Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Vad är ID3 Taggar ? Dne där irivern med 40gb kan man ju söka låtar på.

Hur är det möjligt att vilja köpa en mp3spelare och inte veta vad en ID3 tag är

Ursäkta om jag har fel, men det känns nästan som han driver med oss.

Permalänk
Medlem

Ingenting är bättre än iRiver men vad är din budget? Eller i dina ord: Hur mycket pengar har du?

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

iAudio M3 40Gb

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Men den där är väl inte bättre än den där irivern som finns nu med 40 gb ?

Den är mindre och lättare.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

ID3-taggar är såna där informatiosnfält som t.ex. winamp läser av och visar upp. Om spelaren sorterar efter id3 så måste man ändra taggen för varje satans fil om man inte gillar ordningen. Om den sorterar efter mappstruktur så är det lite enklare att organisera upp det hela.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacL3an
Kom ihåg att iPod och Creative Zen Micro sorterar låtar efter ID3-taggar och inte mappstruktur.
iRiver däremot gör det.
Detta fick iaf mig att lämna tillbaks min iPod.

På Creative Zen Micro kan man välja om information ska hämtas från ID3-taggar, katalogstruktur eller lägga in manuellt, när man för över låtarna.

Permalänk
Medlem

iAudio M3 e ganska smutt.. Den skulle man vilja ha!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk

konstigt... ingen som tycker att MP 400 är nåt att ha?
stor (liten) som en tumme, radio, line in, mick mm. mm.
finns upp till 1 Gb
har iofs bara haft en mp3 spelare innan, men det som fick mej att fastna för MP 400 va nog storleken/vikten. har inte saknat någon funktion ännu iaf...

Permalänk

Den bästa är enligt mig min telefonm Siemens SX1. Knappast bästa ljudet, men det duger bra. Bara köpa så stort MMC-kort man vill ha (tyvärr finns det inte hur stora som helst och det kanske inte funkar med mer än 1 GB heller),. Skönt att bara behöva hålla reda på mobilen.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Ipod mini, den rosa!:D

Permalänk
Medlem

ja en iPod mini får det nog bli.. Lagom mängd data 4Gb.. Annars vore en MP400 nais men 1Gb är liiite för lite utrymme för mina behov.. 20-40Gb är däremot alldeles för mycket...

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feffe
ja en iPod mini får det nog bli.. Lagom mängd data 4Gb.. Annars vore en MP400 nais men 1Gb är liiite för lite utrymme för mina behov.. 20-40Gb är däremot alldeles för mycket...

Jag tycker iaf att du skall åka in till någon butik och klämma lite på en Creative Zen Micro innan du bestämmer dig, den kostar lika mycket och är bättre än iPod mini.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jag tycker iaf att du skall åka in till någon butik och klämma lite på en Creative Zen Micro innan du bestämmer dig, den kostar lika mycket och är bättre än iPod mini.

Varför skulle den vara bättre? den är fulare om inte annat.

Permalänk

Sony NW-HD3, tror det är den. Om den fick "vanligt" mp3stöd, så skulle jag köpa en direkt.

30h batteritid, 20gb, grymt ljud, liten och smidig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
iAudio M3 40Gb

Okej, men den har inte bättre prestanda eller?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Sony NW-HD3, tror det är den. Om den fick "vanligt" mp3stöd, så skulle jag köpa en direkt.

30h batteritid, 20gb, grymt ljud, liten och smidig.

Hd3 har "vanligt mp3stöd" hd1 och hd2 hade det inte, kommer nog någon gång i januari så det blir till att spara pengar för din del

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken

hehe jag har redan haft en Zen Micro.. Den höll i 2 veckor... Nu är jag inte så sugen på en ny precis!!! Det var väldigt synd för jag tyckte den va riktigt schysst, allt ja behövde och ville ha... Bara kvalitén som fattades..

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye
Hd3 har "vanligt mp3stöd" hd1 och hd2 hade det inte, kommer nog någon gång i januari så det blir till att spara pengar för din del

Hur blev dey med de gamla versionerna, kommer de få ngn ny firmware så de oxå kan köra MP3? Antar att du är eperten

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hur blev dey med de gamla versionerna, kommer de få ngn ny firmware så de oxå kan köra MP3? Antar att du är eperten

Njae, expert är jag inte men när HD3 kommer till Sverige och kommer ner på en vettigt prisnivå så blir jag nog lite sugen, den har ju många fina saker

Hd1 och hd2 har jag ingen aning om de kan fixa mp3-uppspelning med enbart en firmwareuppdatering, _tror_ att det krävs mer än så, men som sagt, expert är jag inte.

Visa signatur
Permalänk

Är HD3 bättre än dne där nya irivern på bilden längre upp i dne hä tråden?

Och sen skulel de inte vara citat på mitt förra svar

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feffe
hehe jag har redan haft en Zen Micro.. Den höll i 2 veckor... Nu är jag inte så sugen på en ny precis!!! Det var väldigt synd för jag tyckte den va riktigt schysst, allt ja behövde och ville ha... Bara kvalitén som fattades..

Jaha just det ja, det var du...
Jag tror iofs bara att du hade otur, men men, jag skall inte tjafsa

Permalänk

Vänta med att köpa en iPod (ni som funderar på det) tills Apples keynote varit i början av januari. Det ryktas om att iPod Mini ska få sig en uppgradering. Litet tips bara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Vänta med att köpa en iPod (ni som funderar på det) tills Apples keynote varit i början av januari. Det ryktas om att iPod Mini ska få sig en uppgradering. Litet tips bara.

Nån aning om vad för uppgradering? Alltså vad ska bli nytt ?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

Förmodligen 5GB HD och förhoppningsvis bättre batteritid

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

När är keynoten?

Beställde en mini som kommer på måndag, men jag vet inte om jag skall behålla den. Vore ju lite småtrist om en ny modell kommer mindre än en månad efter man köpt den gamla.

Edit: Keynoten är den 11 januari. Skulle ni behållt iPoden eller inte? Aja, har iaf nästa vecka på mig att bestämma mig ... hoppas det dyker upp lite mer fakta om den "nya" minin.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Förmodligen 5GB HD och förhoppningsvis bättre batteritid

Jo hoppas de, Sen gillar jag inte ipoden för att de ej är färgskärm.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo hoppas de, Sen gillar jag inte ipoden för att de ej är färgskärm.

Ja det är ju en självklarhet om man ska kunna lyssna på musik. Det fungerar ju inte utan.:rolleyes:

Permalänk
Medlem

iAudio M3..köpte min 20gb från austrailen via ebay för några månader sen för 2700sek, prisvärd snygg och mycket bra prestanda.

Visa signatur

over and out

Permalänk

iAudio M3 40gb kostar ca 2300kr på newegg i USA.

Visa signatur

Macbook