Permalänk
Avstängd

Problem med första jacket (ADSL)

Jo det är så här att jag har precis beställt Telia 8000. Och jag inte haft bredband tidigare.
Och problemet är att jag har mitt första jack nere i köket på undervåningen. Mitt rum är på övervåningen, så det blir ett himla kabeldragande om man ska ta den vägen, plus att jag måste borra också! Så finns det nån annan lösning? Kan man inte ställa om så att första jacket är på mitt rum? Hur ska man gå till väga isåfall? Ska man kontakta någon elektriker? Eller är det något man kan göra själv?

Permalänk
Medlem

skaffa en trådlös router och ställ den där nere.. och sen ett trådlöst nätverkskort i din dator... inga kablar...

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem

Vi fick vårt Telia 8000 för 2 dar sen och detta är också första gången vi har ADSL..

Vi var också tvungna att flytta första jacket men som tur var så är min bror en elektriker så han fixade det ganska lätt, tog väl en 15 min. Det han gjorde var att han tog en 4:a trådars ledning och kopplade om från ledningen som går in (inte så bra förklarat då jag inte är riktigt säker)

Men svaret är iaf ja, du kan nog fixa det själv om du vet lite om elektronik och hur du ska koppla (finns att hitta på internet), om du är osäker skulle jag nog dock fråga en annan att göra det så du inte sabbar något..

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med att bara använda uttaget på övervåningen och ha en trådlös telefon kopplad till de?