Permalänk
Avstängd

6800gt

Heej, nu har jag fått alla julpengar å ska till att beställa ett 6800gt, hade tänkt mig detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LT6800GT-256

Är det värt pengarna?!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Hej!
Har själv det kortet och jag anser verkligen att man får valuta för pengarna, spelat många spel med kortet nu (haft det sedan Augusti) och det enda som jag anser vara dåligt med kortet är att det brötar ganska mycket.
Leadtek skall visst ha den tystaste kylningen men det låter fortfarande för mycket enligt mig.
Funderar på att köpa ny kylning, för med datorn på om natten går det inte att sova

Mitt klockar även upp i Ultra-hastigheter, fast med små marginaler

Se bara upp så att resten av ditt system inte blir en flaskhals för grafikkortet, det kan nog tyvärr sänka din prestanda.

Sen att man får med 2 spel är väl inte heller fyskam, kanske inte de bästa spelen genom tiderna, men det är alltid något

Permalänk
Avstängd

Fikk du bara 2 spel, står att man får splinter zell och big mutha nånting å så 2 andra spel!!

Kolla min sign, räcker det för det kortet, har 480w nätagg!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

ja, det är värt pengarna..

Permalänk
Avstängd

Ok, då beställer jag nu!!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knugge
Hej!
Har själv det kortet och jag anser verkligen att man får valuta för pengarna, spelat många spel med kortet nu (haft det sedan Augusti) och det enda som jag anser vara dåligt med kortet är att det brötar ganska mycket.
Leadtek skall visst ha den tystaste kylningen men det låter fortfarande för mycket enligt mig.
Funderar på att köpa ny kylning, för med datorn på om natten går det inte att sova

Mitt klockar även upp i Ultra-hastigheter, fast med små marginaler

Se bara upp så att resten av ditt system inte blir en flaskhals för grafikkortet, det kan nog tyvärr sänka din prestanda.

Sen att man får med 2 spel är väl inte heller fyskam, kanske inte de bästa spelen genom tiderna, men det är alltid något

stämmer det att man får med en DVD-spelare?

jag har ett cheiftec 360w nätagg, räcker det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastjolle
stämmer det att man får med en DVD-spelare?

jag har ett cheiftec 360w nätagg, räcker det?

Varför ska du få med det?? Du får en programvara som är som en dvdspelare.....
Så bokstavligen får du inte det.

360w räkker nog..

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Hehe jag ska också beställa ett sådant graffe hoppas att jag kan köra hl å cs på de

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Varför ska du få med det?? Du får en programvara som är som en dvdspelare.....
Så bokstavligen får du inte det.

360w räkker nog..

ok, något jag hörde bara

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Hehe jag ska också beställa ett sådant graffe hoppas att jag kan köra hl å cs på de

LoL, hehe! Kanske blir fps-drops ner till 10-15, hahaha!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
LoL, hehe! Kanske blir fps-drops ner till 10-15, hahaha!!

Mmm kanske :D... fast jag vet ej om de funkar te elasto mania

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

beror liksom på, om du har ett nforce baserat moderkort är det ingen tvekan om att GTan är prisvärdast i 6800 familjen, annars hade jag kollat på ati sidan lite mer

Visa signatur

P4 1.7GHz 100 MHz QDR FSB, GeForce 3 Ti200 64MB @ 240/529, 2x256MB RDRAM (16bit 400MHz)

Permalänk

Vet någon om man får med spel till detta också? Om inte hur får man reda på det?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASV9999GT-25...

Låter detta mer än leadtek kortet? Har beställt ett sådant men kanske ska byta..? Vilket skulle ni valt om ni inte kollar på priset....?

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Avstängd

Ja skulle helt klart ha tagit Leadtek!!! Leadtek har liggande molex så du kan andvända nv silencer 5, det går ej på Asus, vad jag har hört iafall>!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
...
Kolla min sign, räcker det för det kortet, har 480w nätagg!!

jag har 300W och det funkar bra.. så du klarar dig med ditt 480W

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ja skulle helt klart ha tagit Leadtek!!! Leadtek har liggande molex så du kan andvända nv silencer 5, det går ej på Asus, vad jag har hört iafall>!!

Vette fan om det går att byta nu för de har nog redan moterat ihop datorn men är det nåt mer som skiljer? Vad är nv silencer 5? Någon ny kylare eller? Är det bra? Är asus kortet bättre på någon punkt?

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peetteerr
Vette fan om det går att byta nu för de har nog redan moterat ihop datorn men är det nåt mer som skiljer? Vad är nv silencer 5? Någon ny kylare eller? Är det bra? Är asus kortet bättre på någon punkt?

det som skiljer är väl att asus-kortet har stöd för 2/4/8x AGP. det har inte leadtek som endast har 8x AGP
annars är det inte mycket förutom originalkylningen.

Leadtek.
http://hem.bredband.net/b113013/0/DSC01057.JPG
Asus:
http://se.asus.com/products/vga/v9999gt/v9999gt_l.jpg

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RussKi
beror liksom på, om du har ett nforce baserat moderkort är det ingen tvekan om att GTan är prisvärdast i 6800 familjen, annars hade jag kollat på ati sidan lite mer

Hur tänker du då? Vad har nforce med GTan att göra?

Permalänk

Har skickat ett mejl till dem nu. Hoppas det går. Är det svårt att klocka det till ett ultra sen eller?

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peetteerr
Har skickat ett mejl till dem nu. Hoppas det går. Är det svårt att klocka det till ett ultra sen eller?

Har ett MSI 6800GT själv och det är jättelätt att klocka till ultra. Jag använde en regnyckel från guru3d.com som heter coolbits.reg. När du har installerat den så kan du överklocka i grafikkortets drivrutiner. Busenkelt!
Är för övrigt väldigt nöjd med mitt 6800GT och vill påstå att det är bland de mest prisvärda korten på marknaden just nu = ett väldigt bra köp!

Däremot så är det viktigt att du har en bra processor för att kunna utnyttja ditt kort till max. P4 3Ghz eller motsvarande är nog att rekommendera. Jag märkte detta när jag överklockade min P4 2.4GHz till 2.8GHz och fick jag en rejäl prestandaökning i både 3DMark-programmen och i riktiga spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

OK, jag ska ha AMD64 3200+ så processorkraft är det nog inget problem med.... Så om jag vill klocka till ultra ska jag bara ladda ner prgrammet och fixa drivisarna. Men vad är det man ska göra med drivrutinerna för att överklocka det? Är det bara att ändra ett par inställningar eler? Hur många 3dMarks känade du på att klocka grafikkortet samr processorn?

Tack för hjälpen!!

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog