stoppade in metal grej i en pci port, allt e paj ?

Permalänk
Medlem

stoppade in metal grej i en pci port, allt e paj ?

satt o lekte lite med datorn när den va på. Pappa kom med en gammal fläkt som jag stoppde in så den fick strömm. fläkten kanske var 40 * 40 så jag hittade ingen stanns o sätta den. De fanns 2 st metallbitar på sidorna på fläkten. Smart som jag e stoppade jag in en metallbit i pci porten för att fläkten kunde sitta där tänkte jag. 1 sek senare paja allt. Nu startar inte datorn. Hjälp mig, imorgon kanske jag kan köpa lite nya dator saker om de behövs. sen e ju alla butiker stängda i 2 dagar. Skicka bilder, tips o allt ni tror att de kan va. Gissar att de e en säkring lr att jag får köpa nytt moderkort.

Permalänk
Medlem

kortslutning

Permalänk

För dumt huvud får pappas plånbok lida. Antagligen behöver ni ett nytt moderkort

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Men herre jisses...

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk

pilla på saken bak på nätagget så har du lyckats med allt...:D Du har nog med väldigt stor säkerhet pajat moderkortet...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d.NewmaN
kortslutning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
För dumt huvud får pappas plånbok lida. Antagligen behöver ni ett nytt moderkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Men herre jisses...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
pilla på saken bak på nätagget så har du lyckats med allt...:D Du har nog med väldigt stor säkerhet pajat moderkortet...

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

funkar hur bra som helst nu. bara mecca lite så va jag back in biss

Permalänk
Medlem

Såg att du hade löst problemet, ,
För att förhindra detta i framtiden bör din far införskaffa baby handbojar, alt. en baby-sele..

Hehe förlåt men var bara tvungen att skriva det
Har själv lyckats med liknande saker några gånger...

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagis
funkar hur bra som helst nu. bara mecca lite så va jag back in biss

Testa igen att sätta in den i PCI det kanske fungerar andra gången. ))

Tips ta vanlig isolerings tejp då kan den ej kortslutas.

Permalänk
Medlem

eller så stoppar man inte tillbaka den:)

Permalänk
Medlem

jo men testa igen, kan ju inte hända samma sak 2ggr irad

Visa signatur

NI finner mig i #vänster @ Qnet

http://www.antifasthlm.org/