Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Copy
denna verkar lockande då jag har en skruttig dl-604... helt värdelös. känner kompisar som har andra d-link produkter som fungerar felfritt, så antar att hela 604 är en routerkonfad skräphög...

Just den finns det två revisioner av, en med kylfläns och en utan, gissa vilken som krånglade för folk...
Vilket är anledning till att DLink direkt accepterar RMA på den, för dom vet vad som är fel men ville inte göra en jättestor och omfattande recall på alla enheter.

Permalänk
Medlem

Jag har en 604, funkade klockrent med tele2 0.5mbit, men när jag bytte till telia 8mbit, så fungerade den inte så bra...
Jag löste alla problem genom att byta till senaste firmware och kylde ner routern, sen dess har den fungerat bra.

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk

hmh...intressant!..........inte!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Usch d-link!
Jag tänker aldrig chansa på dem igen efter 604:an. Jag föredrar routrar som håller mer än 18 månader.

Permalänk
Medlem

shit vad alla klagar på dlink. Min 604+ har aldrig strulat funkar hur bra som helst.

604an kostar 300:-, man får vad man betalar för!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Har en Dlink 804. Hänger sig nog ungefär varannan dag så att jag måste in och starta om den. Inte så jobbigt i och för sig men lite drygt är det.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

Det är inte klart om denna kommer att lanseras i Sverige. Den kanske inte alls kommer att finnas här. Den är är tänkt för USA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Dead
Äh! Köper man en bil för 6 papp så får man räkna med lite skavanker. Motorn är för övrigt helt ok faktiskt (nu iaf). Hade ett trasigt återcirkulationsrör mellan grenrör och insprutningen.

en förstabil får aldrig kosta över 2000 kr!

har en ford fiesta 92:a köpt för 2000 då va det en bränslepump som va kass, byta den och sen har du en bil som drar 0.6l/mil stadskörning!

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Installerar dagligen D-links routrar och kan säga att dom fungerar väldigt bra. Själv har jag hemma en 604 och en 714P+ som har gått som klocka. Så jag kan inte säga att dom är dåliga när man har bra erfarenhet av dom. Vill tillägga att mitt företag har inget med D-link att göra utan jag köper deras produkter för att dom har fungerat tillfredställande för mig och mina kunder.

Den här nya kommer nog att blir populär. 1100:- är överkomligt pris om man vill satsa på lite bättre grejor.

priset i usa är 149/179$ ,kommer nog landa på 1400kr iaf, sverige är alltid så dyrt ... fast med denna dollakurs så vet man inte riktigt

http://www.shipitforyou.com/cgi-bin/sgic0105.exe?TRAN85=Y&ITN...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Paketpriotering kräver helt enormt mycket - inte på portnivå men ska den gå igenom varje paket blir det overkill för nästan vad som helst så det lär den inte ha. Har den det på portnivå så blir jag väldigt lycklig - då kanske man kommer i shoppingtankar.

det är på portnivå den prioriterar enligt spec. verkar bara vara det tyvärr.

http://news.corporate.findlaw.com/prnewswire/20041208/08dec20...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Det är inte klart om denna kommer att lanseras i Sverige. Den kanske inte alls kommer att finnas här. Den är är tänkt för USA.

talade precis med mycom, de kommer attsälja den iaf ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller va folk håller på o gafflar så mkt om att D-Link suger stenhårt. För det första, köper man en router för 300 spänn kan man inte förvänta sig nåt högteknologiskt under me überhög throughput. Självklart ska den dock fungera. För det andra så har både jag o 3 av mina polare/familj 604an, och den funkar kanon. Spelar, maxar linan på bittorrent, allt funkar fint.

Visst verkar dom ha haft problem, men att därför döma ut ett helt företag e lite väl naivt...

Själv kommer jag nog köpa denna, snygg o verkar ha bra funktioner. Behöver en ny pga WLAN.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuRko
Jag har en 604, funkade klockrent med tele2 0.5mbit, men när jag bytte till telia 8mbit, så fungerade den inte så bra...
Jag löste alla problem genom att byta till senaste firmware och kylde ner routern, sen dess har den fungerat bra.

Har en 604 B2 och den är minst sagt värdelös. Märkte inte mycket av problemen när jag hade 0.5Mbit ADSL, men med 2Mbit och 8Mbit så har problemen verkligen visat sig. Den låser sig, den tappar kontakten mot modemet och uppkopplingen fungerar alltmänt dåligt så fort det blir lite trafik. En modifierad kylfläns från en gammal P2:a har fixat en del av alla problem som min 604 har utsatt mig för, men långt från alla. Fick låna en 604 D1 för att jämföra och utöver att mjukvaran ger mycket fler inställningsmöjligheter så fungerar den mycket bättre. Om jag har förstått rätt så sitter det bl a en snabbare processor i den senare.

I helgen ska jag modifiera skrället genom att fixa rejäl kylning för att se om den fungerar bättre :D. Ska försöka fixa lite bilder...

Visa signatur

...Where The "A" In Socket-A Stands For Amazing...

Permalänk
Medlem

Game router . .

Min 624 har lagd av, efter att ha varit i Gävle 3 gånga på rep. Till slut dog den!!!

Hade bestämt mig för en Linksys WRT54-GS, men nu så jag D-Links Gamerouter...!!!

Nu kör jag en del onlinespel, men hoster oxå en spelserver (Blackhawk Down + Joint ops) på en Telia 8 MB Adsl.

Wireless är ett krav, eftersom jag har köpt 3 trådlösa Dlink nätkort.

Vilken router är att rekommenda ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jingizu
en förstabil får aldrig kosta över 2000 kr!

har en ford fiesta 92:a köpt för 2000 då va det en bränslepump som va kass, byta den och sen har du en bil som drar 0.6l/mil stadskörning!

Min förstabil kosta 22 000 och drar ca 2 l/mil stadskörning.. :/
Har en Audi Quattro Coupé 2.3l 20v -90

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -

Permalänk

Har ett Dlink 504G modem och även en 604 router som fungerar felfritt. En bekant har även en Dlink router med ADSL modem inbyggt, samtliga fungerar kanon. Däremot har min bekant ett Zyxel modem som kopplar ner på vissa hemsidor, men dessa sidor funkar perfekt på Dlink routern.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Hummm...men vilka svenska återförsäljare finns det på den här produkten...någon som vet???

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Ja går det inte sälja sina produkter längre, så görs det nya för att mjölka folk på pengar...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte

talade precis med mycom, de kommer attsälja den iaf ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoadKillZ
Hummm...men vilka svenska återförsäljare finns det på den här produkten...någon som vet???

är du blind? eller oförmögen till att läsa?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

jag har en DI-624 som fungerar mycket bra . Var lite strul med den i början men jag anser att det var jag som inte kunde konfa den ordentligt .
men nu har den fungerat fin fint.

kommer nog byta till denna om den visar sig vara bra
skulle sitta fint med gigabit i mitt nätverk.

Visa signatur

P4 3,0,IC7-G, 2st 512ddr400,9700pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte

är du blind? eller oförmögen till att läsa?

Varför säger du så för?
Ond är vad du är..

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Jag kör en vanligt DI-604, fungerar hur bra som helst. Har haft en tidigare också som jag lånade ut till farsan och såldes senare. Var inget fel på den heller. Har för mig att det finns två varianter av 604, möjligt att första varianten var olycksdrabbad. I vanliga fall så får man räkna med några procent är fabrikationsfel så man ska inte rita fan på väggen.

Mjölka pengar? Det är så alla företag fungerar. En del företag går i konkurs för att de gjort för bra produkter som inte går sönder, exempelvis inom svensk metallindustri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Och följdfrågan: Varför? Kunde du inte konfigurera den eller?

Jag vet att de har haft en del problem med dåliga nät-adapters, annars bruka de funka bra.

gagg: En gång Zyxel, aldrig mer Zyxel Varför? De har en tendens att lägga av redan när de är nya.

Ett företag som leverar en produkt som inte fungerar som den ska vid leverans skulle inte jag vilja köpa produkter av igen. Äger själv en D-Link 614+ och har oregelbundna problem med att trafiken dör ut helt stundtals. Har blivit bättre sen uppgradering av firmwire men det inträffar fortfarande. Ingenting som har med konfigurationen att göra med andra ord.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

inte d-link mer

ahh jag har haft såå mycket problem me d-link såå det e inte sant.Man kan inte konfigura den alöls ju öppna jag porta till en viss program såå fungera den inte alls det kalla jag sugger och det hänger sig me och jag kan inte uttnyttja min 10/10 mbits fullt ut heller...
Nu undra jag om någon som vet om man kan får tag på en router me 100mbits full throughtput?? om det inte finns hur kan man annars göra??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viddo
Ett företag som leverar en produkt som inte fungerar som den ska vid leverans skulle inte jag vilja köpa produkter av igen. Äger själv en D-Link 614+ och har oregelbundna problem med att trafiken dör ut helt stundtals. Har blivit bättre sen uppgradering av firmwire men det inträffar fortfarande. Ingenting som har med konfigurationen att göra med andra ord.

Det är väldigt svårt att få trådlös förbindelse att fungera perfekt. Det krävs en massa feldetektering, felkorrigering och en massa annat. Host to network i TCP/IP blir förmodligen överrumplat. Därför kommer jag förmodligen aldrig köra trädlöst här hemma. Det är delvis försäljarnas fel, för dem så låter de som att det ska funka lika bra som vanligt. Sedan är säkerheten ett väldigt stort problem. För att få hyffsat bra trådlöst så krävs de nog lite exklusivare saker i vissa situationer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Det är väldigt svårt att få trådlös förbindelse att fungera perfekt. Det krävs en massa feldetektering, felkorrigering och en massa annat. Host to network i TCP/IP blir förmodligen överrumplat. Därför kommer jag förmodligen aldrig köra trädlöst här hemma. Det är delvis försäljarnas fel, för dem så låter de som att det ska funka lika bra som vanligt. Sedan är säkerheten ett väldigt stort problem. För att få hyffsat bra trådlöst så krävs de nog lite exklusivare saker i vissa situationer...

Problemet gällde inte bara det trådlösa, så det är väl inte bara där det sitter.

Och sen säkerheten är ju en helt annan sak, me inget problem för mig. Jag har över 100m till närmaste granne och nätverket fungerar nätt och jämt stabilt inom huset så någon sniffning utifrån är nog inte att oroa sig över.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Undrar om den här är bättre men farten på WAN porten? (hmm, måste vara trött men varför kallas det WAN port?)

Wide Area Network för att skiljas från Local Area...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Dead
Äh! Köper man en bil för 6 papp så får man räkna med lite skavanker. Motorn är för övrigt helt ok faktiskt (nu iaf). Hade ett trasigt återcirkulationsrör mellan grenrör och insprutningen.

Ok då men den sr inte ut att må bra med tanke på färgen på den röken, kolla oljan, TIPS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
För att den mest troligt är lika värdelös som all annan skit som D-Link tillverkar.

Men hey, den har en fräck färg och man har slängt på "Gamer"-benämningen, så alltså är den SVINHÄFTIG ÅÅÅÅH R0X0RS JAG MÅSTE KÖÖÖÖÖÖPA!!!!!!!!!!111

*spyr*

Jag kör D-Link i alla mina stationära datorer (Där jag inte har onboard nic), kör D-Link på mitt wireless, kör d-link på switchen... Har inte upplevt några bekymmer med dem alls. Har haft andra märken med (RTL8039, Netgear osv) och inte haft bekymmer, om man räknar med att mitt netgearkort inte riktigt mådde så bra efter flygturen hem från USA

Har testat på en del andra switchar från D-Link, och de har fungerat väldigt bra också.

De hårddiskar som jag sett mest problem på är Fujitsus :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0x
Jag kör D-Link i alla mina stationära datorer (Där jag inte har onboard nic), kör D-Link på mitt wireless, kör d-link på switchen... Har inte upplevt några bekymmer med dem alls. Har haft andra märken med (RTL8039, Netgear osv) och inte haft bekymmer, om man räknar med att mitt netgearkort inte riktigt mådde så bra efter flygturen hem från USA

Har testat på en del andra switchar från D-Link, och de har fungerat väldigt bra också.

De hårddiskar som jag sett mest problem på är Fujitsus :/

Håller med, speciellt på det sista. Är vi släkt? Fujitsu är de sämsta man kan köpa i hdd väg, speciellt de som var på 20-40 GB (över 60% skrot och tickar fortfarande uppåt).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viddo
Ett företag som leverar en produkt som inte fungerar som den ska vid leverans skulle inte jag vilja köpa produkter av igen. Äger själv en D-Link 614+ och har oregelbundna problem med att trafiken dör ut helt stundtals. Har blivit bättre sen uppgradering av firmwire men det inträffar fortfarande. Ingenting som har med konfigurationen att göra med andra ord.

Jag har haft en di640 i över ett år nu, och har aldrig haft problem. Kör FTP-server på port 400 med SSL, funkar klockrent efter konfigurering i routern. Skicka och ta emot filer på ICQ och MSN funkar perfekt, osv osv. Sådant som inte är helt enkelt att få igång på en del andra Routrar. Sen finns det som sagt två olika di604, med och utan kylfläns, vet inte vilken jag har men den blir inte varm iaf. Känner även flera som har likadan router, eller de trådlösa varianterna och de funkar också bra (så bra som trådlöst nu kan funka...).

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Jag har haft en di640 i över ett år nu, och har aldrig haft problem. Kör FTP-server på port 400 med SSL, funkar klockrent efter konfigurering i routern. Skicka och ta emot filer på ICQ och MSN funkar perfekt, osv osv. Sådant som inte är helt enkelt att få igång på en del andra Routrar. Sen finns det som sagt två olika di604, med och utan kylfläns, vet inte vilken jag har men den blir inte varm iaf. Känner även flera som har likadan router, eller de trådlösa varianterna och de funkar också bra (så bra som trådlöst nu kan funka...).

Är de inte helt olika kretsar på dem också? Mina 604:or har aldrig varit varm så jag har inte haft några problem, tekniken förbättras hela tiden.

Uppdatering:
Här kan man se vad de finns för olika varianter: http://support.dlink.com/products/revision.asp?productid=DI%2...

ARM7 processor och ARM9 processor.