (Samsung extend 250gig) Western 80gig. Logitech MX510-Surface 1030
Windows XP Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoxs
BILDER BILDER BILDER!!! VILL SEE

Du är inte sådär jävla bra på att läsa trådar, va?

Permalänk
Hedersmedlem

Nu blommar löken. Jag var precis på Åhléns och köpte mig ett exemplar av Half-Life 2. Det kostade 499, är på DVD och inkluderar CS:Source. MEN! Nu var det en kille på IRC som påstod att jag inte skulle kunna installera andra moddar som t.ex. DayOfDefeat med den här versionen. Han sa att man behövde beställa via Steam för att få göra det. Kan det verkligen stämma? I så fall kan ju Åhléns lätt räkna med att de får tillbaka sitt spel (har inte öppnat förpackningen än).

Edit: Ju mer jag tänker på det, desto mer osannolikt känns det. Vad ska folk som sitter på modem göra?

Permalänk
Medlem

Hehe, spelet skulle ju funka på en P3 med GF3, var det inte så från början, men sen blev det antagligen precis som Doom 3 ett hårdvarumonster. Annat med Far Cry som ju dessutom har bra mycket mer krävande grafik. Fan en stad och ensliga utomhusområden kan ju inte vara någonting jämfört med en fullfjädrad djungel där allt rör sig och med viewdistanse som är absurt lång.

Sen skulle ju AI'n enligt filmerna man såg för över ett år sedan vara något helt makalöst, dom skulle tänka själva och kanske till och med vara mer avancerad än den i Far Cry. (säger inte att Far Cry har bäst fungerande AI, men mest avancerad/banbrytande är den nog eftersom dom tänker själva och använder ögon och öron och samarbetar och inte massa script). Medans om man läser gamespots recension så sågar dom ju nästan AI'n och säger att den i vissa fall till och med är sämre än i originalet.

Kan det vara så att de reviews vi sett hittils har varit så höga just därför att dom kommit en månad FÖRE spelet, och nu börjar de vanliga reviewsen komma som inte blivit köpta för exclusives och då blir det lägre betyg (dock ändå höga betyg så spelet är säkerligen bra).

Jag tror nog att Far Cry var ännu mer före sin tid än jag vågade drömma om....jag tror det är mer tekniskt avancerat än både Doom3 (självklart) och på de flesta punkter HL2 också. Hoppas verkligen Crytek jobbar på nåt nytt spel, ska visst vara dom för att det ska bli verkligt banbrytande och spel som håller alla sina löften....

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Avstängd

kennel: jag undrar också hur man får tag på dod:s om man inte kan beställa via steam..

alla tredjeparts moddar kommer dock gå att spela med den version av hl2 som man köper i butik.

Permalänk

Här sitter jag då iskolan väntar på att komma hem, började 9:00 oturssamt idag skulle vart bättremed sovmorgon till 10 så man fick spela lite. Men så fort jag kommer hem ska jag börja spela. Men jag slutar först runt halv 2

aja Happy playing HL2 till alla er som har låst upp det

Permalänk
Medlem

Kan någon ställa ner allt på lägsta och visa lite bilder? Sånt brukar vara ritkigt intressant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Nu blommar löken. Jag var precis på Åhléns och köpte mig ett exemplar av Half-Life 2. Det kostade 499, är på DVD och inkluderar CS:Source. MEN! Nu var det en kille på IRC som påstod att jag inte skulle kunna installera andra moddar som t.ex. DayOfDefeat med den här versionen. Han sa att man behövde beställa via Steam för att få göra det. Kan det verkligen stämma? I så fall kan ju Åhléns lätt räkna med att de får tillbaka sitt spel (har inte öppnat förpackningen än).

Edit: Ju mer jag tänker på det, desto mer osannolikt känns det. Vad ska folk som sitter på modem göra?

Det är bara två moddar som du inte får tillgång till, HL:Source och DoD:Source.

Permalänk
Medlem

Vad är det Silver kostar i svenska slantar ??

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

de där modarna måste man köpa extra tror jag..
köper du spelet så får du bara HL2 och CS:S

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74

Jag tror nog att Far Cry var ännu mer före sin tid än jag vågade drömma om....jag tror det är mer tekniskt avancerat än både Doom3 (självklart) och på de flesta punkter HL2 också. Hoppas verkligen Crytek jobbar på nåt nytt spel, ska visst vara dom för att det ska bli verkligt banbrytande och spel som håller alla sina löften....

mer tekniskt avancerat är tveksamt om det är. grafiken är visserligen snygg, men t.ex. djungelmiljöerna är ju bara en massa sprites. inomhusmiljöerna är rätt avancerade men dom kommer inte i närheten av doom3. fysikmotorn är väl typ samma i både hl2 och farcry (havok2)? vad gäller AI kan jag inte uttala mig om hl2 än eftersom jag inte har spelat det =/

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masamune
Det är bara två moddar som du inte får tillgång till, HL:Source och DoD:Source.

Meh! Det är ju bara DoD:Source jag är intresserad av. Jag måste alltså betala extra för det sen när det släpps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Meh! Det är ju bara DoD:Source jag är intresserad av. Jag måste alltså betala extra för det sen när det släpps?

svar: ja!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

WOOOWWIIEEE, det här spelet saknar ju konkurrens fullständigt.. nepp, måste spela mera igen..wwweeee

Permalänk
Hedersmedlem

Jävla as! Aja, tack frö svaret. Ska skicka en paket bajs hem till Gabe bara för det.

Permalänk
Medlem

för hl source oxå :(, säg inte att man behöver köpa ett steam silver för det

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

tror det går köpa löst de där ..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Jag tycker det saknas metallisk glans (specular highlights) på bilderna, eller är det bara jag som inbillar mig att tidigare screenshots var snyggare än dom vi ser i tråden? Jämfört med Far Cry's metalltexturer saknas det något.... kommentarer?

Jag undrar var alla ljuseffekter och allt blänk som man såg i en film för ett år sedan ungefär tagit vägen. Den med taken som solen blänkte i och på slutet monstret som blänkte snyggt så att det kunnat komma från en hollywoodfilm nästan.
Det var kanske en uppvisning för HL3 för jag har inte sett en enda screen med något sådant.....eller något annat som skulle kunna anses som banbrytande (fysiken syns ju inte så bra på screens).
Verkar ju mest vara städer på alla screenshots, och såklart är ju platta husfasader lätt att göra snygga på håll antar jag, men frågan är hur mycket 3d dom är och om dom går att påverka genom att skjuta/spränga saker?

Edit: stavfel

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Är det någon som stött på problem under installationen (gäller då de som köpt i butik)?

För mig poppar det upp en ruta som säger att installationen avbryts pga det inte går att installera en ikon. Andledningen till att det inte går är antingen problem på paketet den ligger i.

Är lagom grinig nu då jag väntat otroligt länge för att få spela spelet. Känner ingen större lust att skicka tillbaks eller beställa nytt.... vilket jag i värsta fall blir tvungen att göra.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Var och köpte HL2 på Siba för ett tag sen och nu har jag äntligen startat spelet!

När jag loggar ut internet och klickar på exen på skrivbordet så vill den uppkoppla sig mot Steam dock : /

Ska väl gå o köra offline mode?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Jag undrar var alla ljuseffekter och allt blänk som man såg i en film för ett år sedan ungefär tagit vägen. Den med taken som solen blänkte i och på slutet monstret som blänkte snyggt så att det kunnat komma från en hollywoodfilm nästan.
Det var kanske en uppvisning för HL3 för jag har inte sett en enda screen med något sådant.....eller något annat som skulle kunna anses som banbrytande (fysiken syns ju inte så bra på screens).
Verkar ju mest vara städer på alla screenshots, och såklart är ju platta husfasader lätt att göra snygga på håll antar jag, men frågan är hur mycket 3d som är och om dom går att påverka genom att skjuta/spränga saker?

Om jag inte minns fel var det bara en demonstration av vad source-motorn kunde skapa men inte nödvändigtvis att det skulle användas i Half-Life 2.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Är det någon som stött på problem under installationen (gäller då de som köpt i butik)?

För mig poppar det upp en ruta som säger att installationen avbryts pga det inte går att installera en ikon. Andledningen till att det inte går är antingen problem på paketet den ligger i.

Är lagom grinig nu då jag väntat otroligt länge för att få spela spelet. Känner ingen större lust att skicka tillbaks eller beställa nytt.... vilket jag i värsta fall blir tvungen att göra.

du kan ju regga keyn på steam o tanka hem spelet

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Var och köpte HL2 på Siba för ett tag sen och nu har jag äntligen startat spelet!

När jag loggar ut internet och klickar på exen på skrivbordet så vill den uppkoppla sig mot Steam dock : /

Ska väl gå o köra offline mode?

har du reggat cd-keyn på steam så ska det gå.

Permalänk
Medlem

Jag reggade den under installen ja och gjorde alla steg som gick o sen så startades Steam o nu ligger HL2 o CS Source i listan men den ville som sagt ändå starta Steam när jag klickade på exen : /

Äh det funkar iaf nu så nu skall jag iaf spela!

Får kolla upp det där lite senare..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd

har du gjort det där med confirmation e-mail? det var iaf jag tvungen till att fixa före jag kunde spela steam-spel offline.