överföra filer i osx från windows

Permalänk
Avstängd

överföra filer i osx från windows

Fick min ibook idag. Nu vill jag föra över lite filer. *.toast filer och en del *.dmg. Men som sagt, det fungerar inte alls. När man släpper en av filerna i en mapp så händer ingenting. Men vissa filer fungerar konstigt nog. Bäst och nämna att jag ska föra över filer från en Windows XP maskin -> mac osx med senaste uppgraderingarna.

Jag har suttigt här i flera timmar och luskat. Men kommer inte på något, så nu är ni mitt sista hopp!

/ Johan

Edit:

Har du fifflat ännu mera. Lade programmen på en helt annan hårdisk. Då plötsligt fungerar det och överföra. Men varför fungerar det inte på min d:. Bara vissa som fungerar och överföra.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Antagligen är problemet på din windowsburk, och rättigheter kanske var det som spökade?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Antagligen är problemet på din windowsburk, och rättigheter kanske var det som spökade?

Ja, antar det var min windows burk. Ska kolla på rättigheterna när jag sovit ut.

Sen ett problem till som kanske du kan hjälpa mig med. För du verkar vara kunnig.
Överförings hastigheten mellan min XP burk och Ibooken är seeeeeeeg, kan bero på att mina ethernet inställningar var "automatiska", dvs 10mbit ½ duplex. Möjligt. Ändrade det till manuella inställningar: 100 mbit och full duplex. Ingen skillnad, kanske man behöver starta om? Ja det är en 100 mbit router (som ägerar switch i detta fall) Annars är jag jätte nöjd med min ibook, förutom att den är seg som gatan, vilket antagligen beror på minnes brist. 1024 eller 512 mb skulle den må bra av.Tar låååååång tid och öppna ett firefox fönster

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Du ska inte behöva starta om för att ha ändrat nätverksinställningar, kan du se på routern om det är 100mbit eller 10mbit som går genom?
Kan det vara en dålig kabel?

Dra upp en ftpd eller en httpd på ena datorn så du kan se hastigheten du får upp mellan dem.

Om du sitter på 256mb ram är det seg som fan, skulle aldrig klara det... Firefox har alltid varit segt att öppna men sedan 1.0 har det varit relativt snabbt.
Men sålänge, kolla in Camino på mozilla.org om du inte vill använda Safari.