HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Hade väntat mig mycket bättre grafik. Aja... det är inte bara grafiken som gör spelet.

Hur kan man vänta sig "mycket bättre grafik" när Valve har givit ut massor av filmer och stillbilder från spelet. Alla som är det minsta intresserade av HL2 vet hur spelet ser ut. Det där gnället om dålig grafik känns bara som att du vill ha uppmärksamhet. Alla recensioner jag har läst har givit HL2 högsta möjliga betyg för grafiken. FZ.se har länkar till två nya recensioner där grafiken får 10/10.

Permalänk
Medlem

Ingen uppfattning på filstorleken?? 5mb < känns max för oss modemare =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Hur kan man vänta sig "mycket bättre grafik" när Valve har givit ut massor av filmer och stillbilder från spelet. Alla som är det minsta intresserade av HL2 vet hur spelet ser ut. Det där gnället om dålig grafik känns bara som att du vill ha uppmärksamhet. Alla recensioner jag har läst har givit HL2 högsta möjliga betyg för grafiken. FZ.se har länkar till två nya recensioner där grafiken får 10/10.

Nu har jag inte varit så insatt i hl2 och har knappt sett några screens och grafiken var inte speciellt imponerande för ett nytt spel. Uppmärksamhet? Jag sa min åsikt, sen vad du tycker ger jag fan i.

Permalänk
Medlem

Fult är det inte!
Sista bilderna från mig, nu lirar vi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Nu har jag inte varit så insatt i hl2 och har knappt sett några screens och grafiken var inte speciellt imponerande för ett nytt spel. Uppmärksamhet? Jag sa min åsikt, sen vad du tycker ger jag fan i.

Inte bråka på självaste Julafton, hmm...halflifeafton, jaja....whatever...Lol
Alla får tycka vad man vill.....man behöver inte använda så hårda ord bara.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem

thewall, ah.... nu såg det lite bättre ut.

Permalänk
Medlem

Jag bedömer inte spelet på några bilder utan när jag själv spelar spelet!

Permalänk
Medlem

Damn you and your high end graphics card *hytter med näven*

Flyter på bra...ruggigt skän känsla, som man kunde vänta sig. Nu har man t.o.m fått på sig suiten. Fan att man måste jobba visserligen hemma, så man kan smita in lite speltid

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

har lirat nu i 40 min o de är RIKTIGT JÄVLA UNDERBART!! miljöerna är så vackra

Permalänk
Medlem

fan har inga pengar på kontot, får springa ner till gayshop och köpa det

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Ajaj, det här ser inte bra ut, fattas texturer lite här och där. Har kört in senaste drivarna (gf 6800), ej överklockat. CS: source och Doom 3 funkar bra.

Någon som vet vad felet kan vara?

Årets pungspark

Permalänk
Medlem

WÄÄÄRSCH !!! hah näe. så går det när man kör nvidia

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

Nu har jag fixat en Fräsch snusdosa & 2 Liter Cola. Förstår inte varför
alla pensionärer ska stå i kö'n framför en morgon som denna bara.
Dom hittar ju faan inte sina egna plånböcker ens....blä!.

Nu har jag 10min kvar innan jag kan köra. Härligt, härligt!.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem

Kan man spela det utan att ha skivan i dvdspelarn ?

Jag har liksom ingen dvdspelare, lite irriterande ! Har inte råd att köpa en ifall jag ska köpa Hl2 nu.

Permalänk

Bara jag som tyckte gubbarna på screensen var ganska fula?

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvorak
Ajaj, det här ser inte bra ut, fattas texturer lite här och där. Har kört in senaste drivarna (gf 6800), ej överklockat. CS: source och Doom 3 funkar bra.

Någon som vet vad felet kan vara?

http://web.bitnet.net/dvorak/img/h-l2apa.jpg
Årets pungspark

det är en konspiration mellan ATI och Valve! och du har oturen att äga ett Nvidia graffe! haha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Modificated
Bara jag som tyckte gubbarna på screensen var ganska fula?

Ja det är bara du

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det saknas metallisk glans (specular highlights) på bilderna, eller är det bara jag som inbillar mig att tidigare screenshots var snyggare än dom vi ser i tråden? Jämfört med Far Cry's metalltexturer saknas det något.... kommentarer?

PS. Säger ni att vi med Nvidia-kort kommer att få problem!?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det flyter bättre med ATI-kort ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Jag tycker det saknas metallisk glans (specular highlights) på bilderna, eller är det bara jag som inbillar mig att tidigare screenshots var snyggare än dom vi ser i tråden? Jämfört med Far Cry's metalltexturer saknas det något.... kommentarer?

PS. Säger ni att vi med Nvidia-kort kommer att få problem!?

tror inte ni ska ha nå probs me spelet. ati å valve kan ju knappast ha gått ihop så att ati kort presterar bättre...de är ju inte lagligt typ.
men vad vet jag

Permalänk
Medlem

Jag har en enkel fråga som säkerligen har blivit besvarad på någon av de tidigare 62 sidorna i denna tråd, men jag hoppas att någon orkar svara på det ändå eftersom jag dessvärre inte har tid att skumma igenom alla sidor.

Om man har pre-loadat spelet klart, men väljer att köpa spelet lokalt och således få "kartongversionen", går det att aktivera den pre-loadade versionen enkelt eller måste man installera om spelet helt mha installations-skivorna?

För övrigt så sitter jag och halvt om halvt gråter här på jobbet, har följt tråden här nu sen niotiden och jag är extremt avundsjuk på er som sitter och är lediga eller är "sjuka" ;).

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd

BILDER BILDER BILDER!!! VILL SEE

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

BILDER BILDER VILDER!!! FINNS REDAN

men det kanske kan komma mera

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Fy faen vad grymt det är! Känns som om jag redan har skjutit ihjäl 100 combines...
Jag märkte en grym grej nu också, pistolen blev blöt efter att jag hade "badat" lite.
Man kan plocka upp i princip vad som helst(däck, tunnor, lådor, colaburkar), för att sen kasta det på combines eller bygga lite så att man kan hoppa över saker.

Grymt roligt! Har redan stött på ett gäng med såna där tentakler som hänger i taket... Skillnaden är att man kan kasta grejer så att dom drar upp en massa skräp istället för lilla Gordon.

Woot!

Det småhackar lite(9600 XT), så jag tror jag installerar 4.12orna innan jag fortsätter spela.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busce
Ingen uppfattning på filstorleken?? 5mb < känns max för oss modemare =P

Vad jag kan se så laddade steam ner 7.5MB då den låste upp spelet så där har du den ungefärliga storleken.

*Iväg och köper cola samt kexcholkad, bara irriterande man har föreläsning samt kvällslabb i kväll*

Permalänk
Medlem

Nån som har testat om det funkar bra med ´Cat 4.12Beta
eller ATi DNA-drivers version 3.3.4.12b ??

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

fan vill hem från jobbet och testa!!!!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Nån som har testat om det funkar bra med ´Cat 4.12Beta
eller ATi DNA-drivers version 3.3.4.12b ??

Jag är på väg att testa 4.12orna.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk

hur var de man ställde in offline mode på steam?

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer lagga på en P4 2,8 Ghz, 512 DDR, ATI Radeon 9700 Pro (kommer klocka upp till ca 360/330)

Borde gå hyfsat bra va?