HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Behöver man ha i skivan för att spela? Om man köpt det på DVD dvs.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Tycker normal e lagom på detta spel ja det svåraste är ju helikoptrarna dom tar en rejält om man inte tar skydd snabbt.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Håhå...har lirat ganska duktigt idag och har nu klarat att ta sig över en jefla tågbro som tog ett bra tag
Kom nu till ett nytt område med massa galloperande zombies......huu vad jag HATAR dem...snabba som satan, man får ju nästan panik!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Tycker normal e lagom på detta spel ja det svåraste är ju helikoptrarna dom tar en rejält om man inte tar skydd snabbt.

Själv tycker jag 'striders' är svårare. Men båda är svåra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger79
Nån som kan tala om hur ni kommit förbi hindret som länken nedan visar? Har stora problem med just detta. Jag försöker springa igenom men dör innan jag kommit fram till andra sidan. Försöker även använda tunnorna men ramlar av dom.

Tacksam för hjälp!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/d1_canals_060...

Fortfarande problem med detta hinder!! Nån snubbe nämnde nåt med hoovercraft, men det antar jag var på skoj. Nån som har klarat detta hinder som kan tala om hur ni gjorde??
Blir galen snart!!

Pleeeeeeez help!!

Permalänk
Medlem

Har du inte svävaren ?!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger79
Fortfarande problem med detta hinder!! Nån snubbe nämnde nåt med hoovercraft, men det antar jag var på skoj. Nån som har klarat detta hinder som kan tala om hur ni gjorde??
Blir galen snart!!

Pleeeeeeez help!!

Ja det är riktigt, du måste åka i din hoovercraft för att komma vidare på banan. Vet inte ens hur du har kommit dit du är nu utan den. Antingen har du helt missat den och gått vidare utan den vilket kanske går men kommer ta väääääääääldigt lång tid, eller så har du åkt i den fast har hoppat ur den alldeles för tidigt.

Ladda en tidigare "save" och spela om tills du kommer till hoovercraften.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe

Ja det är riktigt, du måste åka i din hoovercraft för att komma vidare på banan. Vet inte ens hur du har kommit dit du är nu utan den. Antingen har du helt missat den och gått vidare utan den vilket kanske går men kommer ta väääääääääldigt lång tid, eller så har du åkt i den fast har hoppat ur den alldeles för tidigt.

Ladda en tidigare "save" och spela om tills du kommer till hoovercraften.

AHAAAA nu fattar jag. Jag hoppade av den alldeles för tidigt. När killen sa till mig hoovercraft, så trodde jag det var nån slags funktion med utrustningen, jag vet att det fanns nåt som hette gravitygun. Men men, nu har äntligen min tröga hjärna fattat galoppen

Tackar så ödmjukast för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiger79
Fortfarande problem med detta hinder!! Nån snubbe nämnde nåt med hoovercraft, men det antar jag var på skoj. Nån som har klarat detta hinder som kan tala om hur ni gjorde??
Blir galen snart!!

Pleeeeeeez help!!

Aaaah! Avslöjade nyss lite för vissa. Tog mig en närmare titt på bilden och såg att det inte var det ställe jag tänkte på. Ledsen för otroligt dumt inlägg.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Utan svävaren så e man rätt körd..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Utan svävaren så e man rätt körd..

Hehe jo, svider lite om fötterna

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Behöver man ha i skivan för att spela? Om man köpt det på DVD dvs.

Ja.. Man får inte tanka hem det från steam heller utan man måste installera från skivan.

Förhoppningsvis är det väl bara temporärt så folk som köpt skivan inte ska ta massor med bandbredd nu i början.

Permalänk
Medlem

fick in mitt hl2 till slut efter ca en timmes frustration efter att steam hängt sig ett antal ggr.. har lirat det i ca 3 timmar nu men jag kan inte köra det i offline mode

står att jag fått ner 100% på både cs:s och hl2 men "offline mode: not ready" står det. haft igång steam nu ett tag utan att det har uppdaterat, även startat om. och jag har på att båda spelen ska uppdatera sig.. fattar inte vad som kan vara fel
köpte spelet i butik så la in det från skivan

någon som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dimmuxx
Ja.. Man får inte tanka hem det från steam heller utan man måste installera från skivan.

Förhoppningsvis är det väl bara temporärt så folk som köpt skivan inte ska ta massor med bandbredd nu i början.

Skit jag som inte köpt DVD-ROM än Blir en dyr historia och köpa hl2 och en DVD-ROM/brännare samtidigt
Kolla om man kan låna någon polares för att installera med.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Du kan ju få nån billig Dvd-läsare för en 200-300 spänn bara.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är med backup av HL2 är det någon personlig info på den eller är det bara rent filerna så man kan låna ut den till kompisar med sämre lina eller på lan utan uppkoppling?

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Du kan ju få nån billig Dvd-läsare för en 200-300 spänn bara.

Jo, hittade en för 259:- på classe nu, blir en sådan tills vidare, ska köpa DVDbrännare snart så.
Hoppas nu att Siba har kvar hl2 i hyllorna

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Så nu har man spelat i kanske fem timmar. Är på Highway 17 och har fått en del funderingar och tankar kring spelet.

Vissa säger att det är för lätt men det tycker jag inte stämmer riktigt. Visst är det relativt lätt att döda de flesta fiender (de som jag träffat på hittils) men såsom kartorna är upplagda försvårar spelandet igenom att man inte alltid vet vart man ska. Irrar man runt drar man bara till sig fler monster.

Grafiken är såklart väldigt fin och allt men jag håller med folk som tycker att flera texturer är blurriga och lågupplösta. Det känns faktiskt som att Doom3 är skarpar på något sätt. Den absolut fräckaste effekten är vattenåterspeglingen som ser riktigt verklig ut. Alla models är otroligt fint detaljerade och spelet saknar väl nästan ingenting. Det stora felet är väl (om man nu märker det) att vissa övergångar mellan olika material syns lite väl mycket. T ex en träpåle som är nedstucken i marken. Där är FarCry bättre på det.

Ljudet är mkt välgjort och storyn verkar helt okej hittils. Jag tycker banorna gör att spelet faktiskt bryter ny mark då även fast spelet är linjärt så känns det inte alltid så utan mer att man befinner sig i en stor stad.

Sen flyter det på bra på min maskin trots att jag kör allt på max i 1280x1024. Spelet rekommenderade 1024 med 4xAA men jag tycket 1280 utan AA duger fint.

Som sagt...hittils till stor del positiva upplevelser men det är ändå inte SÅ grymt som man trodde spelet skulle vara. Stort plus för att spelet ligger på DVD-ROM vilket förenklar samt snabbar upp installatioen.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

Shit! Nu har man spelat sen kl 12.00 konstant. Var tvungen att gå ut å kolla hysterin i denna tråd som en liten te-paus. Haha!

Permalänk
Testpilot

Nu har jag spelat i 2.5 timmar och jag är helt förstummad, måste vara det häftigaste jag någonsin spelat.
Så himla grymt att alla saker är lösa och man kan kasta dom hit och dit, testade att kasta en tomflaska på en vakt i början av spelet, han blev lite lack och började jaga en

Vad irriterande dom där flygande sågarna är, man dör inte mycket av dom men dom bara studsar runt som värsta studsbollarna och sprutar gnistor omkring sig

Riktigt häftig fysik i spelet och att dom verkligen utnyttjar den på rätt sätt. I Far Cry och Doom 3 så fanns fysiken där men gjorde ingen nytta.

En annan tuff sak var att rulla ner dom där eldtunnorna så att dom där varelserna som sitter i taket suger upp dom, sen bara att sätta fjutt på tunnan innan den når ända upp och boom

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ahh det går bra på min dator typ 100 fps kör på 1280*768 allt max aa*4
tänk att det hl2 flytter bättre än cs:s( 70fps), märkligt.
Lägg till -console och skiv sedan net_graph 3 i consolen för att få ut lite värde.
Just nu har jag kommit till "follow freeman" har jag långt kvar?
Träskbåten var ganska skön att köra, bilen mindre skön lite för snabb tycker jag.
Skulle någon som har klarat spelet skriva vad all kapitlar heter tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H2SO4
Ahh det går bra på min dator typ 100 fps kör på 1280*768 allt max aa*4
tänk att det hl2 flytter bättre än cs:s( 70fps), märkligt.
Lägg till -console och skiv sedan net_graph 3 i consolen för att få ut lite värde.
Just nu har jag kommit till "follow gordon" har jag långt kvar?
Träskbåten var ganska skön att köra, bilen mindre skön lite för snabb tycker jag.
Skulle någon som har klarat spelet skriva vad all kapitlar heter tack.

Det är faktiskt en spoiler och en tråkig sådan. Märkte precis att jag kommit halvvägs in i spelet. Det vill man ju liksom inte veta !

http://cheats.ign.com/ob2/068/492/492830.html

Titta längst ned på sidan som kommer upp.

EDIT * Så, nu har man HL2 och CS:S men jag vill ju ha HL:S. Har någon hört om det blir möjligt att köpa det separat via Steam ? Och nej, jag ville inte köpa spelet via Steam elle vänta tre veckor på CE.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Sådär, då har man varvat HL2

måste säga, utan att avslöja för mycket, att Gravity Gun får en riktigt härlig "twist"

ett helt mkt bra spel faktiskt, mycket bra soundtrack, härliga maps (både stora och små, något som man inte fått sett hos Doom3 än!!), bra storyline, fina mellansekvenser osv osv

bästa köpet jag gjort hittills, nu ska man bara hugga tänderna i HL1:Source

Visa signatur

Desktop: Opteron 146 | DFI nF4 Ultra-D | 2x512 OCZ Rev. 2 | Sapphire GTO2 | Raptor 74 Gb
Server: A64 3500+ | MSI K8N-NEO-4F | CORSAIR 512MB CL3 | 160 GB HDD

Permalänk
Medlem

Fan joti du han före mig, men som sagt gravity gun blir skojj

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

Skulle vara jättekul om folk kunde sluta spoila spelet genom att smygskryta om vart dom är nån stans.
Har inte väntat 3 år på att läsa mig igenom handligen på Swec

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Kanske inte rätt tråd att läsa i då eller?

Permalänk
Medlem

Hur får man HL2 att funka i offlinemode då?? (Modemare i en vecka till sedan telia 8000)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Skulle vara jättekul om folk kunde sluta spoila spelet genom att smygskryta om vart dom är nån stans.
Har inte väntat 3 år på att läsa mig igenom handligen på Swec

Jag tycker också det är idiotiskt att skriva om vart man är, och hur man klarar en viss grej...

Vore det inte bättre med en "Half-Life 2 - Tråden för er som inte förstår hur man spelar det, utan måste förstöra spelet" tråd?

Jag vet att jag iaf verkligen inte vill veta någonting om hur långt spelet är osv osv osv

Btw.. spelet äger så jävla grymt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Skulle vara jättekul om folk kunde sluta spoila spelet genom att smygskryta om vart dom är nån stans.
Har inte väntat 3 år på att läsa mig igenom handligen på Swec

jag har inte väntat i 3 år för att varva det på < 12 timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
jag har inte väntat i 3 år för att varva det på < 12 timmar

Du vet om att du inte behöver springa ifrån allting, du behöver inte köra på Easy... Du kan springa runt och leta efter ammo å dylikt... Jag har spelat ett bra tag, men har inte kommit vidare långt ändå...

Förstår inte hur folk kan klaga på att ett spel kanske är kort, när dom säkert gör en "done-quick" film samtidigt som dom spelar spelet för första gången