Värt att installera service pack 2?

Permalänk
Medlem

Värt att installera service pack 2?

mitt telia internet 8000 fungerar när jag inte har service pack 2 installerat. Är det värt att försöka få det att fungera tillsammans med service pack 2 eller ska jag skita i service pack 2?
(är det värt besväret att krångla för att få lite mer säkerhet när man klarat sig utan service pack 2 i alla år?

hittils så fungerar mitt telia internet bara ca 2 minuter per omstart när jag har service pack 2 installerat.
Jag har iofs inte provat att stänga av brandvägg etc. Men om man ska avaktivera alla funktioner service pack 2 för med sig borde det ju itne va lönt att installera det ...eller`?
(Jag vet inte om mitt internet fungerar överhuvudtaget tillsammans med service pack 2)

Vad att göra?

Permalänk
Medlem

Skulle själv göra ett par körningar med ad-aware och spybot, skulle problemet kvarstå skulle jag köra hijackthis och ta bort det som är fel

Å sen vad har du för brandvägg? Den kan behövas avinstallera och sedan installera igen.

/simm

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist

Permalänk
Medlem

Det är ju inte riktigt sant att det bara är säkerhetsuppdateringar i SP2.
Microsoft har ju även tagit hand om en del buggar, hårdvaru- och mjukvarukompatibilitetsproblem och så vidare.

Listan på fixar är ju trots allt rätt lång
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5BLN%5D;81...

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD