Permalänk
Medlem

Saknar alternativet AltGr/Ctrl/Delete

Ctrl/Shift/Esc funnkar ju inte att logga in med...

Visa signatur

// David

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Måste påpeka, jo, det gör det. Öppnar Aktiviteshanteraren, med samma funktioner för mig, Xp Pro

Du har väl inte bara kört XP pöjk?

Sådär blir det med ctrl+alt+del för mig (kör dock XP).

Jag använder båda beroende på vad jag vill göra helt enkelt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ctrl+Alt+Del

Sitter i benmärgen vid detta laget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hogdefoo
Saknar alternativet AltGr/Ctrl/Delete

Ctrl/Shift/Esc funnkar ju inte att logga in med...

hallå Alt Gr+Ctrl+del funkar ju visst i alla fall på min win xp por sp1

ochså enhands fattning

Visa signatur

Op som används:
Windows 98SE, Windows 2000 pro (sp4), Windows 2000 Advanst Server (sp4), Windows Xp Home (sp2), Windows Xp Pro (sp2), Windows Xp Media Center (sp2) och Windows 2003 Standard Server

Permalänk
Medlem

jag använder ctrl+alt+del.
Det är lättre tycker jag eftersom att jag har svårt att nå esc, shift och ctrl med en hand och med två händer så blir det ju lättare med del

Permalänk
Medlem

ctrl+shift+esc om ctrl+alt+del inte krävs (t.ex. om programmet låser sig i fullscreen).

Stör mig en hel del på vissa laptops där en extra funktionsknapp sitter utanför ctrl :S.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a_gunstad

hallå Alt Gr+Ctrl+del funkar ju visst i alla fall på min win xp por sp1

ochså enhands fattning

Jag tror han menar att han saknar det i omröstningen, inte i windows.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smittan
jag använder ctrl+alt+del.
Det är lättre tycker jag eftersom att jag har svårt att nå esc, shift och ctrl med en hand och med två händer så blir det ju lättare med del

Lägg en tumme rakt över ctrl och shift, sedan bör långfingret räcka till esc.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
ctrl+alt+esc för att komma åt task manager.
Som påpekats så gör ctrl+alt+del samma sak om och endast om man kör XP och har puttinutt inloggningsskärmen påslagen. Jag låser maskinen med win+L.

Aha, då fattar jag, har nämligen tagit bort allt puttinuttigt jag

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Hehe,Ctrl-Alt(Alt Gr)-Delete för mig. Visste iofs att den andra fanns, hade inte tänkt på att det ju faktiskt är mycket snabbare.

Från och med nu så blir det nog Ctrl-Shift-Esc.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Ctrl+Shift+Esc. Använder i princip endast aktivitetshanteraren och då jag använder alternativa shell är det lite svårt att högerklicka på taskbaren.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a_gunstad
hallå Alt Gr+Ctrl+del funkar ju visst i alla fall på min win xp por sp1

ochså enhands fattning

Jo det var det jag menade... Alt Gr+Ctrl+del fungerar både för att få fram aktivitetshanteraren (när man är inloggad) och för att logga in (när man inte är inloggad (dooh ))
Ctrl+Shift+Esc fungerar enbart för att få fram aktivitetshanteraren....

Visa signatur

// David

Permalänk
Medlem

Jag kör Ctrl+Alt+Del bara med högerhanden, fungerar bra.

Visa signatur

Mums, Kaffé!

Permalänk

Kör CTRL+Shift+ESC när jag ska ha upp aktivitetshanteraren. Kör CTRL+ALT+DEL när jag ska logga in och om jag skulle få för mig att byta lösenord Kör det dock inte för att låsa datorn, där fungerar Win+L utmärkt

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

det är två olika tunktioner... ctrl+alt+del får man t.ex upp "logout", "lock" o.s.v... ctrl+shift+esc får man bara upp aktivitetshanteraren.

Visa signatur

ya rly!

Permalänk
Medlem

Alternativ 1

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
För att få upp taskmanagern antar jag? ctrl+shift+escape isåfall. Ska jag däremot döda datorn eller liknande använder jag ju ctrl+alt+delete.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

"I Think I'l order a Tab."
"Now, start with a simple command. Kill Flanders"

Ctrl alt del är det som sitter i sen förut. Så enkelt var det. Man kan ju använda DEL som sitter under 3:an på numpaden också¨.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som tänkt införskaffa?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad man ska göra

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730