Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiLiFjoNk
telia har ännu inte sänkt priset på 8mbit .. Kommer dom göra det?

Man får ju hoppas det.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

ska man vara imponerad???
banga telia!

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Bah, min telestation var inte med i utbyggnadsplanen fram tills januari-05. Skulle ringa i januari och höra igen =(

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Vafan,
kan inte telia ge oss 2Mbit upload iaf?
Anledningen till att de gör det är väl att de är snåla men just att hela duplexen bah skulel fukka upp sig!

men men iaf..

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

Satan, kunde inte få, bodde för långt bort
Ajja bredband är inte hela världen...

Permalänk
Medlem

Nånn som känner igen typ det här:
"Tyvärr kan vi för tillfället inte leverera 10/10 Mbit/s, men inom snart kommer vi att lansera en ny och förbättrad tjänst."

24/1 är det bättre än 10/10 ???

hmmm...24/1 blir ju iof sig 25 sammanlagt...

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Kontaktade Telia idag. Bor i innerstan i Stockholm. Man sade att det inte var några problem och att jag skulle kunna få leverans under Januari. Så jag bokade uppgradering. Alla tekniska detaljer var tydligen inte helt klara än. Vi får se.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Kontaktade Telia idag. Bor i innerstan i Stockholm. Man sade att det inte var några problem och att jag skulle kunna få leverans under Januari. Så jag bokade uppgradering. Alla tekniska detaljer var tydligen inte helt klara än. Vi får se.

Vilka tekniska detaljer var det som inte var klara ?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Nokia-modemet som man fick med ADSL 0.5Mbit (har idag 8Mbit) kan uppgraderas till att klara 24Mbit?

Permalänk
Avstängd

nej det klarar den inte

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Tycker de kan fixa ADSL till ALLA, innan de börjar smörja redan bortskämda...

Profithungern är äcklig

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
Nånn som känner igen typ det här:
"Tyvärr kan vi för tillfället inte leverera 10/10 Mbit/s, men inom snart kommer vi att lansera en ny och förbättrad tjänst."

24/1 är det bättre än 10/10 ???

hmmm...24/1 blir ju iof sig 25 sammanlagt...

10/10 är lätt bättre än 24/1, speciellt med tanke på att nerladdningshastigheten kommer vara grovt beroende av hur mycket man laddar upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Tycker de kan fixa ADSL till ALLA, innan de börjar smörja redan bortskämda...

Profithungern är äcklig

Ja nu råkar ju Telia vara ett företag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgar
http://telesok.karlskrona.net/cgi-bin/telesok.cgi

Station: LK Längd: 10 m Ev. kommentarer:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS

Station: LK Längd: 10 m Ev. kommentarer:

Citat:

Station: GLSE

Längd: 580 m

Ev. kommentarer:

Stämmer för mig

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

Station: LD KC02 Längd: 1180 m Ev. kommentarer:

Stämmer för mig =(

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Avstängd

Station: S/Ö KC01

Längd: 480 m

Ev. kommentarer:

stämmer bra här med, synd bara att det inte finns några andra operatörer än telias nät här ...

vdsl hade art fint

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Station: FA

Längd: 2650 m

Ev. kommentarer:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!! :O:O:O:O

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

telias kontroller felaktiga!!! fick ett svar på att jag bodde 4480 m från telestaione vi ledningen. bor igentligen ca 1.5 - 1-8 km från telestaionen. Kollade upp min grannes nummer som har sitt hus 50m ifrån oss han hade 3700 m . lite skumt

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Tycker de kan fixa ADSL till ALLA, innan de börjar smörja redan bortskämda...

Profithungern är äcklig

Ta och ring till Telia och kolla, om du inte redan gjort det.
Det är inte bara 24/1 uppgraderingen som görs nu.

Man hottar upp stationer också.
Polare till mig som bor mitt ute i ödemarken på Gotland får sin station utbyggd för Adsl i början av december.
Han har tidigare bara kunnat köra isdn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaren
telias kontroller felaktiga!!! fick ett svar på att jag bodde 4480 m från telestaione vi ledningen. bor igentligen ca 1.5 - 1-8 km från telestaionen. Kollade upp min grannes nummer som har sitt hus 50m ifrån oss han hade 3700 m . lite skumt

Tyvärr så är det kabelvägen som räknas :/
Jag vet att de gör sånna konstiga kabeldragningar, har en polare i göteborg som i princip bor granne med telestationen och har 2500 meter till "närmaste station". Det kan även vara så att du faktiskt har 1.5 km till telestationen via kabelvägen, men dina ledningar är kanske inte av den bästa kvalitén direkt, vilket kan höja "avståndet".

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

jo jag vet men det var en luft ledning tidigare för ett år sedan över våran och grannens tomt. Det var vi som grävde ner den senare och kabeln kan max har varit 70 m inte 700 m som telia sa.och den kabeln är typ 2 år gammal så det bör vara bra kvalitet på den

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaren
jo jag vet men det var en luft ledning tidigare för ett år sedan över våran och grannens tomt. Det var vi som grävde ner den senare och kabeln kan max har varit 70 m inte 700 m som telia sa.och den kabeln är typ 2 år gammal så det bör vara bra kvalitet på den

Så du har följt kabeln hela vägen till stationen så du vet att den inte är så lång som Telia påstår? Knappast...

Även om du bor granne med en som har x meter så behöver det inte automatiskt betyda att du också har cirka x meter till stationen. Andra saker som dimension/kvalitet på kabeln och hur trådarna går från närmaste centrala kopplingspunkt avgör. Din tråd (tillsammans med tiotalet andra i området utom grannens) kan mycket väl ta ett extra varv runt skogen innan den når stationen. Det är ju inte så att du delar tråd med grannen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Ja nu råkar ju Telia vara ett företag

En av nackdelarna med privatisering. Bara de som bor där det är lönsamt ska få tillgång till en teknik JAG behöver mer än telefon som ALLA har. Tycker jag är skitäckligt dåligt och jag blir förbaskat tokarg ju mer jag tänker på det.

Bredband åt alla. Segregering, seg-regering Tvi vale...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

har Telia 8000. blir nog att uppgradera
har för övrigt skickat ett mejl o frågat om det ska va nåra problem eller så..
även om man inte får full bandvidd, så blir det nog snabbare än 8mbit, får väl hoppas på det.

Permalänk
Medlem

Är de nån av er som har beställt telia 24mbit som har fått modemet eller några papper på att man har uppgraderat tjänsten än?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Jag har redan ett abonnemang på telias 0,5Mbit och hade tänkt att skaffa 24/1...Men nu är det så att jag har ett modem (Zyxel Prestige 645 MP) som inte funkar till Adsl2...vet någon om man kan uppgradera den så att den är klar för 24/1???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtoWar
Jag har redan ett abonnemang på telias 0,5Mbit och hade tänkt att skaffa 24/1...Men nu är det så att jag har ett modem (Zyxel Prestige 645 MP) som inte funkar till Adsl2...vet någon om man kan uppgradera den så att den är klar för 24/1???

Du får nog köpa ett nytt. Inte samma teknik alls.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
En av nackdelarna med privatisering. Bara de som bor där det är lönsamt ska få tillgång till en teknik JAG behöver mer än telefon som ALLA har. Tycker jag är skitäckligt dåligt och jag blir förbaskat tokarg ju mer jag tänker på det.

Bredband åt alla. Segregering, seg-regering Tvi vale...

Var bor du?
Trodde aldrig jag skulle få bredband, bor ca. 3-4 km utanför en liten skitort med 700 invånare. Men poff så dyker det upp 2 adsl leverantörer som installerar sin egen utrustning i telestationen Sydkraft är rätt så schysta i Skåne, vid slutet av 2005 ska alla orterna med fler än 200 invånare ha ADSL..

Men jag håller med dig, dom kunde koncentrerat sig på att bygga ut ADSL till alla istället för att öka hastigheten på de befintliga telestationerna. Jag förstår inte vad dom tjänar på att bygga ut VDSL på en telestation som redan har ADSL och sälja abonnemanget för samma pris (syftar inte på 24mbit utbyggnaden)...

Permalänk
Medlem

Sydkraft är sjyssta?
Kanske är för att Region skåne anlitat dem att för betalning bygga ut bredband?

Visa signatur

N/A