Permalänk
Medlem

Kommentarer och kritik

Skulle främst vilja ha kommentarer och kritik angående designen..
http://elma.kajic.com/

Permalänk
Medlem

Jag gillar idéen till designen men tycker att den känns alldeles för ofärdig. För mycket stora tomma ytor, sidan slutar väldigt hastigt och lustigt till höger, textindrag saknas till stor del, under poems tycker jag att länkarna har en något underlig uppställning. Men med lite mer jobb kan det bli bra.

Visa signatur

/MsT

Permalänk

Designen är snygg, och färgerna passar mycket bra med varandra.
Men jag gillar inte att sidan slutar tvärt till höger. Den ser ut att vara optimerad för en väldigt låg upplösning.
Håller med MsT om att länkarna till dikterna under "Poems" är konstigt upplagda.

Men designen borde du fortsätta på, den är fin!

Hur har du gjort den? Med frames?

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Ja det är ett frameset och sidorna visas innuti en iframe.
Nu har jag gjort lite ändringar men jag är osäker på om de är till det bättre..
Förslag om vad jag borde göra istället mottages tacksamt!

Permalänk

arbeta bort framesen... de är inte bra/nödvändiga på något vis.

Permalänk
Medlem

Att samma sak går att göra utan frames (skulle dock fortfarande behöva använda en iframe) är jag fullt medveten om... dock ser jag ingen anledning till att göra mig av med dem i nuläget. Men kom gärna med konkreta anledningar till varför jag borde göra det. Sen är jag faktiskt osäker på om jag skulle lyckas få sidan att se lika bra ut i alla upplösningar som den gör nu om jag inte hade använt mig av frames (med detta inte sagt att det inte går).

Permalänk

1 - det sabbar indexeringen för sökmotorerna = dålig rank.
2 - det är sämre ur usability synpunkt
3 - de är undertryckta av w3c
4 - redan 96 talade folk som J. Nielsen om alla nackdelar med dem.
5 - det är enklare att göra det med ett uns php... och smartare.. osv..

Permalänk
Medlem

Lite annorlunda layout. Ser bra ut. Det enda jag inte riktigt gillar är bakgrunden i textfönstret. Känns inte riktigt som den passar in där.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Punkt ett spelar ingen som helst roll i detta fall. Sen finns det väl knappas några moderna webbläsare som inte klarar av frames. Ser ingen anledning att följa w3cs riktlinjer sålänge en webbplats ser lika bra ut i alla webbläsare (särskilt i detta fall då det rör sig om en personlig hemsida).
Vem J. Nielsen är har jag ingen aning om men du får gärna upplysa mig, och hur man skulle lösa allt med lite php får du också gärna förklara..

EDIT: Dessutom ligger mitt främsta intresse i att få kommentarer och kritik angående designen (som jag skrev i mitt första inlägg) och de tekniska aspekterna klarar jag mig mer eller mindre utan...

Permalänk

[QUOTE
Vem J. Nielsen är har jag ingen aning om men du får gärna upplysa mig,
[/B][/QUOTE]

googla på honom...