Permalänk

Bara 497 MHz?

Hej!

Jag har fått en HP omnibook 500.

Den är på 700MHz men det står att den bara körs i 497 MHz...

Jag har kollat i BIOS med det finns inget man kan ändra där.

Har också prövat att välja Load default...

Vad är det för fel?

MvH Johan

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem

Jag önskar det fanns ett forum för Bärbara datorsystem...

Anyway, har du installerat speedstep-drivrutiner? PIII Mobile-processorer har speedstep vilket gör att dom skalar ner klockfrekvensen när den går på batteri. Min gamla 800 Mhz PIII skalade ner till 650 så att en 700 går ner till 500 låter ganska normalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc

Men det gör det ju.....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Kolla bland inställningarna, ibland under energialternativen. Där finns det iaf på min IBM

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Anyway, har du installerat speedstep-drivrutiner? PIII Mobile-processorer har speedstep vilket gör att dom skalar ner klockfrekvensen när den går på batteri. Min gamla 800 Mhz PIII skalade ner till 650 så att en 700 går ner till 500 låter ganska normalt.

Och min 3000+ klockar ner sig från 1600 till 800. Testa med att köra Prime95 och se om den klockar upp sig då.

Permalänk

d

Är det ett program? Vart finns det att dra ner. Tycker det är SÅ trist att sitta och talla så fort laddarn är ur:) För man måste ju ladda ur lite då och då påstås det.

Visa signatur

AMD "Win" 3500+ | Asus nFORCE 4 SLI | Cosair Value 2x512MB 3200 | Leadtek WinFast GPX6800 GT 256Mb DDR3 | Hitachi Deskstar 250GB S-ATA | NEC ND-3520 | Floppy | ViewSonic E92f+SB 19" | Aspire ATX-AS520W 3 FAN | THermaltake Viking |

Permalänk
Medlem

Re: d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLodebanaN
Är det ett program? Vart finns det att dra ner.

Testat GOOGLE??????? Att folk aldrig lär sig att använda hjärnan... (Inget personligt, mer i allmänhet.)

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jag tror det skiljde en sekund när jag testade komprimera en wav till mp3 på 650 respektive 800 Mhz. Jag körde alltid min på 650 för att den gick svalare.

Permalänk
Citat:

Jag tror det skiljde en sekund när jag testade komprimera en wav till mp3 på 650 respektive 800 Mhz. Jag körde alltid min på 650 för att den gick svalare.

En sekund säger inte mycket, hur lång tid tog hela altet så att man kan få fram den procentuella skillnaden.
Jag menar tog det 1 sek i 800MHz o 2 sek i 650MHz så är det grymm skillnad men om det tog ex 347653 sekunder i 800MHz så är det ju ingen märkbar skillnad.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
En sekund säger inte mycket, hur lång tid tog hela altet så att man kan få fram den procentuella skillnaden.
Jag menar tog det 1 sek i 800MHz o 2 sek i 650MHz så är det grymm skillnad men om det tog ex 347653 sekunder i 800MHz så är det ju ingen märkbar skillnad.

Tja, filen var väl ett vanligt cd-spår på några minuter, jag minns inte längre.

Anyway, jag märkte aldrig nån skillnad på 650 och 800 Mhz i normalt användande heller.